blank

Chatbot beüzemelés, Manychat használata. Útmutató

Dátum

Megosztás

A chat automatizálása azért jó, mert az automata üzenetekkel megmarad a fogyasztóknál az azonnali interakció, növeli a bizalmat és közben terelni is tudod őket. A chated így két irányba fog működni, lesznek automata üzenetek, de közben a manuális válaszokat is tudod kezelni, sőt ezeket automatizálni. Nemcsak ügyfélszolgálatra használhatjuk, hanem a marketinged, sőt a Facebook, Instagram marketinged része lehet. A cikk végén hozok is erre példákat.

Először is nézd át nagy vonalakban, hogy mire számíthatsz, nézd meg a képernyőképeinket, majd az ingyenes verziót ki is próbálhatod. Tudod, egy digitális eszköz bevezetésénél nem kell azonnal a közepébe belevágni, szépen lépésről lépésre haladunk.

Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell.

Manychat használata, útmutató

A weboldal, regisztráció: manychat.com

  • Funkciók: Facebook Messenger és Instagram üzenetek kezelése, automatizálása, e-mail (hírlevél), SMS
  • Ára: Ingyenes 1000 feliratkozó alatt, korlátozott funkciókkal
  • Pro verzióban feliratkozónként változik a díj. 500 feliratkozó alatt 15 dollár, 501 feliratkozó felett 25 dollár, 2501 feliratkozónál 45 dollár – és a Pro verzióban a funkciók teljes garmadáját elérjük feliratkozószámtól függetlenül
  • Ez egy külső platform, aminek megbízást adunk, hogy kezelje a chatüzeneteket, és formázza a chatbuborékokat, sőt gombokat, linkeket tegyen bele.
  • Az élő beszélgetéseket, hagyományos chatüzenet-váltásokat is kezelni tudjuk a Manychat-en, de ugyanúgy fog működni a megszokott módon a Facebookodon belül (pl. FB oldaladon) is.

A Minner.hu több éve használ chatbotot. Többször volt már kampány rá, főleg a kvízeket használtuk. DE! Most éppen az ire.hu-n chatbot nyereményjátékot csináltunk, óriási sikerrel, eredményekkel. Itt látod ennek az esettanulmányát: Piactér születik. EP#7. 1000 valódi rajongó a cégemnek, és irány a Maldív-szigetek [videó][podcast]

1. lépés: Regisztráció

A manychat.com oldalon kattints a Get started free feliratra a jobb felső sarokban. Számítógépen csináld, és legyél bejelentkezve a Facebook-odba.

blank

Kattints a FB oldal összekapcsoláshoz. Amivel összekapcsolod Manychat-et a Facebook-oddal. Nem kap meg azonnal minden jogot. Az ún. üzleti integrációk közé fog bekerülni (itt éred el például mik férnek hozzá most a Facebookodhoz) a ManyChat, ahol majd te tudod testreszabni mihez is fér hozzá.

blank

Miután ez megvan, add meg az e-mail címedet, majd a többi adatod.

blank
blank

Válaszd ki a Facebook Messengert! De láthatod van itt Instagram is (juhhú).

blank

Válaszd ki a Facebook oldaladat, amit hozzákapcsolsz a rendszerhez (később hozzá tudsz adni továbbiakat is).

blank

Add meg a jogosultságokat a ManyChatnek.

blank

Egy gratuláló képernyő után már bent is vagyunk a Manychat kezelőfelületén.

blank

Köszöntő üzenet, azonnali válasz beállítása, gombok használata

Amit azonnal fogsz érzékelni, hogy az alapértelmezett választ sokkal jobban tudod beállítani, mint amit a Facebook Messenger eddig engedett. Ez a Default reply. Ezzel folytassuk, mert ezzel megérted az egész működését.

blank

Innen jön a lényeg. Mi a FLOW, amit látsz. A flow a Manychat értelmezésében egy üzenetfolyam. Például a Minner esetében az ire.hu nyereményjáték az egy flow volt. De az alapértelmezett válasz (Defalult reply) is egy flow.

Ez akkor jön elő, ha valaki ír neked manuálisan Messengeren. Ezt fogjuk automatizálni első körben, amolyan beszoktatás, hogy megismerd a rendszert.

A következő lépés egyszerű – a felső képen látod is, hogy a Manychat nekünk ezt már szépen beállította, így csak első körben magyarosítani kell. Ezt látjuk magunk előtt. Az edit flowszóra kattintva tudjuk szerkeszteni (jobb felső sarok vagy középen).

blank

Ahogy látod, a fenti képen az egyes üzenet buborékokat tudjuk megszerkeszteni, és beállítani, hogy az ott megjelenő gombokra kattintva mi legyen a következő lépés. Ez lehet például egy új üzenet küldése, vagy az, hogy a rendszer Action funkcióval a felhasználóra tag-et (címkét) tesz vagy levesz, vagy éppen feliratkoztatja egy másik flow-ra (üzenet folyamra).

A Previewgombra kattintva le is tudjuk tesztelni az üzenetváltást, a gombokat.

blank

Kész is vagyunk!

