szombat, január 16, 2021

Már az 1800-as években használták az influencer marketinget. Kokainos bort reklámoztak vele sikeresen.

Az index.hu Ma is tanultam valamit rovata az egyik kedvenc olvasnivalóm a weben. Mindig találok valami érdekeset. És tegnap pont találtam egy jó sztorit, amiben influencer marketingről (véleményvezér), reklámról, sőt a végén Coca-Coláról van szó. Érdekes igaz? Röviden összefoglalom azt a részt, ami most nekünk fontos, de mindenképpen olvasd el az egész sztorit az eredeti forrásnál. 

A kokainos bor nagyon népszerű lett az 1800-as évek közepén. Akkor még az orvosok is jótékony hatása miatt ajánlották a kokaint. A boros, kokainos keveréket szinte gyógyszerként fogyasztották az emberek.  Vin Mariani néven került forgalomba a legnépszerűbb ilyen ital, de természetesen kellett hozzá reklám is, hogy eljusson nagy tömegekhez. A bor és a kokain keveréke hosszabban tartó hatást, bódulatot, eufóriát váltott ki, mintha külön-külön “fogyasztották” volna őket.

Az ital receptje roppant egyszerű volt: 60 gramm darált kokalevelet áztatott egy liter bordeaux-i borban 10 órán keresztül, aztán leszűrte, és készen is volt a Vin Mariani, 10-15 százalékos alkoholtartalommal, és literenként kb. 200 milligramm kokainnal. – Forrás Index.hu

Angelo Mariani, a termék kitalálója rájött, hogy úgy tudja Európában a legjobban felfuttatni az elterjedését, hogy ingyen egy-egy karton bort küldött a kor híresebb embereinek. Cserébe azért, hogy megemlítheti őket hirdetésben, hogy ők is fogyasztják. És bizony itták és vitték a hírét a terméknek. Sőt még ajánlásokat is adtak, amit fel tudott használni a hirdetésekben. Kik itták? Edison, XIII. Leó pápa, Jules Verne, Henrik Ibsen, H. G. Wells , Alexander Dumas, Emile Zola, Arthur Conan Doyle, Ulysses S. Grant és William McKinley amerikai elnökök. Kép alatt folytatom!

Az akkori influencer marketing bejött (egyébként ehhez van egy infografika a cikk végén). A kokainról természetesen kiderült, hogy függőséget okoz, sőt káros, így hamar tiltani kezdték, ami megpecsételte a Vin Mariani sorsát is. És így lett a Coca-Cola :). Majd olvasd el az index cikk végét is, ott leírják, hogy kokain helyett koffein lett és bor helyett cukros víz. Aztán bár a feltaláló nem futott be, de aki megvette a receptet, az igen.

Az influencer marketing evolúciója

A bekezdés cím lehet, hogy nem a legjobb, mert az evolúció fejlődést (fokozatos változást) jelent, ami ebben az esetben nem teljesen biztos, hogy az. Inkább hívjuk influencer történelemnek.

Ingyenes videó kurzus influencer marketing használatáról

Szeretnél többet megtudni erről a marketingcsatornáról? Akkor kattints a következő linkre és nézd meg ingyen a félórás gyakorlati példákkal teletűzdelt videós anyagot >>> Így használd az influencer marketinget

Forrás: Index.hu, 24.hu

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Sokakkal megesik. Pedig lehetne ez másképpen is! A Minner legújabb cikkében olyan piacra lépési stratégiát is bemutat, ami neked is megmozgatja a fantáziádat. De ha nem is kattintasz tovább vigyél el információt. Szóval több Minner vállalkozó is indult már úgy el, hogy beharangozó kampányt, sőt eseményt csinált az indulásból, ők nem élték át a fenti képen szemléltetett ürességet! Ma is működik még a vállalkozásuk! Itt a cikk: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek