Önerőből vállalkozás? Háromfai Balázs így indította el a mostani vállalkozását. Korábban autókozmetikával foglalkozott, annak profiját próbálta skálázhatóbb vállalkozásba tenni. A becslésünk alapján a bio tisztítószerek piacán alig 4-5 év alatt piacvezető lett, évente már 60-70 000 rendelést szolgálnak ki. 3 éve volt nálunk podcasten, és azóta közel ötvenszerezte a forgalmát. Az első milliója, hogyan csinálta, mi történt az elmúlt években? Erről beszélgetünk most!
Az első millióm után videósorozat megjelenését a BinX támogatja. Balázs a BinX-et használja, hogy bankköltségeken spóroljon. Próbáld ki te is. Kattints ide!
Youtube, Spotify, Apple Podcast
Az első millióm
Azonnal egy definíciós kérdéssel indítottunk: mi Háromfai Balázs számára az „első millió”? Balázs szerint azt számítja annak, amikor legalább 1 millió forintos osztalék vagy nyereségből származó utalás érkezett a számlájára. Ezt a Biobubi vállalkozással sikerült elérni. Míg a korábbi ökobubi autókozmetikával is kerestek pénzt, az mindig elment, ahogy bejött, így ott sosem volt meg egyben ennyi pénz. A Biobubi esetében az első három év kellett ehhez a mérföldkőhöz; a harmadik évtől kezdtek osztalékot kivenni, de az már relatíve jóval több volt, mint 1 millió forint.
Bio mosószer vállalkozás működése
A Biobubi weboldala: https://www.biobubi.hu/
A Biobubi, amelyet 2019-ben alapított Balázs, a biómosószer flakoncsere programjával lett ismert a piacon. Amikor 2021-ben utoljára beszélgettünk a Minner Podcastban, még franchise partnerekkel dolgoztak, és több ezer rendelésnél tartottak (akkor 5200 feletti rendelés volt). Azóta azonban teljes fordulat állt be: a vállalkozás már nem a franchise partnerekre épít, hanem egy teljesen standard webáruházként működik. Ezt a döntést azért hozták meg, mert a webáruház sokkal jobban skálázható, így nem kötődnek lokálisan a partnerekhez. Bár Magyarországon még négy erős partner megmaradt, akik a koncepció „zászlóvivői”, a vállalkozás 90%-át már a standard webáruház adja. Évente már 60 000 rendelést szolgálnak ki!
A flakonvisszaküldés rendszere is változott. Korábban a Biobubi futár vitte ki a terméket, és szó nélkül elvette a vásárlótól az üres flakonokat, ami egy nagyon kényelmes, piacépítő módszer volt. Most ez egy fokkal bonyolultabb, de még így is egyszerű: az ügyfelek GLS és Foxpost automatákon keresztül küldhetik vissza a kiürült flakonokat, természetesen ingyenesen. A weboldalon (biobubi/visszaküldés) megadják az adataikat, kapnak egy kódot, és bárhol berakhatják az automatába.
Rossmannba is bekerült a márka
A csatornabővítés elkerülhetetlen volt. Balázs szerint az online térben elérték a magyar piac felső részét, és az új vásárlókat egyre nehezebb becsatornázni. Úgy látják, hogy a magyar tisztítószer online piacot már kimerítették. Ezért volt szükség az értékesítési csatornák bővítésére, elsősorban a retail (bolti) piac felé.
Jelenleg mintegy fél éve a Tescóban is megtalálhatók a termékeik. A valódi áttörés azonban a drogériákban várható, főleg, hogy most már a Rossmannba is bekerültek. Balázs elmondta, hogy a Rossmann lesz az egyedülálló partnerük az országban, ahol hivatalos, kihelyezett flakonvisszagyűjtő pontok lesznek. Kezdetben körülbelül 100 Rossmannban lesz erre lehetőség, és a vásárlók bárhonnan (online felületről, más boltból vagy a Rossmannból) visszavihetik és leadhatják a flakonokat, akár egy új vásárlással összekötve.
Stratégiai szakaszok a cégben, éves forgalom
Tetszett a stratégiai gondolkodás, ahogy a cég szakaszokra bontotta a fejlődését:
- először a saját kiszállítás,
- utána a webshop,
- majd most a retail szakasz.
Forgalmi adatok tekintetében elképesztő növekedést láthatunk. Balázs elmondta, hogy míg korábban pár ezer rendelésük volt évente, mostanra a webshopban várhatóan 60-70 ezer rendelés körül lesznek ebben az évben, plusz ehhez jön a retail forgalom.
