Indíts vállalkozást: 89. öltet – online biztosítási szakértő weboldal

Most őszintén, téged keresett már meg rokonod, barátod, ismerősöd, hogy éppen valamelyik biztosítónál dolgozik, és leülne veled átbeszélni a terveidet… A biztosító cégek ragaszkodnak ehhez a megoldáshoz, mert a nagy számok törvénye alapján, és persze az ingyen “alkalmazottak” miatt szinte ingyen szereznek új ügyfeleket. Nagyon-nagyon rosszul gondolkodnak. Nulla forint befektetéssel ne is várjanak nagyobb változást a biztosító piacon. Gondolj bele, egy új, frissen “végzett” biztosítási ügynök mennyit tudhat ténylegesen a pénzügyekről? És ő fogja meggyőzni a rokonait, barátait? Amennyiben tud az illető hatni ismerőseire, és az empátia miatt kötnek egy-két biztosítást, akkor is, ez egy rossz berögzött stratégia. Te mit szeretnél, hogy egy szakember segítsen, vagy egy zöldfülű? Nos, hogy ezt tisztáztuk jöjjön is az ötlet:

88. ötletonline biztosítási szakértő weboldal
Átnéztem a legújabb startupokat, és láttam, hogy többen is a pénzügyben próbálkoznak. Egyrészt az online megoldásoknak köszönhetően megspórolják az első személyes találkozót. Rendben, kell a személyes találkozó, azt aláírom, de az első lépéseket meg lehet ezzel spórolni. Biztosítás kell az embereknek, mert egy jó konstrukciót kínál arra az esetre, ha váratlan történik velünk. Ezt az emberek is felismerték, tehát a piac elég nagy ahhoz, hogy érdemes vele foglalkozni. Két ötlettel is készültem a 88. ötleten belül, mivel két irányba is elindulhatsz.
“A” ötlet: Saját szakértői oldal üzemeltetése, kalkulátorokkal, leírásokkal, esettanulmányokkal. Ebben az esetben egy saját weboldalon, vagy blogban készítesz különböző biztosításhoz kapcsolód tartalmakat, videókat, infografikákat, kalkulációkat. Olvasókat szerzel, sőt reklámozod is, és lesz elég megkeresésed ahhoz, hogy egy biztosítós céggel leszerződve ebből pénzt keress.
“B” ötlet: Ez már nehezebb dió lesz, mivel még a biztosító cégek nem annyira nyitottak az ilyen megoldások felé, de ezen lehet változtatni, csak jól kell tálalni. Szóval, olyan weboldalt üzemeltetsz, ahol a magasabb pozícióban ülő biztosítási ügynökök írhatnak (vagy te írod meg nekik) tartalmakat, feltehetik videóikat… A megjelenésért fizetnek, aminek egy részét a weboldal reklámozására költöd, másik része pedig a nyereséged. Napi 3-4 ezer látogatót hamar el tudsz érni, ezután pedig a biztosító cégeknek is megéri megjelenniük. Fontos, hogy ebben az esetben felhívd a cégek figyelmét, hogy az oldaladon fent lévő tartalmukra értékesítsenek is, vagyis a tárgyaláson mutassák meg az ügyfélnek (mondjuk tableten, beszéljenek róla…,), ez is növeli a szerződés kötési esélyeiket.
Ezek ötletmorzsák, ezekre már tudsz építeni. Ki tudod használni, hogy kevés még az online szereplő, és ezt tényleg igaz, és a biztosító cégek 90%-ban még mindig az új “ügynökök” által hajtják fel az ügyfeleket.

Milyen témákról lehet írni? Meg fogsz lepődni! Az emberek nem attól fognak megkeresni, hogy a %-okról írsz, vagy a minél olcsóbb biztosításokról… Az emberekre egyrészt a negatív hírek, tartalmakkal jobban tudsz hatni, de annál jobb az, amikor a vágyakat keltesz bennük, illetve az érdeklődésükhöz kapcsolódó tartalmat adsz. Érezze azt, hogy neki írsz.

