Hogyan felelj meg a Pmt. törvénynek? PmtSegéd útmutató

Dátum

Megosztás

A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása elleni 2017. évi LIII. törvény (Pmt.) szigorú ügyfél-átvilágítási és nyilvántartási kötelezettségeket ír elő a szolgáltatók számára. Ennek megfelelően könyvelőknek, ügyvédi irodáknak, ingatlanügynököknek, pénzintézeteknek és további érintett szervezeteknek napi szinten ellenőrizniük kell ügyfeleik adatait, figyelni a szankciós listák frissülését, és dokumentálni több különböző tevékenységet, adatváltozást. A manuális nyilvántartás azonban idő- és erőforrás-igényes, ráadásul a mulasztás több tízmilliós bírságot vonhat maga után.

Kinek van erre is még ideje? A PmTSegéd erre a problémára ad megoldást, ezt mutatjuk be most képeken keresztül.

Mi az a PmtSegéd?

A PmtSegéd egy felhőalapú rendszer, amely az ügyfél-nyilvántartást és a szankciós ellenőrzéseket automatizálja és naprakészen tartja. A webes felületen keresztül:

  • a törvénynek megfelelő strukturában rögzíthetők és kezelhetők az ügyféladatok,
  • feltölthetők és rendszerezhetők a szükséges dokumentumok,
  • a rendszer automatikusan figyelmeztet a hiányosságokra és a közelgő felülvizsgálatokra,
  • napi szinten ellenőrzi az ENSZ, EU és kiemelt közszereplői (PEP) listákat,
  • ügyfélátvilágítási-adatlapot generál.

A szolgáltatás használója könnyen megfelelhet a Pmt. előírásainak, és minimálisra csökkenti az emberi mulasztásból eredő kockázatokat.

Hogyan működik a PmtSegéd?

Ügyfelek felvitele

A PmtSegéd használatát az ügyfeleid adatainak rögzítésével indítod. Ezt kézzel, az űrlapokon keresztül teheted meg, de lényegesen gyorsabb az importálás. Ha rendelkezel Excel-listával, egyetlen kattintással feltöltheted az ügyféltáblázatot. Adószámmal rendelkező ügyfelek esetén még egyszerűbb dolgod van: elég csak az adószámokat megadnod ömlesztve, a rendszer berögzíti ügyfeleidet a publikus cégadatok alapján.

Napi ENSZ & EU szankciós lista és kiemelt közszereplő ellenőrzés

Miután az ügyfelek bent vannak a rendszerben, a PmtSegéd minden nap automatikusan átvizsgálja őket az ENSZ, az EU és a kiemelt közszereplői (PEP) listákon. Ha bármelyik ügyfélre „találat” érkezik, azonnal riasztást kapsz email-ben. Az ellenőrzések eredménye és ideje naplózva van, bármikor visszakereshető.

Dokumentumok kezelése

Minden ügyfélhez korlátlan számú fájlt csatolhatsz: igazolványokat, szerződéseket, átvilágítási adatlapokat és egyéb dokumentumokat.

Értesítések és felülvizsgálatok

A rendszer figyeli a kockázati besorolások és az igazolványok érvényességét. Ha közeleg az esedékesség (például egy igazolvány lejárata vagy kockázati besorolás felülvizsgálata), email-ben jelzést küld, hogy időben elvégezd a frissítést.

Új ügyfél gyorsellenőrzése

Ügyfél nevének megadásával pillanatok alatt ellenőrizni tudod, hogy szerepel-e a szankciós- vagy a kiemelt közszereplői listákon.

Átvilágítási adatlap generálás

Ha szükséged van ügyfélátvilágítási-adatlapra, a PmtSegéd egyetlen kattintással generál egy kitöltött űrlapot. Az ügyféladatok alapján a rendszer automatikusan beemeli a szükséges információkat, így Neked csak az aláírásról kell gondoskodnod.

Generált adatok, természetesen nem valós adatokat látsz a képen.

Minner olvasói kedvezmény!

Ráadásul van egy szuper ajánlat a Minner olvasók számára! Használd a MINNER2025 kuponkódot, és 30% kedvezményt kapsz a PmtSegéd előfizetéséből 3 hónapig! A kupon 2025. december 31-ig érvényes. Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, ha szeretnél egyszerűen megfelelni a pénzmosási törvénynek!

Regisztrálj most és próbáld ki ingyen a PmtSegéd-et: www.pmtseged.hu

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!