Még a csapból is az Edutus Főiskola folyt! Kell egy főiskolának marketing?

Dátum

Megosztás

Az Edutus Főiskola pótfelvételi kampánya még javában tart, de elmondhatjuk azt, hogy a célpiacot sikerült megszólítania, és ez az eredményekből is meglátszik. A legalapvetőbb marketing stratégiát láthattuk, vagyis azt, hogy a csapból is a főiskola folyt. Te nem találkoztál a tartalmaival? Persze, mert nem vagy célpiacuk. Én is aktívan részt vettem a marketingjük egy részében, így beleláttam mit is csináltak. Egy kérdés már az elejétől foglalkoztatott: Kell egy főiskolának marketing?

Igen, a válasz az, hogy marketing nekik is kell. Van egy kedvenc mondatom erre, amit szlogenként is használok „Ha, nem ismerik a céged, terméked, akkor nem is gondolnak rá, hogy vásároljanak tőled”. Az Edutus Főiskola (korábban Modern Üzleti Tudományok Főiskolája) a diákokat a közösségi hálón is megszólította, de mellette a hirdetéseikkel találkozni lehetett a google keresőben, rádióban, TV-ben, plakátokon, újságokban. Maga a marketinget nehéz megvalósítani egy ilyen iskolánál, mivel nem egy impulzus vásárlásról van szó, vagyis nincs az, hogy „Huhh tényleg, én most tanulni akarok, és az Edutuson”.

Az én megbízásom két részből tevődött össze:

Részben tehát tartalommarketinget készítettem a főiskolának. Könnyed, laza és barátságos, sőt az Edutus Főiskola szlogenjét idézve „emberközeli” tartalmakat készítettem. Olvasták ezeket a diákok? Naná! Több ezren voltak kíváncsiak a tartalmakra, és rengeteg lájk is jött a bejegyzésekre., és persze átkattintás a főiskola felhívásaira. A többi csatornát is könnyen be tudtam kapcsolni a tartalmakba. A blogba és a Facebook oldalba is bekapcsoltam a rádió megjelenéseket, interjúkat. Ezek mind-mind egy olyan komplex marketinget adtak az Edutus Főiskola kezébe, ami hosszútávon is kifizetődő lesz számukra.

Mi a helyzet a többi főiskolával? Használnak marketinget?
A válasz igen, használnak, sokan hirdetnek google-ban is. De, ennyire összetett marketinget, mint az Edutus Főiskolánál tapasztaltam, nem láttam egyiknél sem.

Hatnak a diákokra a reklámok? Vagy a szüleikre kell hatni?
A legfontosabb a diákoknak is, és a szülőknek is, hogy a bizalom kialakuljon. Ez nemcsak minden üzlet alapja, hanem más területre is igaz, így a felsőoktatási intézmény kiválasztásánál is fontos. A diák látja, hogy ez a főiskola igenis oda teszi magát, mindenhol látni, akkor egyrészt tudat alatt elraktározódik benne az: Ha, ennyit költenek reklámra, akkor ez egy jó főiskola lehet. Persze ez elég sarkos megközelítés, de hiába mondják azt az emberek, hogy a reklámok nem hatnak rájuk , sőt a fiatalok még inkább nem, ez nem igaz. A reklámok hatnak a fiatalokra is!

Van céged és szeretnél spórolni a marketingeden? Akkor ezt olvasd el:
Így spórolj havonta 80 ezer forintot a marketingeden, marketingeseden!

Fotó: Edutus Főiskola

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!