Hírszemle: Lidl az USA-ban, Apple szereld magad, 3 millió Canva előfizető, munkaidő után keres a főnök [podcast]

Dátum

Megosztás

Jött hozzánk egy kérés, hogy üzleti híreket is meghallgatnátok a Minner podcastben. A Minner csapattal úgy döntöttünk, hogy a szokásos heti hírszemlénket felveszzük podcastként is. A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán. Például van egy izgalmas hírünk, hogy egy japán kávézó addig nem engedi ki a vendégeit, amíg meg nem csinálják azt a feladatot a munkájukban, amit vállaltak (itt könyvszerzők főleg a vendégkörük). Ezt a hírt elmondjuk, majd kicsit átbeszéljük, körbe járjuk a témát. Ha jól számolom 6 hírt is sikerült átbeszélnünk, természetesen üzleti fókuszú hírekről, információkról van szó. Vágjunk bele! Hallgasd meg az első adást ebben a podcast sorozatban! Ezután heti szinten jelentkezünk ezzel! 

A podcast hanganyaga itt érhető el:

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A hírszemle hírei röviden, leirata

A hírekre reagálunk is a podcastben, átbezséljük, ezeket nem fogjuk ide leírni, hanem csak röviden a híreket:

  • A Canva elég meglepő statisztikákat szolgáltatott nekünk:
    • 3 millió előfizetéjük van, akik havonta átlagosan 19 dollárt fizetnek a képszerkesztő szolgáltatásáért,
    • és így 1 milliárd dollár forgalma van a cégnek
    • A Fortune 500 (legjobb, legnagyobb teljesítményű cégek) vállalkozások 85%-a használja (rosszul mondtam a podcastban ott csak 75%-ot mondtam.
    • 75 millióan használják már a Canva-t 190 országban (ebből 3 millió előfizető)
  • Az Apple bevezette az USA-ban, hogy már otthon is megszerelheted a mobilodat. Ehhez ad neked alkatrészt, és szerszámokat is.
  • Van egy japán kávézó, ahol főleg könyvszerzők kávézgatnak és közben dolgoznak is a műveiken. Mikor belépsz elmondod mik a terveid aznapra, hogyha nem teljesíted adott X oldalszámot vagy feladatot akkor nem engednek ki, és óradíj is ketyeg (azt is felszámolnak).
  • Munkaidő után keres a főnök? Belgiumban már törvény van rá.
  • Egyre több 11 év alattinak van mobiltelefonja
  • A Lidl Magyarország közreműködésével magyar cégek 2021-ben rekordértékben, 81 milliárd forintért exportálták a termékeiket. 2021-ben a Lidl Magyarország 726 termékét lehetett külföldön is kapni, méghozzá 28 külföldi országban. 
  • A Lidl és az Aldi az USA-ban egyre népszerűbb. Az Aldi bolti látogatószáma YoY 8%-ot nőtt, míg a Lidl 11,9%-ot. Az amerikaiak rácsodálkoznak, ami nálunk megszokott, hogy ezekben a boltokban nincsenek tornyokba állítva a termékek, sőt sokszor dobozból kell kiszedned, hogy olcsóbb tud lenni mint a többi bolt. Sőt szó szerint hatékonyabb, mint amerikai konkurensei.

Hallgasd meg részletesen ezeket a híreket!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!