Az elmúlt öt évben naponta legalább 5 vállalkozóval beszélek, ha nem többel. Közben olyan vagyok, mint egy kíváncsi kisgyerek (ez nagyon sokszor jól jön) és rengeteget kérdezek tőlük. Egy nagy problémát fedeztem fel a hazai vállalkozók körében, ami egyben nagy lehetőség nekünk, illetve neked, aki olvassa ezt a cikket. Ha ismered a lehetőségeidet, akkor sokkal jobban tudsz dönteni, hatékonyabb és sikeresebb lehetsz.

Milyen lehetőségekre gondolok? Mit kell ismerned?

Kezdek egy-két sztorival, ami azonnal rávilágít a dologra. Egy leendő webshop tulajdonossal találkoztam és mikor rátértünk arra, hogy miként fejlesztik a webshopot, akkor az illető meglepődött, hogy van olyan, hogy havidíjért cserébe egy komplett webshop kap. Egy induló webáruház esetében első körben az sokkal jobb megoldás lehet, mint 1-2 millióért egy új webshopot lefejlesztetni. Majd, amikor lesz bevétel, akkor ráér, több millió forint induló költséget megspóroltam neki ezzel.
Másik ilyen sztori: Egy mastermind csoportban voltam, és éppen hozzám nagyon közel álló témát dolgoztunk fel, az online marketinget. Annyira jó volt látni, ahogy a több százmilliós árbevétellel rendelkező cégvezetők rájönnek a remarketing adta lehetőségre, amit addig nem ismertek. Tudod, egy jó vezető minden területhez ért egy picit, ha pedig adott területen dolgozol folyamatosan képezned kell magad, tudnod a lehetőségeidről.

Éleslátás kell a sikerhez

Hozok még néhány példát erre vonatkozóan

  • Kattintgasd végig az adott szoftvert / online megoldást: Nagyon sokszor tanácsolni szoktam az ügyfeleimnek, vagy éppen tanítványaimnak, hogy amit használnak megoldásokat kattintgassák végig mondjuk negyedévente egyszer. Néha olyan funkciókra találunk rá így, amit addig nem használtunk. Ilyen például a fent említett remarketing. Érdemes megnézni mennyi különböző szűrési és targetálási feltételeket be tudunk állítani, a hasonmás célközönségről nem is beszélve. Kattintgass!!!
  • Milyen hitelfelvételi, pályázati lehetőségek vannak?: Mindig nézz utána ezeknek, főleg akkor, ha még soha nem vettél igénybe ilyen forrásszerzést. Menj be a bankodhoz és kérdezz a vállalati hitelekről! Keress pályázatokat, vagy iratkozz fel olyan oldalakra, akik küldenek ezekről információt. Lehet sokkal olcsóbban tudnál például munkaerőt felvenni… és hasonlók.
  • És te jól látsz? Többször ültem már hátul előadásokon és egyszer mellettem ülőnek segítettem jegyzetelni, hogy mi van felírva a kivetítőn. Mondta, hogy van szeművege, csak otthon hagyta. És akkor mondta, mondta, hogy már műtétben is gondolkodott, de fél hogy sokáig kiesne a munkából. Mondtam neki, hogy a lézeres szemműtét esetén (FEMTO) már másnap dolgozhat. Így is lett, azóta másban is hallgat rám. Kattints ide és nézz utána a Sasszemklinika szemműtétjének! Tudod, néha egy-egy mondat is aranyat érhet.
  • Mit lehet automatizálni? Vagy milyen folyamatokat lehet átszervezni, mire van már szoftveres megoldás? Jobb alternatíva? Ezeket a kérdéseket mindig tedd fel és időnként nézd meg a piacon. Például már játszi könnyedséggel tudsz bankkártyás fizetés lehetőségét hozzákapcsolni a weboldaladhoz. A számlázást felgyorsítani, például online megoldással, vagy tömeges számlázással, vagy ott a lehetőség, hogy be tudod állítani, hogy időszakosan mindig állítsa ki a számlát a rendszer.
  • Mennyiért lehet reklámozni a….? Gondolkodtál mostanában offline marketingben? Tudod mennyibe kerül a szórólap, egy plakát kihelyezése a főútvonalra, a metróban…? Mennyibe kerül egy TV reklám? Érdeklődj, hívd fel őket! Kérdezd meg mennyibe kerül 5000 db szórólap és mennyi terjesztéssel együtt! Ismerd meg a lehetőségeidet!

Remélem segítettem és elkezdesz nyitott szemmel járni! Ebben segít a Minner az éles látásban pedig a cikk támogatója a Sasszemklinika. Kattints ide és tudj meg mindent a lézeres szemműtétről!

Fotó:  Amanda Dalbjörn /Unsplash

Több száz millió a tét! Befektető kereső show döntő. Június 21. Ez nem egy unalmas üzleti rendezvény! Kattints ide!