Ingatlan eladási és vásárlási tippek a világ vezető ingatlanportáljának vezetőitől

Az ingatlanpiacot is felforgatja a 2020-as gazdasági válság. Az eladó lakások száma már most nőtt az online hirdető portálokon, és ez még csak tovább emelkedik a következő hónapokban. Ebben a cikkben nemcsak ingatlan tippeket olvashatsz, hanem egyben könyvajánló is. A “Zillow Sztorik – Lakáspiaci tények és tévhitek” című könyvet ajánlom, illetve a véleményemet is olvashatod. Ennyire élvezhető ingatlanokról szóló könyvet még életemben nem olvastam. Bár ezt a végére kellett volna írnom a tartalomnak, én mégis ezzel kezdem, mert az itt leírt, kiragadott információkat a szerzők olvasható, érthető és szórakoztató formában tárják elénk. Nézzük is, miről beszélek.

A szerzők a Zillow.com amerikai ingatlanportál vezetői. Spencer Rascoff az ügyvezetője, míg Stan Humphries vezető közgazdásza a világ legnagyobb, legforgalmasabb ingatlanportáljának. A havonta több száz millió látogatóval és 110 millió amerikai lakóingatlan adataival rendelkező oldal még alig 11 éves, de annyi adatot kinyert (BIG DATA), hogy abból számunkra is hasznos következtetésekre jutottak az ingatlanpiaccal kapcsolatban. Ezt meg is osztják velünk. Bár tény, hogy sok adat Amerikából van, azok mégis könnyen átültethetőek Európára, sőt, Magyarországra is. Nem minden tippjüket emeltem ki, nem is tudnám, mivel telis-tele van adattal, bizonyítással, grafikonnal. Illetve a könyv beszerzése esetén is hagyok esélyt arra, hogy számodra is valami újat találj az itt leírtakon kívül. A következő tippekhez érdemes hozzáolvasni a könyvet is, mert ott részletesen is láthatod:

Vogue Woman
  • Kiderült a kutatásukból, hogy ahol öregek a lakások és alacsony a lakástulajdonosok száma (tehát a lakók nagy számban bérlők), ott nagyobb az esélye az ingatlanárak gyors növekedésének (59-61. oldal).
  • Az utca legrosszabb háza a legjobb befektetés? Ezt az információt adatokkal is megcáfolják. Kiderül, hogy minél drágább a környék, annál “hamisabb” ez a mítosz. Valójában egy semleges eredményhez jutunk, ha azon az elven vásárolunk. Helyette mást javasolnak. A legfelkapottabb környék alsó 10%-ába tartozó ingatlanok felül tudják teljesíteni a környék egészét (74-77 oldal).
  • Átlagosan 5 órát foglalkoznak az amerikaiak a hitellehetőségeik összegyűjtésével, kiválasztásával. Ez az adat számomra meglepő volt. Ott átlagosan 20-30 évig vesznek fel hiteleket, és ezzel bizony 5 órán át foglalkoznak csak. És jön is a példa, hogy ezzel szemben az éves nyaralással szinte ugyanennyit foglalkoznak. Azért a kettő között elég nagy horderejű különbség van (90 oldal). Bár itthon ilyen adat nem áll rendelkezésre, de nem olyan nehéz belegondolni, hogy itthon sem lehet ez több.
  • Banki lefoglalt ingatlan jó vétel? Pár mondattal meggyőztek, hogy bizony nem az. A lefoglalás előtt a lakástulajdonos nem tudta fizetni a törlesztőket, akkor bizony a házra miért is költött volna? Egyértelmű, hogy nem költött, így bizony a bank által lefoglalt ingatlanok nincsenek úgy karbantartva. Először gondolkodtam, hogy vajon ide írjam-e, mert egyértelmű. Mivel a könyvben benne van, így úgy gondolom helye van itt is, mert bizony sokan nem gondolnak rá (olcsó húsnak híg a leve) (103. oldal).
  • A fürdőszobát újítsd fel! Wow! Ez az az információ, amit egyszerűen az elemzésük nélkül nem is tudnál. A legnagyobb megtérülést a számításaik szerint a fürdő felújítása jelenti. Minden elköltött 1 dollár átlagosan 1,71 dollár megtérülést eredményez. A könyvben a 122. oldalon egy szép ábrát is láthatunk arról, hogy a lakásunk melyik részének felújítása milyen összegben növeli lakásunk értékét, mennyire térül meg.
  • Starbucks, Whole Foods, Trader Joe’s… hatás. Érdekes következtetéseket vonnak le abból, hogy egy-egy népszerű üzlet mennyire befolyásolja az árakat. Egyrészt a Starbucks hatást megvizsgálták és bizony sokkal jobban nőttek az ingatlanárak ott, ahol van ilyen kávézó, vagy megjelent (65. oldal). A másik érdekesség, ami még logikusabb is, hogy az egészséges ételeket árusító boltok (Whole Foods, Trader Joe’s) megjelenése egy adott környéken felnyomja hosszú távon is az árakat (1 mérföldes sugarú körben, = 1,61 km). Ez igazán annak is betudható, hogy ezek a cégek nem a vakvilágba nyitják a boltjaikat, hanem előtte olyan kutatásokat végeznek, aminek köszönhetően a legjobb helyet választják üzleteiknek. (Ilyenkor belegondolok, hogy bár ott lennék ezeknél a cégeknél, már előre tudnám merre kell ingatlant befektetni…)
  • Értékelés: az ingatlanközvetítőknek külön részt szentel a könyv. Ebben kiderül, hogy miért is érdemes közvetítővel dolgozni. Továbbá olvashattál az értékelésekről is. Több cégnél is elérhető, hogy a közvetítőket 1-5-ös skálán lehet értékelni. Adataik alapján minél több pontja van adott értékesítőnek (vagyis minél jobban közelít az 5-höz), annál nagyobb az esély, hogy rövidebb idő alatt értékesíteni tudja a lakást. Saját megjegyzés: Én úgy gondolom, hogy már az értékelés adására is nehéz rávenni az embereket. Ezt látom több ügyfelemnél is, akár legyen az webshop, oktatócég, kávézó…
  • 9-es varázsszám. Gondolnád, hogy ilyen nagy összegeknél is számít, hogy a 9-es valamilyen módon megjelenik az árban? Imádom a marketinget, de ezt én se gondoltam volna. Bebizonyították, hogy azok az ingatlanok gyorsabban, és adott esetben magasabb áron kelnek el, melyek 9-es számot használnak. Mégis hol legyen a 9-es? A könyvből kiderül. Na jó, leírom! Amennyiben 21 000 000-ért adod a lakásod, akkor érdemes 21 900 000-ért vagy 20 900 000-ért adnod. Tehát itt nem a legvégén fontos a 9-es szám, hanem valahol a millió környékén. (165. oldal).

Ajánlom mindenkinek a könyvet! Nem egy száraz anyag. A fenti kiragadott példákon kívül még rengeteg hasznos információt találsz, ami szó szerint milliókat jelent neked az ingatlanpiacon.

Fotó: Nathan FertigUnsplash

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később