Irigykedve nézed a nagyokat, akik mindig kitalálnak valami izgalmas kampányt? Sőt a nagyobb piaci szereplők csupán a csomagautomatákat központi témaként beemelve a kampányba sikereket érnek el? Miért ne tehetnéd te is ezt? Hozok számodra egy izgalmas ötletet, amiből ihletet tudsz meríteni, akár más kampányhoz is.
Amikor meghallottam, hogy a 2000. csomagautomatát is beüzemelte a GLS Magyarországon, akkor eszembe jutott, hogy e-kereskedő ügyfeleimnek jelzem, ez egy jó kampány apropó lehet akár nekik is.
Célcsoport: csomagautomatázó ügyfelek
A csomagautomatát használó ügyfelek egyedi igényekkel és szokásokkal rendelkeznek, pont elég szűk célcsoport, hogy kampányunk központi eleme legyen. Na és tudod mi a jó egy kampányban? A vásárló ettől még dönthet máshogy is, hogy melyik szállítási módot választja a webshopodban, de így van mihez kötni az ajánlatod.
„Ez bejöhet?” Teszed fel magadnak a kérdést. Nos a marketing alapszabálya egyébként is a tesztelés, és amikor látod, hogy megy, akkor taposol a gázba. Nekünk anno ehhez hasonló kampányunk volt, amikor éjjeli baglyokra hirdettünk. Az ajánlatunk csak 0:00 és 8:00 között volt elérhető. Többször is megcsináltuk már, a fogyasztók is értékelték a tűpontos kommunikációt.
Rövid kampánybrief
Célcsoport: A csomagautomatákat használó vásárlók. Ők azok, akik a rugalmasságot keresik a csomagátvételben, és sokszor a gyors, önkiszolgáló lehetőségeket részesítik előnyben. Tipikusan olyan ügyfelek, akik időhiánnyal küzdenek, vagy szívesen kerülik el a hagyományos kiszállítással járó kötöttségeket.
Kampányunk célja:
- Kommunikáció megkönnyítése. Kihasználni kommunikációban, hogy magára ismer a fogyasztó, így könnyű megszólítani, magára ismer. Marketingszövegekben tehát nyomógombként tudjuk használni ezeket.
- Elősegíteni a vásárlói döntést egy konkrét ajánlattal vagy ösztönzővel.
- Növelni a csomagautomatát választó rendelések számát, külön szegmensbe, adatbázisba tenni a csomagautomata vásárlókat.
- Beindítani a hírlevél marketingünket, ahogy azt egyre több e-kereskedő teszi.
Időszak: 1 vagy 2-3 hetes kampány
Megoldás: Egyedi kedvezmény, ajánlat csomagautomata fanatikusoknak. Csak feliratkozás után jutnak hozzá a kedvezményhez. Ezzel már egy helyre gyűjtjük az érdeklődőket, és valódi kampányt tudunk rájuk építeni. Továbbá nem mindenki fog élni a kuponokkal, de közben már építjük a listánkat is.
- Popup (felugró ablak) kampány
- Közösségi média hirdetés
- E-mail marketing – ne feledd! Kampányolsz, tehát nem egy e-mailt küldesz ki a kuponkóddal, hanem kár napi 2-3 levelet is küldesz.
- Ha extrém lokális kapányt csinálunk, akkor plakát hirdetés az automata környékén
Ajánlat: Néhány inspirációs ötlet:
- Fix kedvezmény, akár a vásárláshoz kapcsolódóan, vagy a szállítási módhoz
- Minden 10. csomagautomatás rendelést ajándékkal jutalmazunk!” vagy „Rendelj most csomagautomatába, és nyerj egy értékes vásárlási utalványt!”
- “Rendelj csomagautomatába, és kapsz egy meglepetés ajándékot a csomagod mellé!” – A „meglepetés ajándék” vagy „ajándék a csomag mellé” kampány pszichológiailag erősen hat, hiszen a vásárlók szeretik a váratlan jutalmakat.
- Ingyenes szállítás
Extra ötlet: Lokális marketing kampányok adott automaták környékére, használva akár a település nevét, környék vagy utca nevét a közösségi média hirdetésekben. Amolyan kis költségvetésű kampányként is felfogható, mert lokálisan az adott területet több hirdetéssel szó szerint leuralod. Itt lehet még az, hogy direkt olyan automaták környékén reklámozod az ajánlatod, ami bevásárlóközpontok környékén van. Például 5-8 bevásárlóközpontot kiválasztasz az országban (ahol van automata). Eredmény: pontos célzás, célcsoport is szűk.
Az egész ország a tiéd! Vásárlóidat a GLS segítségével már több mint 630 településen elérheted. A csomagautomatákkal és csomagpontokkal együtt összesen mintegy 3050 átadópont áll rendelkezésedre a kampányban. Hozzávetőlegesen már minden ötödik magyarországi településen működik legalább egy GLS átadópont. Természetesen kereskedőként szerződést kell kötnöd, de mikrovállalkozásként (vagy akár csak egy kampány erejéig) az ecsomag.hu-t is tudod használni.
Tudod! Tesztelj! Tesztelj Tesztelj!
Mit jelent a tesztelés a gyakorlatban? Először csak egy-két városban vagy településen próbálod ki célzottan, például közösségi média hirdetéseken keresztül. Indítasz egy 2 hetes kampányt, és megfigyeled, hogy működik-e. Ha igen, akkor nagyobb léptékben folytatod.
Tipp: A Kampány során kialakított adatbázis (pl. e-mail lista) hosszú távon értékes lehet célzott hírlevelekhez, ajánlatokhoz. Javaslom, hogy legyen kampánylezáró kommunikációd is.: “Köszönjük, hogy részt vettél! Maradj velünk, mert hamarosan újabb meglepetésekkel készülünk.”
Ne feledd! A GLS csomagautomatáinak 32,66%-a Pest vármegyében (18%-a Budapesten) működik. Ma már 2000 GLS Automatába rendelhetik a vásárlók termékeidet. További részletek a GLS Csomagautomata oldalán. Kattints ide!