Még a csapból is az Edutus Főiskola folyt! Kell egy főiskolának marketing?

Az Edutus Főiskola pótfelvételi kampánya még javában tart, de elmondhatjuk azt, hogy a célpiacot sikerült megszólítania, és ez az eredményekből is meglátszik. A legalapvetőbb marketing stratégiát láthattuk, vagyis azt, hogy a csapból is a főiskola folyt. Te nem találkoztál a tartalmaival? Persze, mert nem vagy célpiacuk. Én is aktívan részt vettem a marketingjük egy részében, így beleláttam mit is csináltak. Egy kérdés már az elejétől foglalkoztatott: Kell egy főiskolának marketing?

Igen, a válasz az, hogy marketing nekik is kell. Van egy kedvenc mondatom erre, amit szlogenként is használok “Ha, nem ismerik a céged, terméked, akkor nem is gondolnak rá, hogy vásároljanak tőled”. Az Edutus Főiskola (korábban Modern Üzleti Tudományok Főiskolája) a diákokat a közösségi hálón is megszólította, de mellette a hirdetéseikkel találkozni lehetett a google keresőben, rádióban, TV-ben, plakátokon, újságokban. Maga a marketinget nehéz megvalósítani egy ilyen iskolánál, mivel nem egy impulzus vásárlásról van szó, vagyis nincs az, hogy “Huhh tényleg, én most tanulni akarok, és az Edutuson”.

Az én megbízásom két részből tevődött össze:

Részben tehát tartalommarketinget készítettem a főiskolának. Könnyed, laza és barátságos, sőt az Edutus Főiskola szlogenjét idézve “emberközeli” tartalmakat készítettem. Olvasták ezeket a diákok? Naná! Több ezren voltak kíváncsiak a tartalmakra, és rengeteg lájk is jött a bejegyzésekre., és persze átkattintás a főiskola felhívásaira. A többi csatornát is könnyen be tudtam kapcsolni a tartalmakba. A blogba és a Facebook oldalba is bekapcsoltam a rádió megjelenéseket, interjúkat. Ezek mind-mind egy olyan komplex marketinget adtak az Edutus Főiskola kezébe, ami hosszútávon is kifizetődő lesz számukra.

Mi a helyzet a többi főiskolával? Használnak marketinget?
A válasz igen, használnak, sokan hirdetnek google-ban is. De, ennyire összetett marketinget, mint az Edutus Főiskolánál tapasztaltam, nem láttam egyiknél sem.

Hatnak a diákokra a reklámok? Vagy a szüleikre kell hatni?
A legfontosabb a diákoknak is, és a szülőknek is, hogy a bizalom kialakuljon. Ez nemcsak minden üzlet alapja, hanem más területre is igaz, így a felsőoktatási intézmény kiválasztásánál is fontos. A diák látja, hogy ez a főiskola igenis oda teszi magát, mindenhol látni, akkor egyrészt tudat alatt elraktározódik benne az: Ha, ennyit költenek reklámra, akkor ez egy jó főiskola lehet. Persze ez elég sarkos megközelítés, de hiába mondják azt az emberek, hogy a reklámok nem hatnak rájuk , sőt a fiatalok még inkább nem, ez nem igaz. A reklámok hatnak a fiatalokra is!

Van céged és szeretnél spórolni a marketingeden? Akkor ezt olvasd el:
Így spórolj havonta 80 ezer forintot a marketingeden, marketingeseden!

Fotó: Edutus Főiskola

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később