Instant: Egy cég elérte, hogy beengedd a porszívőügynököt

Dátum

Megosztás

Egy nagyon érdekes koncepcióval született meg az Enjoy Technology. A cég kiskereskedelmi diszruptorként tekint magára, ugyanis a fizikai boltok és a webáruházak közti űrt szeretné kitölteni. A célcsoportja az olyan elfoglalt emberek, szülők, otthonról dolgozók, akik nem szeretnek idő hiányában boltokba rohangálni, de közben nem szeretik az online rendelést sem.

Az erre nyújtott megoldás, hogy „mobil boltokat” üzemeltetnek. Egyelőre csak elektronikai eszközökkel, de szeretnének terjeszkedni több területen.

A cég alkalmazottja kiviszi hozzád a terméket, segít beüzemelni az új iPhonet, TV-t, akármit, de akár segít is választani modellek közül, tanácsot ad.

Az Enjoy Technology ígérete, hogy a bolti vásárlás élményét viszik el hozzád. De nincs ott közben a sietség, nem zavarnak meg mások. És a legfontosabb: mindezt teljesen ingyen.

Nem számolnak fel prémiumot a termékek áraiban. Nincs saját készletük sem, mivel nem kiskereskedő, hanem platform a cégeknek. Egy újfajta értékesítési csatorna. Az már más kérdés, hogy az otthonodba látogató értékesítő milyen plusz hatást tud elérni. Pl. mi van, ha kivisz neked egy telefont és közben azt mondja „Nem túl kicsi ide a TV?”.

Forrás: enjoy.com

Nem biztos, hogy életben marad

A probléma, hogy épp amikor elkezdtek nyereséget termelni, a piac közbeszólt. A sűrűn lakott területeken tudtak igazán eredményesen működni, de még nem érték el az igazán profitábilis szintet. Az elektronikai gyártókat sújtó alapanyag hiány és emiatt a mindenkit sújtó ellátási lánc akadozások súlyos veszteséget termeltek a cégnek.

Hirtelen nőttek a raktárak és a gépkocsik bérleti és biztosítási díjai, ahogy az üzemanyagárak emelkedése is súlyos plusz költség nekik. A tervezett nagy növekedési terveket le kellett állítani a hirtelen fogyó pénz miatt, pedig épp a növekedés, a skálázódás mentené meg az üzleti modellt. A lassuló gazdaságtól való félelem közepén nem lesz nekik egyzserű új befektetőt találni. Más esélyük viszont nincs sok, hogy túléljék 2022-őt.

Forrás: retaildive.com
Fotó: enjoy.com

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.

A kereskedelemben az tud csak érvényesülni, aki piactér szemléletet vált?! E-ker trendek

Hallottál már a D2C piacról? Vagyis amikor a gyártó közvetlenül a fogyasztónak ad el? És az online piacterekkel kapcsolatban mi a véleményed? Nos a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

„Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?

Egy ideje téma már a Minneren, hogy az export nem egy megugorhatatlan dolog egy kisebb cégnek sem. Nem akarunk köntörfalazni, az Everigo szponzori partner...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...

Őrült black friday marketing ötletek azoknak a cégeknek is, akik ki akarnak ebből maradni.

A fogyasztók is várják ezt az időszakot, talán a kereskedők is, akik ilyenkor óriási is nyerhetnek, sőt akár piacot is szerezhetnek. Aztán ott vannak,...

Pofonegyszerű megoldás, az e-kereskedők többsége mégsem használja… Ne legyél a pénzed ellensége!

Te is tapasztaltad már, hogy a nagy e-kereskedő piaci szereplők szinte uralják a PPC piacot? Természetesen így is lehet forgalmat generálni Google vagy Facebook...

Minden harmadik magyar Black Friday akcióban szerzi be a karácsonyi ajándékot

A magyarok fele azt gondolja, hogy az akciós időszakokban mindenki vásárol olyan terméket is, amire nincs szüksége, ezzel szemben csupán a válaszadók hetede nyilatkozott...

Elindult Magyarországon a Klarna kamatmentes Fizetés 3 részletben szolgáltatással

A "vásárolj most fizess később" szolgáltatás már külföldön nagyon népszerű és most itthon is belép a legnagyobb piaci szereplő. Buy Now Pay Later (BNPL)...

A magyarok 45%-a előfizetne azért, hogy akciósan vásárolhasson

Az online előfizetéseinktől elvárjuk a kiszámíthatóságot, ugyanakkor élményeket is szeretnénk – a Shoptet friss reprezentatív kutatása alapján az előfizetéses modell bőven rejt még lehetőségeket...