Így nyer a biztosító rajtad, pedig csak matekozik – ezt te is meg tudnád csinálni

Vannak biztosításaid? Ha nincsenek, akkor is tudod, hogy általában havonta (vagy negyedévente) fizetünk meghatározott díjat azért, hogyha az adott káresemény (pl. Casco esetében ellopják az autónkat) bekövetkezik, akkor a kárunk csökkenjen. A biztosítók viszont előre kiszámolják, és belekalkulálják a saját profitjukat. TE is profitálhatsz úgy, mint egy biztosító.

A biztosító pl. Casco esetében kikalkulálja a te „változóid” alapján (életkor, milyen régóta vezetsz, autó típusa, eddigi balesetek…), hogy mennyit kell fizetned havonta. Ő beleszámítja a profitját is, majd nyugodtan hátra dől, mert tudja, egy adott időszakban bejön annyi befizetés, hogy az esetleges kártalanítás esetén ott marad nála a profit. Ehhez hasonlót tudsz elérni az opciós kereskedés esetében.

Jöjjön is egy példa

    1. Biztosító ezt csinálja:
      Havonta beszedi a biztosítási díjat. Számoljunk egyszerűen: például havonta 5000 forintot szed be, ennyi már be is folyik hozzá. Ezt kikalkulálja, hogy neki ennyit ér meg az adott autó tulajdonos, vagyis ennyit ha havonta (vagy éves díjban) befizet az ügyfél, akkor a biztosító az előre kikalkulált kockázat alapján egy-egy káresemény (autó lopás) kifizetése után is profitjánál lesz.
      Természetesen ő egy egész nagy halmaztól “szedi” be a fix díjat (több autó tulajdonos), a lényeg, az, hogy a befizetésekhez képest, az esetleges káresemény bekövetkezése miatt kifizetésre kerülő összeg kevesebb lesz (persze ők is félre számolhatnak).
    2. Te is másolhatod a biztosítót. Mélyebben most nem megyünk bele, de a következő leírásból meg fogod érteni, utána máris kedvet kapsz, hogy elmélyülj az opciók világában. Olvasd végig a példát! Akár többször is, hamar megérted.Ha te opció kiírást csinálsz, akkor egy fix díj ellenében tőled vásárol valaki opciós jogot. Jöjjön is egy példa. Te kiírsz egy opciót a Coca-Cola részvényre 1 hónapos lejártra. Aki megveszi tőled az opciót (online kereskedő szoftveren keresztül), ő fizet neked fix díjat. Pl. legyen az egyszerűség kedvéért 100 dollár. Az opció arra vonatkozott mondjuk, hogy a Coca-Cola árfolyama a lejárati idő alatt felmegy-e 46 dollár fölé. Nézzük is mikor nyersz te, mint opció kiíró (a fenti példa esetében, mint egy biztosító, és mikor veszítenél).
      a, a Coca-Cola árfolyama a jelenleg 43 dollárról 46 dollár között marad 1 hónapos lejárat végére – te nyertél 100 dollárt.
      b, a Coca-Cola árfolyama a jelenlegi 43 dollár alá csökken 1 hónapos lejárat végére – te nyertél 100 dollárt.
      c. a Coca-Cola árfolyama 46 dollár fölé emelkedik, te veszítesz. Bár a 100 dollárod többszörösét is veszítheted, de ezt könnyen be tudod védeni, erre létezik opciós stratégia. – veszítettél

Észrevetted, hogy te mennyi esetből nyernél? (3-ból 2 esetben)

Igen! Ha oldalazik a részvény, vagy ha csökken az árfolyam, akkor is nálad marad a profit. Ha jól kalkulálsz (nem kell hozzá nagy matematika tudás), akkor pedig csökkenteni tudod a kockázatod is. Ez is egy fajtája az iránymentes kereskedésnek.

Természetesen ez egy egyszerű példa volt. Ahhoz, hogy mélyebben megtanuld az opciózást, jelentkezz az OpcioGuru 30 napos ingyenes opciós képzésére! A fent említett iránymentes szint kereskedéshez külön tananyagot olvashatsz az online képzésben!

Szeretnél többet tudni az opciókról? Csatlakozz egy ingyenes képzéshez!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek