Egy nagyon érdekes koncepcióval született meg az Enjoy Technology. A cég kiskereskedelmi diszruptorként tekint magára, ugyanis a fizikai boltok és a webáruházak közti űrt szeretné kitölteni. A célcsoportja az olyan elfoglalt emberek, szülők, otthonról dolgozók, akik nem szeretnek idő hiányában boltokba rohangálni, de közben nem szeretik az online rendelést sem.
Az erre nyújtott megoldás, hogy „mobil boltokat” üzemeltetnek. Egyelőre csak elektronikai eszközökkel, de szeretnének terjeszkedni több területen.
A cég alkalmazottja kiviszi hozzád a terméket, segít beüzemelni az új iPhonet, TV-t, akármit, de akár segít is választani modellek közül, tanácsot ad.
Az Enjoy Technology ígérete, hogy a bolti vásárlás élményét viszik el hozzád. De nincs ott közben a sietség, nem zavarnak meg mások. És a legfontosabb: mindezt teljesen ingyen.
Nem számolnak fel prémiumot a termékek áraiban. Nincs saját készletük sem, mivel nem kiskereskedő, hanem platform a cégeknek. Egy újfajta értékesítési csatorna. Az már más kérdés, hogy az otthonodba látogató értékesítő milyen plusz hatást tud elérni. Pl. mi van, ha kivisz neked egy telefont és közben azt mondja „Nem túl kicsi ide a TV?”.
Nem biztos, hogy életben marad
A probléma, hogy épp amikor elkezdtek nyereséget termelni, a piac közbeszólt. A sűrűn lakott területeken tudtak igazán eredményesen működni, de még nem érték el az igazán profitábilis szintet. Az elektronikai gyártókat sújtó alapanyag hiány és emiatt a mindenkit sújtó ellátási lánc akadozások súlyos veszteséget termeltek a cégnek.
Hirtelen nőttek a raktárak és a gépkocsik bérleti és biztosítási díjai, ahogy az üzemanyagárak emelkedése is súlyos plusz költség nekik. A tervezett nagy növekedési terveket le kellett állítani a hirtelen fogyó pénz miatt, pedig épp a növekedés, a skálázódás mentené meg az üzleti modellt. A lassuló gazdaságtól való félelem közepén nem lesz nekik egyzserű új befektetőt találni. Más esélyük viszont nincs sok, hogy túléljék 2022-őt.
Forrás: retaildive.com
Fotó: enjoy.com