Sorra jelennek meg a nagy márkák idén a kollaborációs együttműködésekkel. A Wolt és a Média Markt kollab után nem gondoltam, hogy még egy erősebbet fogok látni. A Yettel és a Rejoy felülmúlta a legvadabb elképzeléseimet is, mert mindkét cégnek nemcsak a kommunikációban előnyös az együttműködés, hanem óriási üzleti előnyök származnak minkét félnek. A Rejoynál például skálázódási korlátba ütköztek, amit át tudnak hidalni ezzel az együttműködéssel.
A Rejoy használt, felújított készülékeket (főként iPhone-t) értékesít, sőt fel is vásárolja a használt mobilokat a fogyasztóktól. Idén 50%-os hazai forgalomnövekedést vár a cég, és ebben a növekedésben a Yettel együttműködés is segít.
A Yettel pedig 2022-ben bevezetett régiós távközlési márka, de nem hiszem, hogy őt be kell mutatnom.
Egy startup és egy nagyvállalat kollaborációja nem egy hét alatt jön létre. A Rejoy magyarországi ügyvezető igazgatójától, Blaumann Bencétől kérdeztem, hogy mennyi idő volt a kollab létrejötte, és mesélte, hogy 1,5 éven át tartott az egyeztetés. Ahogy a bevezetőben említettem ez nemcsak egy márkakommunikációs együttműködés, közös platform, szolgáltatás, értékesítés is része az kollabnak, tehát a két cég folyamatait is össze kellett hangolni.
Két kisebb vállalkozás kollaborációja értelemszerűen gyorsabban végbe tud menni, akár néhány hét alatt!
A Yettel X Rejoy kollaboráció: Belenyúltak egy nagy üzleti lehetőségbe!
Ez az, amikor a két cég érdekei, kihívásai találkoznak.
- A felújított, használt mobiltelefonok piaca egyre jobban felfutóban van. A vásárlókat, hazai felhasználókat a Rejoy is sokat edukálta, így keresik a távközlési cégeknél is az ilyen megoldásokat. Erre külön részleget nehéz fenntartani, így a Yettel partnerséget keresett.
- A Rejoy szembe találkozott egy nehézséggel. Például 2024-es Black Friday idején 1000 felújított készüléket adott el, de értékesíteni tudott volna 30%-kal többet is. A probléma az, hogy a használt készülékek az emberek fiókjában vannak, amit nehéz előcsalogatni. Nekik meg pont ez kell, hogy legyen mit eladni.
A Rejoy mindent megpróbált, hogy áthidalja, ösztönözze az embereket a használt készülékeik eladására (amit ők utána felújítanak és újra értékesítenek). Például bevezettek ösztönző programokat a visszatérő eladóknak, de nagy áttörés nem jött ettől, pedig többet is fizettek a leadott készülékért. (Szeretem, hogyha egy cég ennyire megosztja tapasztalatait. Köszi Rejoy, köszi Bence!!!)
A Rejoy és anyacége (régiós piacon) eddig több mint 426.000 készüléket vásárolt fel ügyfelektől, ami jól mutatja, hogy valós és növekvő igény mutatkozik a használt készülékek biztonságos értékesítésére és újrahasznosítására.
A Yettel sem a hasára csapott, hogy ebbe a piacba belevágott.
„A Rejoy-jal közös programunk is így született: ügyfélkutatásaink világosan mutatják, hogy sokan keresnek egyszerű és biztonságos módot a készülékcserére, illetve felújított telefon vásárlására. Erre adunk most digitális, könnyen használható és fenntartható megoldást, amely valóban az ügyfelek igényeire épül. Ehhez alapos kutatásra volt szükség: csak az első félévben több mint 27 500 interjút készítettünk USA-tól – természetesen Magyarországot is beleértve – Kínáig és a visszajelzések segítettek abban, hogy a program valódi tapasztalatokra és igényekre épülhessen.” – mondta Bálint Dániel, a Yettel Ügyfélélmény és Piacelemzési Igazgatóság vezetője.
Kerestek egy olyan piaci szereplőt, akik nemcsak Magyarországon, hanem a régióban is jelen vannak, így hosszú távú, stabilabb és nagy távlatokat megnyíló együttműködés indult meg. (Jól látszik milyen előnye van annak, ha egy cég terjeszkedik külföldre, ha exportban gondolkodik).
A közös kollab:

Az együttműködés keretén belül a Yettel ügyfelek reális áron adhatják el használt készülékeiket. A készülékeladás folyamattal párhuzamosan a Yettel bevezeti a Rejoy által biztosított, felújított (refurbished) készülékek értékesítését is. Ennek köszönhetően az ügyfelek mostantól megvásárolhatják a Rejoy által gondosan, 67 ponton bevizsgált, kellékszavatossággal ellátott és teljeskörűen felújított eszközöket. A kínálat jelenleg az alábbi iPhone modelleket tartalmazza: iPhone 13, 13 Pro Max, iPhone 14 és iPhone 14 Pro.

A készülékbeszámítási folyamat a készülék értékének felmérésétől kezdve a logisztikai lebonyolításon át a pénzügyi elszámolásig egyetlen átlátható és könnyen kezelhető felületen történik. A készülékeket az ügyfelek akár csomagautomatán keresztül, akár futárszolgálat segítségével is eljuttathatják a Rejoy részére, a kifizetés pedig közvetlenül az ügyfél és a Rejoy között zajlik.

A felújított készülékek nemcsak anyagilag jelentenek kedvezőbb alternatívát az új eszközökhöz képest, de a fenntarthatóságot is szolgálják: a meglévő erőforrások hatékonyabb kihasználása, valamint a kevesebb elektronikai hulladék révén hozzájárulnak a környezet védelméhez. Emellett ezek az eszközök naprakész hardverrel, szoftveresen még hosszú ideig támogatott operációs rendszerrel érkeznek, vagyis megbízhatóság és használhatóság szempontjából is biztonságos választást jelentenek.
A Rejoy által biztosított készülékek minden esetben átfogó bevizsgáláson esnek át, és 2 év kellékszavatossággal érhetők el, így az ügyfeleknek nem kell kompromisszumot kötniük sem a minőség, sem a biztonság terén.
Hogy mit is nyertek ezzel?
A Yettel
- A használt-felújított piacot nem belsős csapattal, erőforrással, hanem egy aktív külsős piaci szereplővel fedi le, ami sokkal rugalmasabb és kevesebb erőforrást igényel így ez a megoldás.
- Továbbá ismert márka a fiatalok körében, így célcsoportbővítés is lehet ebből.
- Bevizsgált, megbízható felújított készülékkínálatot tudnak adni a fogyasztóknak.
A Rejoy
- Az emberek 80%-a a készülékeiket a mobilszolgáltatón keresztül szerzi be Magyarországon. Tehát egy erős vásárlói réteget is megszerzett a cég.
- Offline disztribúciója is elindult így a cégnek. A Rejoy csak online adott el eddig készüléket, de most már a Yettel üzletekben is megtapogathatóak lesznek majd a készülékek.
- A fogyasztók széles rétegét eléri a készülékfelvásárlási programjuk a Yettelen keresztül.
És amit kiemelnék azaz időzítés. Jön a Black Friday és a karácsonyi szezon, pont ki tud lőni az együttműködés számokban is. Hajrá!
Te is kollaborálnál?
- Töltsd le a KOLLAB kézikönyvet ide kattintva!
- Nagy márkák kollabjai: Wolt X Media Markt, Facebook X Jófogás
- Így keress kollaborációs partnert. Az együttműködés közelebb van hozzád, mint gondolnád
Fotó: Yettel, Rejoy