Innen jön még a menü beállítása, és természetesen jöhetnek az olyan ötletek, mint…

Chatbot használat ötletek

  • Szervezz nyereményjátékot ezen keresztül, és sorsolj a válaszadók, chatbot elindítók között. Akár a feltétel az is lehet, hogy a bot segítségével kitöltsenek egy tesztet, kérdőívet, mint az Ire.huesetében mi csináltuk.
  • Használd ügyfélszolgálatként! A gyakran ismételt kérdéseket el tudod helyezni a botba, így már azzal időt spórolsz. A továbbiak már tervezést igényelnek, de elérhető, hogy nagyon kis százalékban kelljen csak élő embernek beavatkoznia.
  • Piackutatás, kérdőívezés. A másik fontos területe a chatbotoknak. Ahogy lent is láthatod, egyrészt vevő minősítéseket tudsz készíteni vele, másrészt megismered a vevői igényeket, adatbázisod lesz a fontos kérdésekből, problémákból és természetesen az érdeklődési körökből.
  • Játék, kvíz készítése. A content marketing egyik újabb iránya és trendje lesz most majd a kvízek és játékok készítése. Ezt nemcsak weboldallal lehet megcsinálni, hanem akár chatbot segítségével is. Anno a Minnernél sok ilyet csináltunk. Volt tőzsde és marketing kvíz is. Amit érdemes még kipróbálni az a termékválasztó kvíz, amikor a felhasználónak azt mondod „nézd meg melyik termék illik hozzád”, felteszel néhány kérdést és ajánl a chatbot neki terméket.
  • Lead generálás, chatbot kampány, tartalomterjesztés. Érdemes adatbázis építő kampányokat csinálni (főleg Facebook Messengeren keresztül). De használhatod a chatbotot tartalomterjesztésre is, rá tudsz segíteni például, hogy a blogbejegyzéseid, FB posztjaid, ebookod, videóid nagyobb figyelmet kapjanak.
  • Vevő minősítés. A chatboton keresztül kommunikáló vevőidről még több információt tudsz begyűjteni, ami segít neked abban, hogy őt minősíteni tudd. Ez segít neked a későbbi kampányaidban, hogy számára egyedi ajánlatokat jeleníts meg akár remarketing segítségével, vagy emailes, chates megkeresésnél. Szinte vevői életgörbét tudsz majd készíteni.
  • Megrendelések, foglalások kezelése. Ajánlatkérések kezelése chatboton keresztül.

Chatbot képzés a MinnerAkadémián

Benkő Bence chatbot szakértő és aktív chatbot marketinges készítette a több órás anyagot, amit azonnal használni tudsz. A kurzus elvégzése után egy olyan chatbotos tervrajz lesz a kezedben, amit bármikor be tudsz vetni, ha több feliratkozót vagy bevételt szeretnél magadnak vagy ügyfeleidnek. Irány a képzés: Chatbot marketing kezdőtől a haladóig

A Billingoa Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingodigitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!

Nézd meg a Minner esettanulmányát, és hogy mire jutottunk a chatbottal!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Védett: Mit és hogyan? Kulcstényezők a növekedéshez. Gyorsan növekvő cégek 4. rész

Kezdjük egy példával #példa: A Blume2000 vállalat tulajdonosai tudják, hogy mit kell csinálni. Tudják, hogy át kell alakítani a termékpalettájukat a növekedéshez, tudják, hogy...

Gerillamarketing esettanulmány: Bevétel nőtt. De kitől jött? Az a megdöbbentőbb!

Már itt az elején spoilerezem, hogy igen lett bevétel a táblás gerillamarketing kampányukból. Bár nem ez volt a cél, hanem új emberek bevonzása. Elértük...

Itt az önvezető TAXI – WeWork a csőd felé száguld – A városoknak is kell marketing?

Készülhetnek a taxisok, ugyanis San Franciscoban hosszas tesztidőszak után két robotaxi vállalat is engedélyt kapott folyamatos, éles működésre, azaz önvezető autókban taxizhatnak már az...

6 eszköz, amikkel jobb hirdetéseket készíthetsz. Készülj fel a Q4-re!

Nyakunkon a Q4 és ez azt jelenti, hogy hamarosan sokkal nehezebb lesz kitűnni a hirdetési zajból mint most nyáron. Szerencsére azonban a vásárlóerő is...

ChatGPT vs The New York Times – Új import trend – Kötelező bérsáv az álláshirdetéseknél

A Hírszemle mai adásának első hírében a The New York Times viszi bíróság elé az OpenAI-t, mert a ChatGPT állítólag felhasználta a magazin tartalmait...

Kosárérték növelő megoldások webáruházaknak: Upsell, cross-sell és bump ajánlat

Most adnék 2,5 millió forintot elfogadnád? Nos én elfogadtam magamtól, mert pont ennyit kellett tennem ahhoz, hogy keressek csupán egy termék plusz ajánlásával az...

Védett: Marketingszemlélet a 10X cégeknél. Gyorsan növekvő cégek 3. rész

Tudod, a jelszó a BCG mátrix egyik eleme, a fejőstehén. Lényegében a termék, vállalkozás pozícióját is jelenti a piacon. A marketingünknek hosszú utat kell...

Egyedül maradt Oroszországban a Milka? – Lóerő előfizetés a Mercedestől – Repohár hírek – #Hírszemle

Ismét korábban feldolgozott hírek utóéletét követtük le a Hírszemle mai adásában. Kezdünk az egyre kínosabbá váló Musk vs Zuckerberg cicaharccal, bár egyre valószínűtlenebbnek tűnik,...