Mindenhol azt hallani, hogy digitalizáció gyors online-ra váltás. Itt-ott hallunk egy két sikersztorit és a többi? Egyik napról a másikra nem lehet a teljes üzletmenetet, üzleti modellt megváltoztatni, legyen az akár egy virágbolt, bútorbolt, konditerem, étterem, butik. A helyi üzletek sínylették meg legjobban a vírus okozta gazdasági stopot (sokkot), mivel nehéz online-ba áttenni a tevékenységüket, sőt mindent lehetetlen is, és közben ott voltak a költségek 0 bevétel mellett. Most sem nyugodhattak meg az üzlettulajdonosok, nem elég hogy visszaesett a forgalom a korlátozások feloldása után is, ott a félelem a vírus második hullámával kapcsolatban. Bizonytalan, hogy milyen intézkedéseket vezetnek be itthon. Ebből főzünk most, és ez jó kifejezés is, mert ha ott az üzlethelyiség, hát használjuk ki, hogy van.
Weboldal, online jelenlét – Mindenki ezt sulykolja
Az biztos, hogy a digitalizáció erősebb lesz most, ahogy az erről szóló Minner cikkben is írtam, nem teheti meg már egy helyi üzlet sem, hogy ezzel nem foglalkozik (legalább a weboldalt tedd rendbe!). De mondok egy érdekes dolgot, ami motiválni fog téged. Az egyik legnagyobb online webáruház most jelentette be, hogy megnyitja első offline boltját, sőt újakat is fog nyitni. Persze teszi ezt azért, mert a többieknek is van már, látszik az is kell a sikerükhöz. A webáruházak hibrid modellt alkalmaznak, mert ahogy tapasztaltad te is, kell az embereknek a személyes jelenlét.
Tehát a weboldaladra koncentrálj a következő időszakban, mert az emberek még digitálisabbak lettek. Nem fognak megtalálni, ha ezzel nem foglalkozol! Töltsd fel magad a Google Maps-be (Google Cégem), amire egyébként is szükséged lesz, hogy még jobban kihasználd a következőkben leírt ötleteket.
Fordítsuk előnyünkre a helyi üzletet!
Miért szeretnek az emberek ilyen boltokban vásárolni? Mert látva a termékeket sokkal nagyobb a bizalmuk, továbbá az, hogy nem egy online, személytelenebb webshoppal állnak szemben. A boltunkat, üzletünket, vagy edzőtermünket mutassuk meg online! Mindegyiknél meg lehet találni a miértet, a hogyant. A célunk legyen az, hogy még kvalifikáltabb vevők térjenek be hozzánk. Ez, amit most mutatok, azért is lesz jó megoldás, mert sejtem, hogy a weboldalad jelenleg még nem a legkimagaslóbb. De megértem! Nehéz is helyi üzletet egy weboldalra vinni, mindent átadni a látogatónak. Na de ezzel!
Készíts 3D modellt, 3D bejárási lehetőséget az üzletedről
Az Upciti céggel már találkozhattál a Minneren, akik 3D ingatlan technológiával foglalkoznak, vagyis 3D modellt készítenek ingatlanokról. És ezt nemcsak ingatlan értékesítésnél lehet használni, hanem itt akár egy helyi üzlet bemutatásánál is. Az Upciti szakember elmegy hozzád és a Matterport technológiára épülő készülékkel milliméterre pontosan felveszi 3D-ben az üzletedet. Ezután elkészítik a 3D modellt, átadják a kódokat amivel a weboldaladba bele tudod tenni, vagy megosztani a közösségi oldalakon, sőt még nagy felbontású képeket is kapsz az üzletedről. És itt jön a kedvenc részem! Ami igazán lázba hoz ennél a megoldásnál. Nem elég, hogy utána a vásárlód körbe tud járni az üzletedben online, hanem még feliratokat is el tudsz helyezni (akár árcédulával, leírással) a 3D térben. De oda bármit tudsz tenni, konditerem esetében például egy videó linkjét arról, hogy az adott gépet hogyan kell használni.
Így néz ki ez a valóságban. Az alábbi 3D túrában egy bútorboltot láthatsz:

Ötlet ahhoz, hogy még többet kihozz ebből – példákkal
Még 2017-ben amikor egy pókerterem marketingjét csináltam, egy fontos dologra kerestünk megoldást. Kiderült, hogy sokan azért nem jönnek pókerezni, mert nem tudják elképzelni, mi történik ott, félnek a leégéstől, hogy valamit nem tudnak (mikor-mi történik). Nos készítettünk először egy leírást, aminek az volt a címe, hogy: ez történik az első élő pókerezésed közben. Végigvezettük onnantól, hogy beér az épületbe, merre kell mennie, mit lát, kivel találkozik, kinek adja a pénzt (mennyivel érdemes készülni), mi történik miután megkapta a zsetonját, hová kell ülnie, mi történik, amikor nyer… Ennek olyan nagy sikere volt, hogy már az első héten 20%-kal nőtt az új pókerezők száma. Ezután csavartunk rajta még egyet, felvettük ugyanazt videóval. Óriási volt a siker, 50%-kal több új jött. A titok annyi volt, hogy így már egy ismert terepre jöttek, mikor arra gondoltak, hogy el kellene menni pókerezni, azonnal bevillant az a pókerterem, amit a reklámban láttak. Ez a Facebook hirdetés módosítás nélkül futott 1,5 éven át. De jó lett volna már akkor egy ilyen 3D megoldás!
Mit is szűrj le ebből? Hogy nem elég megcsinálni a 3D túrát, hanem azt mutasd is meg az embereknek. Tudod ez olyan, mint a weboldal! Elkészül aztán várjuk a csodát. De az csak akkor fog eljönni, ha forgalmat viszünk rá.
A terved röviden:
- Vedd fel a kapcsolatot az Upciti csapatával! Kattints ide!
- Készítsétek el a 3D modell-t. És ha már ezt elkészíted, használd ki a lehetőséget és információpontokat is tegyetek bele, feliratokkal, leírásokkal, árakkal.
– A 3D modellekben el lehet linkeket helyezni, amelyek akár webshopba is vezethetnek, növelve a sales-t.
– Továbbá Képek és videók is megjeleníthetők a túrákban.
– Covid-19 garancia! Amennyiben lesz egy újabb lockdown, annak teljes időtartama alatt a szolgáltatás ingyenes. (Üzletek esetén, ahol nem lehet online értékesíteni a termék / szolgáltatás sajátossága miatt. pl: GYM, szolárium. stb). - Küldd el nekem is! A Minner.hu -nak Facebookon!
- Tedd be a weboldaladba, akár külön menüpontban is. Vagy kiemelve a főoldalon. Tudod, ahogy szokták a cégek most a Covid-19 tájékoztatót.
- A Google Cégem-ben állítsd be a 3D modellt, így a vásárlók mikor rákattintanak a térképen, vagy Google-ben a cégedre, be tudják járni.
- Legyen köré hype! Számításaim szerint már néhány tízezer forint Facebook költségből sikereket tudsz elérni, mert a vevőidnek minőségi figyelmét fogod megszerezni. Készíts róla képernyőfotót, mondd el mit tudnak csinálni. Fogd meg most azt a lehetőséget, hogy az emberek az ilyen megoldások iránt még nyitottabbak most, sőt ötletesnek találják, elküldik ismerőseiknek. Több posztot is készíts ezzel kapcsolatban!