Chatbot beüzemelés, Manychat használata. Útmutató

Dátum

Megosztás

A chat automatizálása azért jó, mert az automata üzenetekkel megmarad a fogyasztóknál az azonnali interakció, növeli a bizalmat és közben terelni is tudod őket. A chated így két irányba fog működni, lesznek automata üzenetek, de közben a manuális válaszokat is tudod kezelni, sőt ezeket automatizálni. Nemcsak ügyfélszolgálatra használhatjuk, hanem a marketinged, sőt a Facebook, Instagram marketinged része lehet. A cikk végén hozok is erre példákat.

Először is nézd át nagy vonalakban, hogy mire számíthatsz, nézd meg a képernyőképeinket, majd az ingyenes verziót ki is próbálhatod. Tudod, egy digitális eszköz bevezetésénél nem kell azonnal a közepébe belevágni, szépen lépésről lépésre haladunk.

Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell.  

Manychat használata, útmutató

A weboldal, regisztráció: manychat.com

  • Funkciók: Facebook Messenger és Instagram üzenetek kezelése, automatizálása, e-mail (hírlevél), SMS
  • Ára: Ingyenes 1000 feliratkozó alatt, korlátozott funkciókkal
  • Pro verzióban feliratkozónként változik a díj. 500 feliratkozó alatt 15 dollár, 501 feliratkozó felett 25 dollár, 2501 feliratkozónál 45 dollár – és a Pro verzióban a funkciók teljes garmadáját elérjük feliratkozószámtól függetlenül
  • Ez egy külső platform, aminek megbízást adunk, hogy kezelje a chatüzeneteket, és formázza a chatbuborékokat, sőt gombokat, linkeket tegyen bele.
  • Az élő beszélgetéseket, hagyományos chatüzenet-váltásokat is kezelni tudjuk a Manychat-en, de ugyanúgy fog működni a megszokott módon a Facebookodon belül (pl. FB oldaladon) is.

A Minner.hu több éve használ chatbotot. Többször volt már kampány rá, főleg a kvízeket használtuk. DE! Most éppen az ire.hu-n chatbot nyereményjátékot csináltunk, óriási sikerrel, eredményekkel. Itt látod ennek az esettanulmányát: Piactér születik. EP#7. 1000 valódi rajongó a cégemnek, és irány a Maldív-szigetek [videó][podcast]

1. lépés: Regisztráció

A manychat.com oldalon kattints a Get started free feliratra a jobb felső sarokban. Számítógépen csináld, és legyél bejelentkezve a Facebook-odba.

Kattints a FB oldal összekapcsoláshoz. Amivel összekapcsolod Manychat-et a Facebook-oddal. Nem kap meg azonnal minden jogot. Az ún. üzleti integrációk közé fog bekerülni (itt éred el például mik férnek hozzá most a Facebookodhoz) a ManyChat, ahol majd te tudod testreszabni mihez is fér hozzá.

Miután ez megvan, add meg az e-mail címedet, majd a többi adatod.

Válaszd ki a Facebook Messengert! De láthatod van itt Instagram is (juhhú).

Válaszd ki a Facebook oldaladat, amit hozzákapcsolsz a rendszerhez (később hozzá tudsz adni továbbiakat is).

Add meg a jogosultságokat a ManyChatnek.

Egy gratuláló képernyő után már bent is vagyunk a Manychat kezelőfelületén.

Köszöntő üzenet, azonnali válasz beállítása, gombok használata

Amit azonnal fogsz érzékelni, hogy az alapértelmezett választ sokkal jobban tudod beállítani, mint amit a Facebook Messenger eddig engedett. Ez a Default reply. Ezzel folytassuk, mert ezzel megérted az egész működését.

Innen jön a lényeg. Mi a FLOW, amit látsz. A flow a Manychat értelmezésében egy üzenetfolyam. Például a Minner esetében az ire.hu nyereményjáték az egy flow volt. De az alapértelmezett válasz (Defalult reply) is egy flow.

Ez akkor jön elő, ha valaki ír neked manuálisan Messengeren. Ezt fogjuk automatizálni első körben, amolyan beszoktatás, hogy megismerd a rendszert.

A következő lépés egyszerű – a felső képen látod is, hogy a Manychat nekünk ezt már szépen beállította, így csak első körben magyarosítani kell. Ezt látjuk magunk előtt. Az edit flow szóra kattintva tudjuk szerkeszteni (jobb felső sarok vagy középen).

