Vannak biztosításaid? Ha nincsenek, akkor is tudod, hogy általában havonta (vagy negyedévente) fizetünk meghatározott díjat azért, hogyha az adott káresemény (pl. Casco esetében ellopják az autónkat) bekövetkezik, akkor a kárunk csökkenjen. A biztosítók viszont előre kiszámolják, és belekalkulálják a saját profitjukat. TE is profitálhatsz úgy, mint egy biztosító.

A biztosító pl. Casco esetében kikalkulálja a te „változóid” alapján (életkor, milyen régóta vezetsz, autó típusa, eddigi balesetek…), hogy mennyit kell fizetned havonta. Ő beleszámítja a profitját is, majd nyugodtan hátra dől, mert tudja, egy adott időszakban bejön annyi befizetés, hogy az esetleges kártalanítás esetén ott marad nála a profit. Ehhez hasonlót tudsz elérni az opciós kereskedés esetében.

Jöjjön is egy példa

    1. Biztosító ezt csinálja:
      Havonta beszedi a biztosítási díjat. Számoljunk egyszerűen: például havonta 5000 forintot szed be, ennyi már be is folyik hozzá. Ezt kikalkulálja, hogy neki ennyit ér meg az adott autó tulajdonos, vagyis ennyit ha havonta (vagy éves díjban) befizet az ügyfél, akkor a biztosító az előre kikalkulált kockázat alapján egy-egy káresemény (autó lopás) kifizetése után is profitjánál lesz.
      Természetesen ő egy egész nagy halmaztól “szedi” be a fix díjat (több autó tulajdonos), a lényeg, az, hogy a befizetésekhez képest, az esetleges káresemény bekövetkezése miatt kifizetésre kerülő összeg kevesebb lesz (persze ők is félre számolhatnak).
    2. Te is másolhatod a biztosítót. Mélyebben most nem megyünk bele, de a következő leírásból meg fogod érteni, utána máris kedvet kapsz, hogy elmélyülj az opciók világában. Olvasd végig a példát! Akár többször is, hamar megérted.Ha te opció kiírást csinálsz, akkor egy fix díj ellenében tőled vásárol valaki opciós jogot. Jöjjön is egy példa. Te kiírsz egy opciót a Coca-Cola részvényre 1 hónapos lejártra. Aki megveszi tőled az opciót (online kereskedő szoftveren keresztül), ő fizet neked fix díjat. Pl. legyen az egyszerűség kedvéért 100 dollár. Az opció arra vonatkozott mondjuk, hogy a Coca-Cola árfolyama a lejárati idő alatt felmegy-e 46 dollár fölé. Nézzük is mikor nyersz te, mint opció kiíró (a fenti példa esetében, mint egy biztosító, és mikor veszítenél).
      a, a Coca-Cola árfolyama a jelenleg 43 dollárról 46 dollár között marad 1 hónapos lejárat végére – te nyertél 100 dollárt.
      b, a Coca-Cola árfolyama a jelenlegi 43 dollár alá csökken 1 hónapos lejárat végére – te nyertél 100 dollárt.
      c. a Coca-Cola árfolyama 46 dollár fölé emelkedik, te veszítesz. Bár a 100 dollárod többszörösét is veszítheted, de ezt könnyen be tudod védeni, erre létezik opciós stratégia. – veszítettél

Észrevetted, hogy te mennyi esetből nyernél? (3-ból 2 esetben)

Igen! Ha oldalazik a részvény, vagy ha csökken az árfolyam, akkor is nálad marad a profit. Ha jól kalkulálsz (nem kell hozzá nagy matematika tudás), akkor pedig csökkenteni tudod a kockázatod is. Ez is egy fajtája az iránymentes kereskedésnek.

Természetesen ez egy egyszerű példa volt. Ahhoz, hogy mélyebben megtanuld az opciózást, jelentkezz az OpcioGuru 30 napos ingyenes opciós képzésére! A fent említett iránymentes szint kereskedéshez külön tananyagot olvashatsz az online képzésben!

Szeretnél többet tudni az opciókról? Csatlakozz egy ingyenes képzéshez!

Iratkozz fel a Minner hírlevélre! Feliratkozás! Minden hétfőn 5 üzleti, gazdasági hír összefoglalóját kapod meg emailben (nem csak a Minner a forrás, hanem Index, HVG, G7/24...). Kattints ide a feliratkozáshoz!