Instant: Egy cég elérte, hogy beengedd a porszívőügynököt

Dátum

Megosztás

Egy nagyon érdekes koncepcióval született meg az Enjoy Technology. A cég kiskereskedelmi diszruptorként tekint magára, ugyanis a fizikai boltok és a webáruházak közti űrt szeretné kitölteni. A célcsoportja az olyan elfoglalt emberek, szülők, otthonról dolgozók, akik nem szeretnek idő hiányában boltokba rohangálni, de közben nem szeretik az online rendelést sem.

Az erre nyújtott megoldás, hogy “mobil boltokat” üzemeltetnek. Egyelőre csak elektronikai eszközökkel, de szeretnének terjeszkedni több területen.

A cég alkalmazottja kiviszi hozzád a terméket, segít beüzemelni az új iPhonet, TV-t, akármit, de akár segít is választani modellek közül, tanácsot ad.

Az Enjoy Technology ígérete, hogy a bolti vásárlás élményét viszik el hozzád. De nincs ott közben a sietség, nem zavarnak meg mások. És a legfontosabb: mindezt teljesen ingyen.

Nem számolnak fel prémiumot a termékek áraiban. Nincs saját készletük sem, mivel nem kiskereskedő, hanem platform a cégeknek. Egy újfajta értékesítési csatorna. Az már más kérdés, hogy az otthonodba látogató értékesítő milyen plusz hatást tud elérni. Pl. mi van, ha kivisz neked egy telefont és közben azt mondja “Nem túl kicsi ide a TV?”.

Forrás: enjoy.com

Nem biztos, hogy életben marad

A probléma, hogy épp amikor elkezdtek nyereséget termelni, a piac közbeszólt. A sűrűn lakott területeken tudtak igazán eredményesen működni, de még nem érték el az igazán profitábilis szintet. Az elektronikai gyártókat sújtó alapanyag hiány és emiatt a mindenkit sújtó ellátási lánc akadozások súlyos veszteséget termeltek a cégnek.

Hirtelen nőttek a raktárak és a gépkocsik bérleti és biztosítási díjai, ahogy az üzemanyagárak emelkedése is súlyos plusz költség nekik. A tervezett nagy növekedési terveket le kellett állítani a hirtelen fogyó pénz miatt, pedig épp a növekedés, a skálázódás mentené meg az üzleti modellt. A lassuló gazdaságtól való félelem közepén nem lesz nekik egyzserű új befektetőt találni. Más esélyük viszont nincs sok, hogy túléljék 2022-őt.

Forrás: retaildive.com
Fotó: enjoy.com

Nyiri Donát
Lassan 5 éve foglalkozom tartalomgyártással és máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél a hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.

A Shoprenternek kihívója akadt? Próbáljuk ki a Shoptetet!

Bevallom még soha életemben nem készítettem webáruházat, így azt hiszem jó alanya vagyok egy ilyen próbakörnek. Ugyan nem tudok a Shoprenterhez viszonyítani, de ez...

Webshop üzleti modellek, ötletek, megoldások

Egyedi webshopot szeretnél? Igazán különbözni a többi piaci szereplőtől, sőt mondhatni kitűnni a tömegből? A jelszó: üzleti modell. Bármilyen vállalkozásról is legyen szó, mindegyik...

Csekklista a szlovák, cseh, román, lengyel piac meghódítására. Export csekklista

Ilyen euró árak mellett még inkább elgondolkodhattál azon, hogy a környező országokban is értékesítsd termékeidet. A nemzetközi piacra lépés nem csak lehetőség, hanem elengedhetetlen...

Csökkenő szállítási díjak Kínából. Jó hír, vagy a recesszió előszele?

Olyan alacsony díjszinteken lehet konténereket Európába szállítani Kínából, amelyek a koronavírus okozta árrobbanást követően sokáig elképzelhetetlennek tűntek. Kétéves mélyponton vannak mind a tengeri-, vasúti és...

Insant: Növekvő marketing trend a nosztalgia. Építs te is a retrora

Felívelőben lévő trend jelenleg a retro. Egyrészt nagyon divatosak a retro termékek. Az Amazonon tavaly 290%-al nőtt a keresés például a retro home decor...

Alibaba vs. valós céginfó. Így ellenőrizd a gyártó céges hátterét! [videó]

Felmerült már benned, mennyire megbízhatóak az Alibabán látható cégadatok? Magyar cégeket talán már rutinosan ellenőrzöl az Optenen vagy az e-beszámolón, de Kína nem a...

Instant: Bónuszt adni már kezdéskor? Jobban megéri, mint hinnéd

Nemrég találtam egy cikket, amiben olyan jutalmazási módszerekről írtak, amik kifejezetten jól működnek kisvállalkozások esetében is. Ezek között külön tetszett a signing bonus vagy...

Bútort eladni webshopban? A DODO-nak prémium szegmensben is sikerült

Ismerőseik mondták, hogy szerintük az emberek meg akarják majd tapogatni a bútorokat, és online nehéz lesz eladni, főleg prémium bútorokat, lakberendezési tárgyakat. Néhány év...