  • Ha nyugdíjról szeretnél tartalmakat, akkor felesleges arról írnod, hogy nem lesz nyugdíja, vagy az elöregedésről, igazából mindenki ezzel jön. Ez jó töltetlék cikknek. Arra kíváncsiak az emberek, hogy mitől lesz jó nyugdíja, mit kell tennie. Adj el egy álmot, és tiéd az olvasó, és késsöbb az ügyfél! Ne ijeszd meg!
  • Lakásbiztosításhoz szeretnél tartalmakat? Adj tippeket, ötleteket lakásdekorra, lakásfelújításra, vagy arra, hogyan védheti meg a lakását. Mutass be klassz lakásokat, házakat. Hidd el ehhez már hozzákapcsolhatod a lakásbiztosítást, és a lakástakarékot.
  • Életbiztosításnál sem megijeszteni kell, hanem bemutatni azt, hogy milyen szolgáltatást kap, mennyi idő alatt tud visszamenni munkába.
  • Mindegyik típusnál érdemes esettanulmányokat leírni. Kérd meg az olvasóid, hogy írják le esettanulmányaikat, mi történt velük, mennyi pénzt kaptak, mennyit fizetnek… Figyelj arra, hogy a legtöbb ehhez hasonló beküldő inkább a panaszát akarja leírni, szóval erre ügyelj, érdemes negatívat is megjeleníteni, de azért legyen az oldaladon pozitív is, mivel maga a biztosítás egy nagyon jó konstrukció.
  • Gépjármű biztosítás – írj autópiaci híreket, vagy autó tesztekről, több autómárkáról is. Az emberek szeretnek ezekről olvasni, és mellé csapva a felhívásokat máris könnyen szerzel érdeklődőket.

Neked az a lényeg, hogy minél több ember menjen fel a weboldaladra, kiemelt cikkekben úgy is azt tálalod eléjük, ahol el tudod kérni elérhetőségeiket, illetve fel tudják veled venni a kapcsolatot.

Célpiac: Főleg 30 év felettiek
Konkurencia: Oké, aláírom, hogy több weboldal is foglalkozik már hasonlóval, de a tartalmaiknál te jobbat fogsz adni!
Megvalósítás, üzlet:
1. Weboldal elkészítése. Enné az ötletnél elég egy sima WordPress weboldal, ami ingyenes is, és könnyen tudod módosítani, beállítani….
2. Írj össze 20-30 tartalmat, amiről írni fogsz, a fenti instrukciók alapján. Gondolkozz szabadon! És persze készíts vonzó címeket!
3. Kezdd el felvenni a kapcsolatot biztosító cégekkel, kérj ajánlatot (“A” ötlet esetében), és persze a megfelelő vizsgát is le kell tenned ahhoz, hogy jutalékot kapjál az ügyfelek után. Mennyi ügyfelet kell vinned, hogy megérje? ŐŐŐ biztos tudni akarod? Elmondom, hogy nyugdíjbiztosításnál például havi 3-5 ügyfélnél már több száz ezret keresel… Legalábbis eddigi tapasztalataim alapján :), a többi biztosítás pedig jó arra, hogy kiegészítse a bevételeket.
4. Készíts Facebook oldalt, és fektess be a cikkek reklámozásába. Költs el napi 500-1000 Ft-ot, és meglátod azonnal nőni fog a látogatottság és a követők száma. Havi közel 30 ezer forint elég ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű ember lássa a tartalmaidat, és felvegye veled a kapcsolatot, És ők már érdeklődők! Ők akarnak veled beszélni! TE nem tukmálsz rájuk semmit!
5. A “B” ötletnél a biztosítócégek embereit kell megkeresned. Határozz meg egy havidíj árat. Hass az egójukra, hogy online megjelenhetnek, csak ők, mint szakértők (hidd el bejön). Ne csak az ő tartalmaik legyenek a weboldalon, hanem te is írj, sőt a tartalmak 20%-a legyen csak az övék, a többi a tiéd. Havi 20-40 ezer forintot kérj el tőlük a megjelenésért.

Profit várakozás:
“A” ötlet esetében a  3. pontban írtam, de ez változó. Mindenesetre a nyugdíjbiztosításra érdemes ráállni, mert ebből jön a nagy profit. A piac vár rád! A profit nagy! Hajrá!

Azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

További ötletekért gyere vissza a Minnere minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: Pictures of Money/Flickr

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek