Elragadó képek készítése Photoshop tudás vagy grafikus nélkül – Canva.com

A kreatív szakmával az a baj, hogy szubjektív: ami tetszik nekem, az neked közel sem biztos, hogy elnyeri a tetszésedet. Lehet te is jártál már úgy, hogy felbéreltél grafikusokat egy-egy munkára, és nem voltál velük elégedett valamiért. De az is előfordulhat, hogy grafikusként imádod a szakmád, de az ügyféllel való egyeztetést a hátad közepére sem kívánod, ráadásul sokszor neked kell kitalálnod azt is, mit szeretne a megbízód. Ezzel a cikkel nem célom egyik vagy másik oldal pártját fogni, de azt mindenképp hangsúlyoznám, hogy a kreatív szakmában dolgozókat meg kell becsülni, és ha van rá kapacitásod, bízd profikra a munkát!

Ez a cikk egy cég / digitális megoldás bemutatása, útmutató a működéséhez.
A tartalom nyomokban reklámot tartalmaz!

Azonban vállalkozóként nem biztos, hogy lehetőséged van főállásban grafikust foglalkoztatni, sőt kevés tőkével kisebb munkákat sem szeretnél kiadni, ellenben szükséged van kreatívokra a social kampányaidhoz. Ilyenkor hívhatod segítségül a Canva online képszerkesztőt. Mit tud a Canva a sok ingyenesen telepíthető / online képszerkesztővel szemben? A cég sikerének titka a naponta bővülő több ezer előre legyártott sablon, a könnyű kezelhetőség, és az olyan hasznos funkciók, mint az előre megadott közösségi média képfelbontások.

A Canva -án létrehozhatsz ingyenes fiókot, már így is nagyon sok jól használható funkciót kapsz: több ezer sablon, dizájntípusok (közösségi média posztok, prezentációk, meghívók stb.), jogdíjmentesen felhasználható képek és grafikák, 5 GB tárhely. Ha elkezded használni, rájössz, hogy ez a program a lehetőségek végtelen tárházát vonultatja fel. Természetesen nem nyújt olyan mélységű szerkesztési beállításokat (pl. átlátható rétegelés), mint a Photoshop és hasonló képszerkesztők, de nem is ez a célja. Majdnem kész megoldásokat kapsz tálcán, amik a te kiegészítéseddel válnak teljessé, az arculatod részévé. Gondolok itt például többek között a háttérre – amely nem csak a színpalettán lévő színeket tudja biztosítani, hanem akár átmeneteket is -, a rengeteg betűtípusra, piktogramra.

Regisztráció után a következő kezdőoldal fogad:

Canva – főoldal

Ha már tudod, hogy melyik felületre szeretnél képet készíteni, beírod a felület nevét (Facebook, Instagram, Twitter, stb.) a felső keresősávba, és magától kidobja a további lehetőségeket (Post, Story, hirdetés)

Canva – méretezés kiválasztása felület szerint

Rákattintasz mondjuk az Instagram Post-ra, és máris betölt a több ezer sablon, hamar megtalálhatod a számodra legszimpatikusabbat. Az előugró sablonok mögött algoritmusok dolgoznak, nekem most tele volt húsvéti sablonnal. Ha nem csak annyit írsz be, hogy Instagram Post, hanem kiegészíted valamilyen kulcsszóval (jelen esetben „business”), akkor ahhoz a kifejezéshez köthető sablonokat jelenít meg, ráadásul még ezen belül is tudsz szűrni szín alapján.

Canva – Instagram post sablonok

A szerkesztőfelület a már jól megszokott bal oldalsávos menüt alkalmazza:

Canva – képszerkesztő felület

Itt is azt javaslom, kattintgass, próbálgasd, ismerkedj a felülettel. Részletes bemutatókat, szerkesztéssel kapcsolatos javaslatokat és útmutatókat tartalmazó videók tömkelegét találod meg a YouTube-on. De ha ennyi mindent tud az ingyenes verzió, miért érdemes előfizetni a Pro vagy Enterprise csomagra? Használat közben találkozni fogsz sárga koronás ikonnal, ami a Pro felhasználók számára elérhető, de először is az alábbi hivatalos táblázatban keressük a választ:

Canva – csomagajánlatok árakkal

Nézzük a Pro főbb előnyeit:

  • Brand kit: ebbe a mappába töltheted fel saját arculati elemeidet (logó, színpaletta, betűtípus), amelynek célja a hatékonyságnövelés. Ha beállítottad a három headline betűtípusát, minden új szerkesztésednél ez lesz a „gyári” beállítás.
    Segít abban is, hogy a logódat ne kelljen minden alkalommal megkeresni és feltölteni, a bal oldali menüsávból egy mozdulattal behúzhatod.
  • Korlátlan hozzáférés az összes piktogramhoz, stockfotóhoz, videóhoz, zenéhez.
  • 100 GB tárhely, hogy ne kelljen állandóan törölgetned.
  • Magic Resize: az ingyenes verzióban készítettél egy gyönyörű képet Instagram Post méretben, de szeretnéd kitenni Instagram Story-ba. Ilyenkor sajnos kezdheted elölről, ráadásul nagy valószínűséggel nem tudod ugyanolyanra reprodukálni. Erre nyújt megoldást a „varázslatos átméretező”: kiválaszthatod, milyen méretben vágja meg a kész képet, majd ezután még szerkesztheted, kiegészítheted azt. Mindenképpen ez az egyik leghasznosabb opció, gyerekjáték lesz vele elkészíteni a kreatívot minden méretben.
  • Csapatmunka: több szem többet lát, ráadásul egyszerre tudod szerkeszteni a képeket a kollégáiddal, főnököddel, így sok félreértést, nemtetszést el lehet kerülni.
  • Social media időzítés: össze tudod kötni Canva fiókodat hét különböző közösségi média profiloddal, így közvetlenül a Canva-ból is tudsz posztolni, ha elkészültél.
  • Mockupok: egy stockfotós hölgy a kezében tart egy telefont, amelyen épp a te weboldaladon böngészik. Az ilyen jellegű szerkeszthető ábrákat hívjuk mockupoknak. Ingyenesen is elérhető pár sablon, de a látványosabbakért szükséges az előfizetés megléte.
  • Kép mentése: az ingyenes verzióval PNG kiterjesztéssel tudod csak lementeni alkotásaidat, a Pro-ban ez lehetséges PDF, SVG, MP4, GIF formátumokban is, valamint bepipálhatod a „Transparent background” lehetőséget, ilyenkor háttér nélkül menti el a képet.

