Már az 1800-as években használták az influencer marketinget. Kokainos bort reklámoztak vele sikeresen.

Az index.hu Ma is tanultam valamit rovata az egyik kedvenc olvasnivalóm a weben. Mindig találok valami érdekeset. És tegnap pont találtam egy jó sztorit, amiben influencer marketingről (véleményvezér), reklámról, sőt a végén Coca-Coláról van szó. Érdekes igaz? Röviden összefoglalom azt a részt, ami most nekünk fontos, de mindenképpen olvasd el az egész sztorit az eredeti forrásnál. 

A kokainos bor nagyon népszerű lett az 1800-as évek közepén. Akkor még az orvosok is jótékony hatása miatt ajánlották a kokaint. A boros, kokainos keveréket szinte gyógyszerként fogyasztották az emberek.  Vin Mariani néven került forgalomba a legnépszerűbb ilyen ital, de természetesen kellett hozzá reklám is, hogy eljusson nagy tömegekhez. A bor és a kokain keveréke hosszabban tartó hatást, bódulatot, eufóriát váltott ki, mintha külön-külön “fogyasztották” volna őket.

Az ital receptje roppant egyszerű volt: 60 gramm darált kokalevelet áztatott egy liter bordeaux-i borban 10 órán keresztül, aztán leszűrte, és készen is volt a Vin Mariani, 10-15 százalékos alkoholtartalommal, és literenként kb. 200 milligramm kokainnal. – Forrás Index.hu

Angelo Mariani, a termék kitalálója rájött, hogy úgy tudja Európában a legjobban felfuttatni az elterjedését, hogy ingyen egy-egy karton bort küldött a kor híresebb embereinek. Cserébe azért, hogy megemlítheti őket hirdetésben, hogy ők is fogyasztják. És bizony itták és vitték a hírét a terméknek. Sőt még ajánlásokat is adtak, amit fel tudott használni a hirdetésekben. Kik itták? Edison, XIII. Leó pápa, Jules Verne, Henrik Ibsen, H. G. Wells , Alexander Dumas, Emile Zola, Arthur Conan Doyle, Ulysses S. Grant és William McKinley amerikai elnökök. Kép alatt folytatom!

Az akkori influencer marketing bejött (egyébként ehhez van egy infografika a cikk végén). A kokainról természetesen kiderült, hogy függőséget okoz, sőt káros, így hamar tiltani kezdték, ami megpecsételte a Vin Mariani sorsát is. És így lett a Coca-Cola :). Majd olvasd el az index cikk végét is, ott leírják, hogy kokain helyett koffein lett és bor helyett cukros víz. Aztán bár a feltaláló nem futott be, de aki megvette a receptet, az igen.

Az influencer marketing evolúciója

A bekezdés cím lehet, hogy nem a legjobb, mert az evolúció fejlődést (fokozatos változást) jelent, ami ebben az esetben nem teljesen biztos, hogy az. Inkább hívjuk influencer történelemnek.

Ingyenes videó kurzus influencer marketing használatáról

Szeretnél többet megtudni erről a marketingcsatornáról? Akkor kattints a következő linkre és nézd meg ingyen a félórás gyakorlati példákkal teletűzdelt videós anyagot >>> Így használd az influencer marketinget

Forrás: Index.hu, 24.hu

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később