Már az 1800-as években használták az influencer marketinget. Kokainos bort reklámoztak vele sikeresen.

Dátum

Megosztás

Az index.hu Ma is tanultam valamit rovata az egyik kedvenc olvasnivalóm a weben. Mindig találok valami érdekeset. És tegnap pont találtam egy jó sztorit, amiben influencer marketingről (véleményvezér), reklámról, sőt a végén Coca-Coláról van szó. Érdekes igaz? Röviden összefoglalom azt a részt, ami most nekünk fontos, de mindenképpen olvasd el az egész sztorit az eredeti forrásnál. 

A kokainos bor nagyon népszerű lett az 1800-as évek közepén. Akkor még az orvosok is jótékony hatása miatt ajánlották a kokaint. A boros, kokainos keveréket szinte gyógyszerként fogyasztották az emberek.  Vin Mariani néven került forgalomba a legnépszerűbb ilyen ital, de természetesen kellett hozzá reklám is, hogy eljusson nagy tömegekhez. A bor és a kokain keveréke hosszabban tartó hatást, bódulatot, eufóriát váltott ki, mintha külön-külön “fogyasztották” volna őket.

Az ital receptje roppant egyszerű volt: 60 gramm darált kokalevelet áztatott egy liter bordeaux-i borban 10 órán keresztül, aztán leszűrte, és készen is volt a Vin Mariani, 10-15 százalékos alkoholtartalommal, és literenként kb. 200 milligramm kokainnal. – Forrás Index.hu

Angelo Mariani, a termék kitalálója rájött, hogy úgy tudja Európában a legjobban felfuttatni az elterjedését, hogy ingyen egy-egy karton bort küldött a kor híresebb embereinek. Cserébe azért, hogy megemlítheti őket hirdetésben, hogy ők is fogyasztják. És bizony itták és vitték a hírét a terméknek. Sőt még ajánlásokat is adtak, amit fel tudott használni a hirdetésekben. Kik itták? Edison, XIII. Leó pápa, Jules Verne, Henrik Ibsen, H. G. Wells , Alexander Dumas, Emile Zola, Arthur Conan Doyle, Ulysses S. Grant és William McKinley amerikai elnökök. Kép alatt folytatom!

Az akkori influencer marketing bejött (egyébként ehhez van egy infografika a cikk végén). A kokainról természetesen kiderült, hogy függőséget okoz, sőt káros, így hamar tiltani kezdték, ami megpecsételte a Vin Mariani sorsát is. És így lett a Coca-Cola :). Majd olvasd el az index cikk végét is, ott leírják, hogy kokain helyett koffein lett és bor helyett cukros víz. Aztán bár a feltaláló nem futott be, de aki megvette a receptet, az igen.

Az influencer marketing evolúciója

A bekezdés cím lehet, hogy nem a legjobb, mert az evolúció fejlődést (fokozatos változást) jelent, ami ebben az esetben nem teljesen biztos, hogy az. Inkább hívjuk influencer történelemnek.

Ingyenes videó kurzus influencer marketing használatáról

Szeretnél többet megtudni erről a marketingcsatornáról? Akkor kattints a következő linkre és nézd meg ingyen a félórás gyakorlati példákkal teletűzdelt videós anyagot >>> Így használd az influencer marketinget

Forrás: Index.hu, 24.hu

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...

Tech cégek kirúgási hulláma, Új kereső a Google ellen, VB antiszponzor kampány – Hírszemle podcast

Valami van a levegőben! A tech szektor elbocsátási hulláma azért is lehet furcsa, mert azért egy trendi területen történik. Téma lesz egy saját projekt...