A Facebook indulásakor nem özönlöttek még a reklámozók az oldalra, így nekik is értékesíteni kellett a reklámhelyeiket. Sőt, még az elején klasszikus bannereket adtak el, ekkor még nem volt hírfolyam. 2005-ben már 1,9 millió felhasználója volt havonta a közösségi oldalnak, és az alábbi ajánlatból kiderül, hogy 7 dollárt kértek minden 1000 megtekintésre (CPM). Mit tanulhatunk a Facebook első ajánlatából? Nézd meg először, hogy nézett ki, majd alatta olvashatod a továbbiakat:
Érdekesség a Facebook ajánlatából
Már akkor lehetett külön bannereket megjeleníteni például a párkapcsolati állapotra, kedvenc filmre, könyvre … beállított célcsoportokra. Ez azért érdekes, mert már akkor felismerte a Facebook, hogy a targetálási, célzási lehetőséget szeretik a reklámozók.
Ezt tanulhatod belőle
Bár 2005-ös ajánlat, de valljuk be, az USA mindig is előrébb jár marketing terén, mint mi idehaza. Nos a legfontosabb az, hogy megadja az ajánlat azokra a fő kérdésekre a válaszokat, hogy:
- miért? – (why)
- mennyiért?
- hogyan? (hogyan juthat hozzá)
Erről már olvashattál a Minneren, mivel a weboldalad felépítésénél is javasoltam, hogy ezek legyenek rajta az oldaladon (erről itt olvashatsz). Természetesen kellett az a speciális ajánlat is, hogy teljesen targetálhatóak voltak a reklámok. A fájlt Kevin Colleran töltötte fel a Dropbox fiókjába, aki ott volt az első 10 Facebook alkalmazott között.
Szeretnél még a marketingről többet olvasni? Akkor ezt a cikked neked írtam >>> Még több vevő kell! Még jobb marketingre van szükségem! Mit csináljak?
Forrás: BusinessInsider
Dropbox/Kevin Colleran