Nemhogy élesedett a verseny az e-kereskedők körében, hanem sokak számára a túlélés most a cél. Ilyenkor mindent be kell vetni! Egy megoldás lehet az üzleti kihívásokra az együttműködésre való törekvés, trendi nevén ma a KOLLAB. Webáruházként nehéz kiemelkedni a hirdetéseinkkel és a marketing kiadások el is viszik a költségek nagy részét. A kollaborációban az a jó, hogy két vagy több szereplő egyszerre hirdeti felületein, így többszöröződik a figyelem. A nagy márkák, mint a Yettel, MediaMarkt, Wolt is kollabbal erősítik idén a marketing kommunikációjukat!
Már tavaly erősen kommunikáltunk a Minnerren a KOLLAB marketing témában. Idén is folytatjuk, mert ez itt egy több éves trend előttünk. Idén is a KOLLAB előnyökön kívül pályázattal is kiaknázhatod az ebben rejlő lehetőségeket.
A K&H: üzletet ide! az év kollaborációs ötlete pályázatán a fődíjért is ringbe szállhatsz, továbbá van külön Ecommerce Expo különdíj is. Az utóbbi díjnak a győztesei bruttó 3 000 000 forint összértékű marketingkommunikációs támogatást & a Shoprenter Kft. felajánlásából egy 120 000 forint értékű webshop auditot zsebelhetnek be.
Kezdjük azonnal ráhangolódásként egy konkrét ötlettel, majd lejjebb hozok néhány kategória, konapció ötletet, amit jobban rá tudsz húzni a saját webshopodra.
Kollab ötlet: Gyertya, illóolaj webshop és jóga / meditációs szolgáltató
A jógához, meditációhoz hozzátartoznak az illatok. Kutatások is bizonyítják, hogy mennyire befolyásolni lehet vele a hangulatot, vagy éppen beindítani egyes részeit az agynak. Ezért is izgalmas párosítás egy gyertya webshopnak egy jóga központtal, vagy szolgáltatóval való együttműködés. A két területnél igazán hatásos kollab lenne egy relax csomag. Benne a webshop termékeivel, és akár online vagy offline jóga ajánlattal.

Kollab egy kiegészítő termékeket, szolgáltatást értékesítő webshoppal
Gondolkozz olyan piaci szereplőben a piacodon, aki ugyanazt a célcsoportot szolgálja ki, nem konkurensed, valószínűleg valamilyen kiegészítő terméket, szolgáltatást árul.
Kollab ötlet: Sportcipő webshop × Egészséges ételszállító
- Közös „Életmód start pack”: sportcipő vásárláshoz kupon egészséges menüre, vagy menü mellé sportkupon.
- A sportcipő webshop nem csak terméket ad, hanem életmódot épít, az ételszállító pedig sportos, tudatos vásárlókhoz jut el.
- Közös kampány: edzés + étkezés tippek, nyereményjáték, kuponcsere.
Kollab ötlet: Babatermék webshop × Fotós
- Újszülött fotózás kupon a vásárlás mellé.
- A babás vásárlók plusz élményt kapnak, a fotós pedig közvetlenül eljut a célközönségéhez.
Kollab ötlet: Bicikli webshop × Túraszervező
- Vásárlás mellé kedvezmény kupon egy szervezett túrára.
- A bringa vásárló rögtön használatba veheti a terméket, a túraszervező pedig új sportos ügyfeleket szerez.
Kollab ötlet: Könyves webshop × Lakberendezési webshop
- Könyvvásárlás mellé hangulatos olvasósarok kiegészítő (pl. lámpa, párna) kupon.
- Az olvasás élményt teszik teljesebbé, a lakber bolt pedig inspirált vásárlóhoz jut.
Kollab ötlet: Kutyás webshop × Tisztítószer webshop
- Állateledel mellé kedvezmény a szőrtakarító vagy illatosító termékekre.
- A gazdik gyakorlati problémáját oldják meg, mindkét webshop hasznot húz.
Kollab ötlet: Elektronikai webshop × Online oktatóanyag webshop
- Tablet vagy laptop mellé digitális tanfolyam kupon.
- A vásárló rögtön kipróbálhatja eszközét, az oktató platform pedig új tanulót szerez.
Kollab ötlet: Ruházati webshop × Ékszer webshop
- Közös outfit ajánlat, kuponcsere.
- A vásárló teljes szettet kap, a két bolt egymást erősíti stílusban.
A hírlevéllistás kollab ötlet
A retail médiáról már többször írtunk a Minneren. Ennek lényege, hogy a kereskedő a felületeit bérbe adja, vagy kollaboráció révén megnyitja partnerek számára. Egy nagy látogatottságú webshopnak a főoldala is értékes lehet ilyen esetben, de a legkézenfekvőbb a hírlevél lista használata.
A feliratkozóknak is könnyebbség lehet, hogy nem ismét a webshop témában küld ki a cég levelet, hanem kollaborálva egy másik piaci szereplővel. Akár a fenti ötletekből is kiindulhatunk, de lehet közös e-mail listát létrehozni. Lényegében a hírlevél marketingedet is így kipipálhatod!
Apropó! Letöltötted már a KOLLAB kézikönyvet? Itt tudod megtenni, feliratkozás utána e-mailben küldjük.
1. Kollab ötlet: Kávépörkölő webshop × Produktivitás coach
- Sorozat címe: „Kávé és fókusz tippek a mindennapokra”
- A webshop mutat be kávékülönlegességeket, a coach pedig koncentrációs trükköket.
- Az olvasó egyszerre kap termékélményt és gyakorlati tudást.
2. Kollab ötlet: Bicikli webshop × Táplálékkiegészítő webshop
- Sorozat címe: „Készülj a tavaszi bringaszezonra”
- Hetente: edzéstippek, egészséges étkezési ötletek, ajánlott felszerelések.
- Mindkét webshop organikusan beépítheti saját ajánlatait.
3. Kollab ötlet: Könyves webshop × Meditációs app
- Sorozat címe: „Az elméd fejlesztése 10 nap alatt”
- Egyik levélben könyvajánló, másikban meditációs gyakorlat, majd összekapcsolt ajánlat.
- A két brand egymást legitimálja a tudatos életmód piacon.
4. Kollab ötlet: Lakberendezési webshop × Virágküldő szolgáltatás
- Sorozat címe: „Tavaszi otthonfrissítő sorozat”
- Tippek a lakás felfrissítésére, egyszer bútorral, máskor virágdekorációval.
- A vásárlók inspirációt kapnak, miközben kuponokat is.
5. Kollab ötlet: Babatermék webshop × Gyermekpszichológus blog
- Sorozat címe: „Az első év túlélőcsomag szülőknek”
- Hetente gyakorlati tanácsok (pl. altatás, kötődés), és mellé a webshop babatermékei.
- A szülők értéket kapnak, nem érzik reklámnak, de közben nő az eladás.
Ne felejtsd el a KOLLAB pályázatot! Részletek itt!
Keresel még ilyen ötleteket? Irány a Minner KOLLAB oldal.