Pipálható még az „alacsony fájlméret”, amely abban az esetben hasznos, ha a weboldaladra szeretnéd feltölteni az anyagot úgy, hogy az ne foglaljon sok helyet a szerveren.

  • Background remover: Próbáld ki termékfotódnál! A háttéreltávolítás szerintem a legerősebb Pro funkció, ezt inkább az alábbi képekkel érzékeltetem:

Ha előfizettél a Pro-ra (vagy a 30 napos próbaverziót választottad), a beillesztett képre kattintva, az “Effects”-nél éred el ezt a lehetőséget, amire csak rá kell nyomnod, és abrakadabra, a háttér eltűnt!

Canva – háttéreltávolítás

Az Enterprise csomag talán a több embert foglalkoztató közép és nagyvállalatoknak nyújthat jó megoldást, bár ők már általában szakembereket alkalmaznak ilyen célokra.
Ez a csomag a Pro tulajdonságokon felül még az alábbiakat tartalmazza:

  • Korlátlan tárhely
  • Éjjel-nappali ügyfélszolgálat
  • Hozzáférés premium stock képekhez
  • A csapatmunkákhoz több lehetőség társul, például lehet tag-elni, címkézni; folyamatmenedzsmentet alkalmazni.

Ahogy a címben is írtam, a Canva-val képes leszel Photoshop-tudás nélkül is olyan kreatívokat készíteni, amelyek jól mutatnak, teljes mértékben illeni fognak a márkádhoz. Mi, a Minner-nél előre legyártott sablonokat kezdtünk el alkalmazni, amivel a képszerkesztéssel töltött idő redukálódott, valamint nagyobb figyelmet fordítunk az egységességre, ugyanis régebben a milliónyi különféle sablon keszekuszaságot eredményezett. Neked is javaslom, hogy mindenekelőtt szedd össze egy mappába azokat a sablonokat, amelyek megfognak, megtetszenek és látsz bennük fantáziát, majd, ha a te arculatodra szabtad ezeket, mentsd el újra. Öt perc – ennyi idő elég lesz ahhoz, hogy átírd aztán a szöveget, kicseréld a képet és a végeredményt kiposztold a Facebook-ra.

A Canva.com a milliónyi funkciója mellett még különféle integrációkat is tartalmaz, többek között a már említett közösségi oldalak posztolási lehetőségét; tárhelyszolgáltatásokat (Dropbox, Google Drive), vagy olyan alkalmazásokat, mint a HubSpot, GIPHY, vagy az alap QR kód generátor. Lehet erős kijelentés, de szerintem kategóriájában ennél jobb online szerkesztő nem létezik, így bátran ajánlom ezt a felületet. Pár nap gyakorlás után már igazi ninja lehetsz, kínlódás helyett élvezettel fogod futószalagon gyártani a jobbnál jobb anyagokat, amelyek nem csak magasabb eléréseket és konverziót hozhatnak, de időt és pénzt is spórolhatsz velük.

Öltet: Szerkeszd meg itt a piktogramokat a weboldaladra

Több Minner cikkben is olvashattad már, hogy egyre nehezebb elkapni az emberek figyelmét. Ennek áthidalásának egyik módja a piktogramok, kis ábrák használta. Ezeket könnyedén meg tudod szerkeszteni, feliratozni a Canva-ban, majd azt például termékleíráshoz hozzátenni, Facebook poszthoz. A képeket a letöltés gombra kattintva le tudod menteni átlátszó háttérrel, így könnyen beleillik a weboldaladba.

Ábrás, piktogramos Minner cikkek, amikről beszéltem a fenti bekezdésben:

Színes-szagos prezentációk

Ha tárgyalásra kell menned, partnereket szerezned, vagy esetleg viszonteladókat. Akkor érdemes elgondolkodnod, hogy használd a Canva prezentáció-készítő eszközeit. Mi is már készítettünk ott olyan bemutatót, amivel lenyűgöztük a Minner egyik partnerét.

Próbáld ki ingyen a Canva-t! Kattints ide!

Borítókép; háttéreltávolítás bemutatásához használt eredeti kép forrása:
Unsplash.com

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Gyimesi Károly
Kommunikáció és médiatudomány szakon végeztem, jelenleg marketing mesterdiplomámat szerzem angol nyelven. A Minnernél hamar be lettem dobva a mélyvízbe: számos üzleti konzultáción segítettem Milánnak, több százezer forint értékben indítottam el marketingkampányokat, ezekhez sok segítséget nyújtottak a MinnerAkadémia képzései is. Jelenleg a tartalomkészítés a fő feladatom. Részt veszek a Minner víziójában, azaz munkámmal segítem, hogy a vállalkozók, cégek még sikeresebbek legyenek.

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később