Kik is azok a digitális nomádok?

A legtöbb ember a hétköznapokat a megszokások alapján éli. Reggel felkel, bemegy dolgozni autóval vagy tömegközlekedve, várja az ebédszünetet, négy szürke fal között azon gondolkozik, hogy mennyire utálja, amit csinál, majd 5-öt üt az óra, eldobja a tollat, haza utazik a csúcsforgalomban, sötétben ér haza és lefekszik aludni, hogy másnap újra tudja indítani a mókuskereket. Elfeledkezünk róla, hogy valójában mit is szeretünk csinálni, hiszen valamiből meg kell élni. Emiatt az összes korábbi álmunk, vágyunk, célunk háttérbe szorul, és beletörődünk, hogy ez az élet rendje, hiszen a többség is így éli le az életét.

A cikket vendégszerző írta, Dallos Zoltán a Zoltán Dallos / Business & Travel tulajdonosa, blogger, influencer és marketing szakértő.

Én is ebben a világban éltem, pénzügyi, energetikai szektorban középvezetőként, céges autóval, juttatásokkal, céges csapatépítő programokkal. Hmm, jól hangzik, de amikor az ember a stressz miatt a kardiológián köt ki 29 évesen, akkor átgondolja hogy biztos jó úton jár-e?!

Ez volt az első pont amikor tudtam, hogy váltanom kell, és pár évvel később, némi plusz tapasztalattal 2016-ban elkezdtem a saját utam járni, és ha tehetem, soha többé nem megyek vissza az alkalmazotti világba

Létezik egy csendes szubkultúra, a digitális nomádok közössége, olyan helyfüggetlen vállalkozók, akik a munkájukat egy laptop segítségével bárhonnan el tudják végezni. Jelenleg én is ebbe a táborba sorolom magam, törekszem arra hogy olyan megbízásokat vállaljak el, amik minimális fizikai jelenlétet igényelnek: kisvállalatoknak segítek üzletfejlesztésben, melynek része a stratégiai marketing, kommunikáció, és a folyamatok fejlesztése. Mellette pedig rendezvényeket, workshopokat szervezek, mentorálok fiatalokat, akik az első lépést tervezik megtenni

Az elmúlt évtized technikai fejlődése lehetővé tette, hogy ma már nagyon sok tevékenységet el lehet végezni online. 10 éve még épphogy csak elindult a Facebook, nem létezett Instagram, UBER, Airbnb, Netflix, az okostelefonra pedig furcsán néztünk, nem is értettük, hogy fizikai gombok nélkül hogy tud működni. Ennek a fejlődésnek köszönhetően viszont olyan szakmák jelentek meg, amire korábban nem volt igény.

Kutatások szerint 2035-re a világ 12-15%-a, azaz közel 1 mrd ember lesz valamilyen módon helyfüggetlen, vállalkozó, szabadúszó, távmunkás, digitális nomád, akiknek egy közös tulajdonságuk van, hogy bárhonnan, bármikor tudnak dolgozni egy laptop, okostelefon és internet segítségével.

Az internet sebesség és lefedettség tovább fejlődik, és a nemzetközi cégek már most is felismerték, hogy amennyiben nem korlátozzák fizikailag a dolgozókat, akkor nemcsak az irodai költségeket tudják csökkenteni, hanem a dolgozók lojalitására is jó hatással van. Persze nem való mindenkinek ez a fajta szabadság, hiszen nagy fokú önkontroll kell hozzá, és okosan kell beosztani az időnket.

A digitális nomádság nem arról szól, hogy folyamatosan utazunk és a tengerparton szürcsöljük a kedvenc koktélunkat, hanem a választás lehetőségéről: arról a szabadságról, hogy ha akarok úton vagyok, ha akarok megállok egy helyen.

Ha Te is úgy érzed, hogy nap-mint-nap tök felesleges, amit csinálsz, unod az irodát, inkább világot látnál, de nem mertél eddig váltani, mert nincs meg a bátorságod / tudásod / kapcsolatrendszered hozzá, akkor keress meg bizalommal!

Nézzük meg milyen lehetőségeid vannak:

  1. Vedd magad körül hozzád hasonló emberekkel. Van egy olyan mondás, hogy a körülötted lévő 5 ember átlaga vagy. Gondold át, ki az az 5 ember, akivel a legtöbb időt töltöd most, és milyen hatással vannak Rád?
  2. Járj el meetup-okra, például gyere el egy Üzlet és utazás estre, ahol inspiráló előadásokat hallgathatsz a szabadúszó életmódról, ötleteket gyűjthetsz, hogy merre is indulj el.
  3. Próbálj ki egy olyan napot, amikor valamelyik kávézóból dolgozol, teszteld magad, hogy mennyire tudsz elvonatkoztatni az irodai környezettől. Teszteld magad mielőtt fejest ugrasz.
  4. Sokan azt mondják, hogy nem jó otthonról dolgozni, mert túl sok a csábítás. Ha szeretnél társaságot, akkor menj el egy coworking irodába, érezd át, hogy milyen, amikor mindenki önállóan dolgozik, de mégis egymás támogatva, segítve halad a célja felé.
  5. Képezd magad! Nézz szét a Minner Akadémia képzései között, vagy gyere el a “Tedd meg az első lépést!” Workshopra és indulj el a céljaid felé!

A cikket vendégszerző írta, Dallos Zoltán a Zoltán Dallos / Business & Travel tulajdonosa, blogger, influencer és marketing szakértő. 

Kapcsolódó cikkek: 

 

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.

Instant posztok

MinnerInstant

Szinte minden évben végigfutnak a közösségi médiában azok a képek, amelyeken – leginkább FMCG, gyorsétterem vagy közösségi média – márkák logói szerepelnek, na de nem az eredeti formájukban, hanem újragondolt, őszinte verzióban. A svéd származású grafikus dizájner, Viktor Hertz művei közül mutatunk párat:

Forrás: inspirationfeed.com

MinnerInstant

A vállalati filozófia kulcsfontosságú, ezzel definiálod, ki és mi vagy, milyen értéket adsz a cégedet körülvevő embereknek. Ennek alapján dolgozol és fejlődsz, de még a munkatársakat is ezzel motiválod, ösztönzöd. Amennyiben még nem rendelkezel misszióval és vízióval, szánj időt ezek megállapítására.

Misszió (küldetés): Amiért létezel, amiben hiszel. A vállalatod létjogosultsága, némi érzelmi töltéssel megtámogatva. Nem hosszabb, mint egy-két mondat, és ha arról lenne szó, a munkatársak szívesen hordanák azt a pólót, amire ez a szöveg van rányomtatva, tehát azonosulnak az eszmével.

Vízió (jövőkép): amit a vállalattal szeretnél elérni a jövőben. Erre törekszel, ez lebeg a szemed előtt és ez motivál téged, valamint a munkavállalókat minden egyes nap. Ne világmegváltó gondolatra, vagy irreális elvárásokra gondolj, hanem tudasd a követőiddel, mik a céljaid, és milyen eszközökkel, milyen lépésekben kívánod ezt elérni.

Ha sikerült pontosan megfogalmaznod a missziód és víziód, fel is használhatod ezeket a vállalati kommunikációdban.

A Minner missziójáról, víziójáról itt olvashatsz: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

MinnerInstant

A Telekom meghallgatta a fiatal célcsoportja (20-29 éves fogyasztói) véleményét: különböző platformokon szavazást indított, és arra volt kíváncsi, ki minek örülne egy személyre szabott díjcsomag esetén. A visszajelzések alapján létrehozta a “Kraft” elnevezésű csomagját, amely tulajdonképpen a “Mobil XS” és a “Net 15 GB” ötvözése, tehát nem is volt szükség nagyobb volumenű termékfejlesztésre.

A piackutatás mindig segít abban, hogy javíts, fejlessz a termékeden / szolgáltatásodon, de ha jobban bevonod a célcsoportodat a termékfejlesztésbe, létrehozhatod a Jolly Joker ajánlatodat, hiszen a vásárlók konkrét igényeire / problémáira kínálod az általuk ismert és legjobbnak vélt megoldást.

A LEGO is kíváncsi az ötletekre, és közben aktivizálja a közösségét: A LEGO megkérdezi fogyasztóit, milyen terméket dobjon piacra

Forrás: Telekom, HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek