Ingatlan eladási és vásárlási tippek a világ vezető ingatlanportáljának vezetőitől

Az ingatlanpiacot is felforgatja a 2020-as gazdasági válság. Az eladó lakások száma már most nőtt az online hirdető portálokon, és ez még csak tovább emelkedik a következő hónapokban. Ebben a cikkben nemcsak ingatlan tippeket olvashatsz, hanem egyben könyvajánló is. A “Zillow Sztorik – Lakáspiaci tények és tévhitek” című könyvet ajánlom, illetve a véleményemet is olvashatod. Ennyire élvezhető ingatlanokról szóló könyvet még életemben nem olvastam. Bár ezt a végére kellett volna írnom a tartalomnak, én mégis ezzel kezdem, mert az itt leírt, kiragadott információkat a szerzők olvasható, érthető és szórakoztató formában tárják elénk. Nézzük is, miről beszélek.

A szerzők a Zillow.com amerikai ingatlanportál vezetői. Spencer Rascoff az ügyvezetője, míg Stan Humphries vezető közgazdásza a világ legnagyobb, legforgalmasabb ingatlanportáljának. A havonta több száz millió látogatóval és 110 millió amerikai lakóingatlan adataival rendelkező oldal még alig 11 éves, de annyi adatot kinyert (BIG DATA), hogy abból számunkra is hasznos következtetésekre jutottak az ingatlanpiaccal kapcsolatban. Ezt meg is osztják velünk. Bár tény, hogy sok adat Amerikából van, azok mégis könnyen átültethetőek Európára, sőt, Magyarországra is. Nem minden tippjüket emeltem ki, nem is tudnám, mivel telis-tele van adattal, bizonyítással, grafikonnal. Illetve a könyv beszerzése esetén is hagyok esélyt arra, hogy számodra is valami újat találj az itt leírtakon kívül. A következő tippekhez érdemes hozzáolvasni a könyvet is, mert ott részletesen is láthatod:

Vogue Woman
  • Kiderült a kutatásukból, hogy ahol öregek a lakások és alacsony a lakástulajdonosok száma (tehát a lakók nagy számban bérlők), ott nagyobb az esélye az ingatlanárak gyors növekedésének (59-61. oldal).
  • Az utca legrosszabb háza a legjobb befektetés? Ezt az információt adatokkal is megcáfolják. Kiderül, hogy minél drágább a környék, annál “hamisabb” ez a mítosz. Valójában egy semleges eredményhez jutunk, ha azon az elven vásárolunk. Helyette mást javasolnak. A legfelkapottabb környék alsó 10%-ába tartozó ingatlanok felül tudják teljesíteni a környék egészét (74-77 oldal).
  • Átlagosan 5 órát foglalkoznak az amerikaiak a hitellehetőségeik összegyűjtésével, kiválasztásával. Ez az adat számomra meglepő volt. Ott átlagosan 20-30 évig vesznek fel hiteleket, és ezzel bizony 5 órán át foglalkoznak csak. És jön is a példa, hogy ezzel szemben az éves nyaralással szinte ugyanennyit foglalkoznak. Azért a kettő között elég nagy horderejű különbség van (90 oldal). Bár itthon ilyen adat nem áll rendelkezésre, de nem olyan nehéz belegondolni, hogy itthon sem lehet ez több.
  • Banki lefoglalt ingatlan jó vétel? Pár mondattal meggyőztek, hogy bizony nem az. A lefoglalás előtt a lakástulajdonos nem tudta fizetni a törlesztőket, akkor bizony a házra miért is költött volna? Egyértelmű, hogy nem költött, így bizony a bank által lefoglalt ingatlanok nincsenek úgy karbantartva. Először gondolkodtam, hogy vajon ide írjam-e, mert egyértelmű. Mivel a könyvben benne van, így úgy gondolom helye van itt is, mert bizony sokan nem gondolnak rá (olcsó húsnak híg a leve) (103. oldal).
  • A fürdőszobát újítsd fel! Wow! Ez az az információ, amit egyszerűen az elemzésük nélkül nem is tudnál. A legnagyobb megtérülést a számításaik szerint a fürdő felújítása jelenti. Minden elköltött 1 dollár átlagosan 1,71 dollár megtérülést eredményez. A könyvben a 122. oldalon egy szép ábrát is láthatunk arról, hogy a lakásunk melyik részének felújítása milyen összegben növeli lakásunk értékét, mennyire térül meg.
  • Starbucks, Whole Foods, Trader Joe’s… hatás. Érdekes következtetéseket vonnak le abból, hogy egy-egy népszerű üzlet mennyire befolyásolja az árakat. Egyrészt a Starbucks hatást megvizsgálták és bizony sokkal jobban nőttek az ingatlanárak ott, ahol van ilyen kávézó, vagy megjelent (65. oldal). A másik érdekesség, ami még logikusabb is, hogy az egészséges ételeket árusító boltok (Whole Foods, Trader Joe’s) megjelenése egy adott környéken felnyomja hosszú távon is az árakat (1 mérföldes sugarú körben, = 1,61 km). Ez igazán annak is betudható, hogy ezek a cégek nem a vakvilágba nyitják a boltjaikat, hanem előtte olyan kutatásokat végeznek, aminek köszönhetően a legjobb helyet választják üzleteiknek. (Ilyenkor belegondolok, hogy bár ott lennék ezeknél a cégeknél, már előre tudnám merre kell ingatlant befektetni…)
  • Értékelés: az ingatlanközvetítőknek külön részt szentel a könyv. Ebben kiderül, hogy miért is érdemes közvetítővel dolgozni. Továbbá olvashattál az értékelésekről is. Több cégnél is elérhető, hogy a közvetítőket 1-5-ös skálán lehet értékelni. Adataik alapján minél több pontja van adott értékesítőnek (vagyis minél jobban közelít az 5-höz), annál nagyobb az esély, hogy rövidebb idő alatt értékesíteni tudja a lakást. Saját megjegyzés: Én úgy gondolom, hogy már az értékelés adására is nehéz rávenni az embereket. Ezt látom több ügyfelemnél is, akár legyen az webshop, oktatócég, kávézó…
  • 9-es varázsszám. Gondolnád, hogy ilyen nagy összegeknél is számít, hogy a 9-es valamilyen módon megjelenik az árban? Imádom a marketinget, de ezt én se gondoltam volna. Bebizonyították, hogy azok az ingatlanok gyorsabban, és adott esetben magasabb áron kelnek el, melyek 9-es számot használnak. Mégis hol legyen a 9-es? A könyvből kiderül. Na jó, leírom! Amennyiben 21 000 000-ért adod a lakásod, akkor érdemes 21 900 000-ért vagy 20 900 000-ért adnod. Tehát itt nem a legvégén fontos a 9-es szám, hanem valahol a millió környékén. (165. oldal).

Ajánlom mindenkinek a könyvet! Nem egy száraz anyag. A fenti kiragadott példákon kívül még rengeteg hasznos információt találsz, ami szó szerint milliókat jelent neked az ingatlanpiacon.

Fotó: Nathan FertigUnsplash

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek