Körbenéztem a konkurenciáimnál, hogy ők mennyiért adják ugyanazt a szolgáltatást. És döbbenten vettem észre, hogy én mindegyiknél drágább vagyok. Ez vajon probléma? Többet fizetnek a vállalkozók nekem? Kezdtem megijedni. Na jó nem! Mert tudatosan emeltem olyan szintre az árat, ami teljesen elfogadható ár. (Most a nagyobb szolgáltatásomról beszélek, amikor cégeknek a Facebook és blogmarketingjét tuningolom fel.) Nem véletlen persze az árszabásom. A konkurencia azért dolgozik alacsony áron, mert úgy gondolja nem fizetnének többet a szolgáltatásért. Pedig rosszul gondolkodik. Tudtad, hogy mindkét oldalnak előnyös a nagyobb összeg? Miért?
Én is nagyobb élvezettel esek neki a munkának, amikor megfizetnek. Ezzel mindenki így van, sőt a prémium érzést is megkapja a vevő, az ügyfél.. Eláruljak egy titkot? A jelenlegi ár, amit adok még mindig alacsony :), néhány hónap és emelni fogok. És tudod mi a legérdekesebb, még több ügyfél jön. Honnan tanultam ezt, honnan tudom ezt? Gondolj bele, hozzám is jönnek ügyfelek, mint a konkurenciához is 🙂 Durva nem? Igaz az, hogy nem egy könyvből vettem csak, de a következő könyv meghatározta az árazási stratégiámat: (Ezt a könyvajánlót az uzletikonyvem.hu-nak adtam, és ennél jobbat nem is tudnék írni 🙂 )
Dan S. Kennedy & Jason Marrs: Óriási Profittartalmú Árazási Stratégiák Vállalkozóknak
“Egy vállalat életében a félre árazás teljesen megölheti a profitot, és így magát a vállalatot is. Ebben a könyvben olyan tippeket kaptam, ami most is segít új termék kialakításában. Szolgáltatásaimat is ez alapján áraztam be, és meg is lett a siker.
A könyv olvasása közben pedig további vállalkozás ötletek merültek fel bennem, illetve marketing ötleteket is kiolvastam a sorok között.
Többször is le szoktam venni a polcról, és újra átgondolni, biztosan jól csinálom e. Több vállalkozó ismerősömnek, illetve ügyfelemnek is ajánlottam a könyvet, és sokan alkalmazzák is ennek hatására. A könyvben található számszerű példák pedig nagymértékben hatottak rám, ezért is kezdem el alkalmazni az ott leírt stratégiákat.”