Ahogy látod, a fenti képen az egyes üzenet buborékokat tudjuk megszerkeszteni, és beállítani, hogy az ott megjelenő gombokra kattintva mi legyen a következő lépés. Ez lehet például egy új üzenet küldése, vagy az, hogy a rendszer Action funkcióval a felhasználóra tag-et (címkét) tesz vagy levesz, vagy éppen feliratkoztatja egy másik flow-ra (üzenet folyamra).

A Preview gombra kattintva le is tudjuk tesztelni az üzenetváltást, a gombokat.

Kész is vagyunk!

Innen jön még a menü beállítása, és természetesen jöhetnek az olyan ötletek, mint…

Chatbot használat ötletek

  • Szervezz nyereményjátékot ezen keresztül, és sorsolj a válaszadók, chatbot elindítók között. Akár a feltétel az is lehet, hogy a bot segítségével kitöltsenek egy tesztet, kérdőívet, mint az Ire.hu esetében mi csináltuk.
  • Használd ügyfélszolgálatként! A gyakran ismételt kérdéseket el tudod helyezni a botba, így már azzal időt spórolsz. A továbbiak már tervezést igényelnek, de elérhető, hogy nagyon kis százalékban kelljen csak élő embernek beavatkoznia.
  • Piackutatás, kérdőívezés. A másik fontos területe a chatbotoknak. Ahogy lent is láthatod, egyrészt vevő minősítéseket tudsz készíteni vele, másrészt megismered a vevői igényeket, adatbázisod lesz a fontos kérdésekből, problémákból és természetesen az érdeklődési körökből.
  • Játék, kvíz készítése. A content marketing egyik újabb iránya és trendje lesz most majd a kvízek és játékok készítése. Ezt nemcsak weboldallal lehet megcsinálni, hanem akár chatbot segítségével is. Anno a Minnernél sok ilyet csináltunk. Volt tőzsde és marketing kvíz is. Amit érdemes még kipróbálni az a termékválasztó kvíz, amikor a felhasználónak azt mondod “nézd meg melyik termék illik hozzád”, felteszel néhány kérdést és ajánl a chatbot neki terméket.
  • Lead generálás, chatbot kampány, tartalomterjesztés. Érdemes adatbázis építő kampányokat csinálni (főleg Facebook Messengeren keresztül). De használhatod a chatbotot tartalomterjesztésre is, rá tudsz segíteni például, hogy a blogbejegyzéseid, FB posztjaid, ebookod, videóid nagyobb figyelmet kapjanak.
  • Vevő minősítés. A chatboton keresztül kommunikáló vevőidről még több információt tudsz begyűjteni, ami segít neked abban, hogy őt minősíteni tudd. Ez segít neked a későbbi kampányaidban, hogy számára egyedi ajánlatokat jeleníts meg akár remarketing segítségével, vagy emailes, chates megkeresésnél. Szinte vevői életgörbét tudsz majd készíteni.
  • Megrendelések, foglalások kezelése. Ajánlatkérések kezelése chatboton keresztül.

Chatbot képzés a MinnerAkadémián

Benkő Bence chatbot szakértő és aktív chatbot marketinges készítette a több órás anyagot, amit azonnal használni tudsz. A kurzus elvégzése után egy olyan chatbotos tervrajz lesz a kezedben, amit bármikor be tudsz vetni, ha több feliratkozót vagy bevételt szeretnél magadnak vagy ügyfeleidnek. Irány a képzés: Chatbot marketing kezdőtől a haladóig

A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!

Nézd meg a Minner esettanulmányát, és hogy mire jutottunk a chatbottal!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

A Shoprenternek kihívója akadt? Próbáljuk ki a Shoptetet!

Bevallom még soha életemben nem készítettem webáruházat, így azt hiszem jó alanya vagyok egy ilyen próbakörnek. Ugyan nem tudok a Shoprenterhez viszonyítani, de ez...

4 tipp, amivel félrevezetnek a TikTok guruk – és mit csinálj helyette

Ahogy az emberek egyre jobban megismerik a TikTokot és az organikus elérésben rejlő üzleti lehetőségeket, úgy terjednek a téves információk, “tuti trükkök” az algoritmus...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...