Szerdán zárt körben, kiváló szakértők bevonásával nagy lépést tett a fiREG.hu csapata, hogy megújítsa, forradalmasítsa a tűzvédelmi szakmát.
Horváth Gábor tűzvédelmi üzemeltetési szakértő munkája során felismerte, hogy napi teendői jelentősen lerövidíthetőek volnának, amennyiben volna lehetőség az adminisztratív feladatokat digitalizálni, illetve automatizálni. Gábor gyermekkori barátját, a 11 fős Feki Webstudio-t vezető Fekete Attilát kereste fel ötleteivel. Közösen végeztek piackutatást, amelyet kielemezve egyértelművé vált, hogy meg kell valósítani az elképzeléseket.
A napokban – rövid prezentációt követően – a demo használatát megkezdték a leggyorsabban jelentkező cégek, akik további szakmai támogatásukról biztosították az alapítókat.
Horváth Gábor, tűzvédelmi üzemeltetési szakértő, a fiREG.hu szakmai vezetője elmondta: “Bár még rengeteg kihívás előtt állunk, célunk, hogy az online alkalmazás és egy okostelefon segítségével töredékére csökkentsük a tűzvédelmi szakma teendőit. Ezzel időt, pénzt spóroljunk, hatékonyságot növeljünk. Továbbá a megbízók számára is gombnyomásra elérhetővé tesszük a törvény által előírt tűzvédelmi üzemeltetési naplót, ami szintén egyedülálló lehetőség a piacon.
Örömteli visszaigazolás számunkra, hogy a megjelent cégek 50%-a azonnal éles használatba venné a szoftvert.
Fekete Attila, webstudio vezető, a fiREG.hu fejlesztési vezetője: „Az elmúlt években számos vállalkozásban vállaltam kulcsszerepet. Ezekből is tanulva, Gábor megkeresésére első reakcióm a piackutatás mielőbbi megindítása volt. Soha nem látott eredményt hozott a mintegy 160 tűzvédelmi karbantartással foglalkozó vállalkozás megkeresése. Több mint 60-an készséggel válaszoltak a kérdéseinkre, sokan pedig máris jelezték segítő szándékukat a fejlesztést illetően. A válaszadók 40%-a gondolkodott már szoftver bevezetésén, 80%-a pedig már használ online számlázóprogramot. Ilyen, és hasonló eredmények alapján jutottunk arra, hogy igenis szeretnének modernizálni a cégek, de nincs számukra professzionális eszköz. A fiREG.hu-val megteremtjük ezt. 2018 első negyedévére a tűzvédelmi szakma tevékenységének legalább 80%-át le fogja fedni a fiREG.hu, ezért dolgoztunk hónapokon keresztül, és folytatjuk tovább a munkát.”
Ki kötelezett tűzvédelmi üzemeltetési napló vezetésére?
Már a tervezőasztalnál eldől, hogy egy-egy intézmény, vállalkozás, milyen jellegű és mértékű aktív és passzív tűzvédelmi eszközökkel kell, hogy rendelkezzen. A kötelezettek körét a tűzvédelmi törvény, az országos tűzvédelmi szabályzat, valamint egyéb szakmai jogszabályok pontosan meghatározzák. Lényegében, aki rendelkezik valamilyen tűzvédelmi eszközzel, akkor annak a karbantartását üzemeltetési naplóban kell vezetni. Konkrétabban, a tűzoltó készülékek száma és teljesítménye, a tűzivízforrások típusa, a tűzgátló lezárások, a hő- és füstelvezető rendszerek, a menekülést biztosító nyílászárók, stb. karbantartása előírás az üzemeltetők részére, ezt meghatározott időközönként el kell végezni. Például tűzoltó készülék készenlétben tartása mindenkinek előírás, aki egy helyiségben gazdálkodói, termelői tevékenységet folytat. Az oltásteljesítmény a tevékenység jellegétől, annak veszélyeinek függvényében változhat. A karbantartó személy által végzett alapkarbantartás egy évig érvényes, de közben negyedévente üzemeltetői ellenőrzéseket is szükséges végezni. Ezen eszközök karbantartásainak nyilvántartására szolgál az üzemeltetési napló. Ennek elkészítése esetenként az üzemeltető, illetve a karbantartó feladata. |