A tavalyi éves forgalom 650 millió forint volt, és a jelenlegi tervek szerint idén 1 milliárd forint környékén lesznek. Ahogy fogalmaztam, ez beigazolta a 2021-es podcastben tett jóslatomat, miszerint a Biobubi a következő nagy sikersztori a tisztítószer piacon.
Több millió forint spórolás a bankköltségeken. BinX
Ma már egyre több cég használja a BinX-et vagy hasonló neobankokat a bankköltségek optimalizálására. Balázs megerősítette, hogy ők is nyitottak ezekre a lehetőségekre és használják is a BinX-et. Különösen a kereskedelemben magasak a tranzakciós és egyéb bankköltségek, ahol ez akár milliós nagyságrendű spórolást is jelenthet évente.
Balázs elárulta, hogy a működésük során, még úgy is, hogy a főbankjukkal külön megállapodásuk van az ingyenes utalásokra, a bankköltségük évente 3,5 és 4 millió forint között mozog. Ez az összeg gyakorlatilag egy rosszabbul fizetett alkalmazott teljes éves fizetése lehetne, amit így osztalék formájában vagy a cég fejlesztésére fordíthatnak, nem pedig a bank zsebébe kerül. Balázs hangsúlyozta, hogy minél többen kezdenek el neobankokat használni, annál nagyobb versenyt indítanak a hagyományos bankoknál is, ezzel kényszerítve őket a költségek csökkentésére.
Milyen kudarc volt a cégben, bukott projekt?
Bár a Biobubi sikersztori, a vállalkozókat folyamatosan érik kisebb-nagyobb kudarcok és megpróbáltatások. Balázs legnagyobb kudarcként a Biobubi előtti időszakot említette: az autókozmetikával megkeresett pénzt belefeccöélték egy müzli-csomagoló kis üzembe, ami gyakorlatilag amilyen gyorsan jött, el is ment, még egy évet sem ért meg. Az összes kemény munkával összegyűjtött pénzt szó szerint elbukták.
Fontos azonban az attitűd: Balázs nem kudarcként élte meg ezt a projektet, hanem sokkal inkább tanulópénzként, amiből tovább lehet lépni. Saját bevallása szerint „trumpista” hozzáállása van:
„még akkor is győztem, hogyha vesztettem”.
A vállalkozói lét arról szól, hogy folyamatosan kihívásokat kell megoldani, és olyan területekkel kell foglalkozni, amihez korábban nem volt közünk (például a retail piac, vagy az AI integrálása).
Üzleti siker, ami egyben kudarc is
Zárásként egy olyan történetet kértem, ami egyszerre volt hatalmas siker és kudarc. Ez a tavalyi duguláselhárító termék bevezető kampánya volt. Az érdeklődés akkora volt, amire Balázs egyáltalán nem számított.
A kudarc abban rejlett, hogy felkészületlenek voltak a hatalmas keresletre: ki kellett kapcsolniuk a hirdetéseket, mert több hetes csúszásban voltak a kiszállítással. Egyszerűen nem tudtak volna felkészülni a kétszeres vagy háromszoros forgalomra, mivel ez kifeszítette volna a cash flow-t és a készletezést is.
Tanultak ebből: ma már a logisztikájukat és a finanszírozásukat is úgy építették fel, hogy ha háromszoros forgalom esik rájuk, akkor is meg tudják csinálni a kiszolgálást.
„Hülyebiztos” logisztikai kiszolgáló egységet alakítottak ki. Például a csomagolóasztalok úgy vannak kialakítva, hogy bárki, akinek nincs is tapasztalata, beállhat (diákok, félállású emberek), és tudja, mit miután kell csinálni. A bevezetés ennek ellenére siker volt, mivel a duguláselhárító termék azóta a vízkőoldó mellett a második top termékük lett.
Gratulálok Balázsnak az eddig elért eredményekhez! Reméljük, három-négy év múlva arról fogunk beszélgetni, hogy a Biobubi már a nemzetközi piacon is sikeresen terjeszkedik, és a cég forgalma 5 és 10 milliárd forint között jár majd.
A BinX nemcsak a kedvező utalásokat hozta el számunkra, hanem támogatta ezt a vállalkozói utánkövetést is!
Van még ilyen tartalom?
- Az első milliómtól a 400 milliós ajándékgyárig: Gyetvai Szilárd, a Lovenir alapítójának üzleti gondolatai
- Hamarosan jönnek az új részek!
- Munka mellett webshop. Mire keresnek rá az emberek? Webáruház ötletek statisztikával
Fotó: Canva









