Jött hozzánk egy kérés, hogy üzleti híreket is meghallgatnátok a Minner podcastben. A Minner csapattal úgy döntöttünk, hogy a szokásos heti hírszemlénket felveszzük podcastként is. A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán. Például van egy izgalmas hírünk, hogy egy japán kávézó addig nem engedi ki a vendégeit, amíg meg nem csinálják azt a feladatot a munkájukban, amit vállaltak (itt könyvszerzők főleg a vendégkörük). Ezt a hírt elmondjuk, majd kicsit átbeszéljük, körbe járjuk a témát. Ha jól számolom 6 hírt is sikerült átbeszélnünk, természetesen üzleti fókuszú hírekről, információkról van szó. Vágjunk bele! Hallgasd meg az első adást ebben a podcast sorozatban! Ezután heti szinten jelentkezünk ezzel!
A podcast hanganyaga itt érhető el:
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:
A hírszemle hírei röviden, leirata
A hírekre reagálunk is a podcastben, átbezséljük, ezeket nem fogjuk ide leírni, hanem csak röviden a híreket:
- A Canva elég meglepő statisztikákat szolgáltatott nekünk:
- 3 millió előfizetéjük van, akik havonta átlagosan 19 dollárt fizetnek a képszerkesztő szolgáltatásáért,
- és így 1 milliárd dollár forgalma van a cégnek
- A Fortune 500 (legjobb, legnagyobb teljesítményű cégek) vállalkozások 85%-a használja (rosszul mondtam a podcastban ott csak 75%-ot mondtam.
- 75 millióan használják már a Canva-t 190 országban (ebből 3 millió előfizető)
- Az Apple bevezette az USA-ban, hogy már otthon is megszerelheted a mobilodat. Ehhez ad neked alkatrészt, és szerszámokat is.
- Van egy japán kávézó, ahol főleg könyvszerzők kávézgatnak és közben dolgoznak is a műveiken. Mikor belépsz elmondod mik a terveid aznapra, hogyha nem teljesíted adott X oldalszámot vagy feladatot akkor nem engednek ki, és óradíj is ketyeg (azt is felszámolnak).
- Munkaidő után keres a főnök? Belgiumban már törvény van rá.
- Egyre több 11 év alattinak van mobiltelefonja
- A Lidl Magyarország közreműködésével magyar cégek 2021-ben rekordértékben, 81 milliárd forintért exportálták a termékeiket. 2021-ben a Lidl Magyarország 726 termékét lehetett külföldön is kapni, méghozzá 28 külföldi országban.
- A Lidl és az Aldi az USA-ban egyre népszerűbb. Az Aldi bolti látogatószáma YoY 8%-ot nőtt, míg a Lidl 11,9%-ot. Az amerikaiak rácsodálkoznak, ami nálunk megszokott, hogy ezekben a boltokban nincsenek tornyokba állítva a termékek, sőt sokszor dobozból kell kiszedned, hogy olcsóbb tud lenni mint a többi bolt. Sőt szó szerint hatékonyabb, mint amerikai konkurensei.
Hallgasd meg részletesen ezeket a híreket!