Milyen új vállalkozások jönnek éppen létre? Arra gondoltunk, hogy megversenyeztetjük őket, mutatkozzanak be, és szakmailag is elemezzük őket. 11 vállalkozó prezentálta nekünk induló vagy már működő vállalkozását. Egyből belevágva a közepébe: Keményebb témákkal jövünk, mint az előző részben. Lesz itt haj problémákról és a címben már olvasható ruhatervező manufaktúráról is szó. Mindegyik a piacon már bizonyította, hogy van kereslet a szolgáltatásukra, de a skálázódás kérdés mindegyiknél.
Ez itt a vállalkozók versenye. A cégvezetők, leendő vállalkozók bemutatják terméküket, szolgáltatásukat, vállalkozásukat. A szakmai zsűri keresztkérdésekkel méri fel a versenyző üzleti rátermettségét. Azt keressük, hogy melyik termék, szolgáltatás állja meg a helyét a piacon.
A szakmai zsűri: Mándó Milán – Minner, Kövesdi Gábor – Brancs, Murvai Tamás – Brancs
Megálmodott egy kis ruhatervező manufaktúrát. Sikerült megvalósítani – Wrana – Vállalkozók versenye
A bemutatkozó videó + a szakmai zsűri kérdései, reakciói
Az ötlet, vállalkozás röviden: Egyedi, személyre szabott ruhákat tervez és gyárt Mariann, mindezt kapszula gardrób formára szabva. Tehát megtervezi azokat a ruhákat neked, amit könnyen kombinálsz egymással, de mégsem foglal sok helyet és közben jól is áll. Különlegessége, hogy saját terveit ötvözi az ügyfelei igényeivel, álmaival.
Weboldal: https://www.wrana.hu/
Minner véleményezés:
A kapszulagardrób már trendként itt van, de még nem lett itthon mainstream, populáris. Nagyjából 400-800 ezer forintot fizet egy fogyasztó Mariann szolgáltatásáért. Jól mutatja a keresletet, hogy néha túl is vállalja magát. Havonta már 2 kapszula gardróbot el tud adni!
Mariann ügyesen felismerte, hogy ki az a célcsoport, akinek ez a termék, szolgálatás jó lehet. Sokan a kezdeti saját elképzelésből nem tudnak váltani, miközben a piacon derül ki, hogy ki akarja ezt megvenni. Mariann esetében például azt gondolta, hogy hozzá hasonló korban lévők fogják venni, erre inkább a 20-30-as éveiben járók veszik azon belül is azok akik külföldön dolgoznak. Természetesen, amint felismerte ezt hozzájuk igazította a kommunikációt.
Az árréssel nem vagyok kibékülve, alig 30% a profitráta, amiből nehéz lesz 4-5 fős csapatot építeni. Át kell gondolni egyrészt a folyamatokat, másrész még gyúrni az árazáson, ajánlatokon. Persze az igaz, hogy nem kell égig nőnie, egy kis manufaktúraként sokáig működhet.
Nagyon tetszik és jó látni, hogy alig éve vágott ebbe bele Mariann és vállalkozóként jó úton jár a sikerhez. Fontos még előnyként kiemelni, hogy a ruhatervezéstől egészen a gomb felvarrásig minden folyamatban dolgozott már a vállalkozó.
Itt tudsz szavazni erre a projektre, vállalkozásra: https://start.brancskozosseg.hu/szavazz
Hajszálon múlik a siker? – Birod Dávid – Savel
A bemutatkozó videó + a szakmai zsűri kérdései, reakciói
Az ötlet, vállalkozása röviden: Saját hajnövesztő, serkentő készítményeket készít és hozzá kapcsolódó kezelési rendszert. Lényegében ez egy kozmetikai termék, és nem orvosi. A fogyasztó saját maga kezeli otthon magát. Dávid már több évtizede foglalkozik hajápolással, fejbőr problémákkal. A tapasztalatokra építve úgy döntött, hogy nulláról beindít egy kezelési programot.
Weboldal: https://savel.hu
Közösségi finanszírozó kampánya: https://brancskozosseg.hu/sport-eletmod/gothair-ujra-dus-es-szep-haj-a-szinergia-erejevel
Minner véleményezés:
A videóban hallhatod, hogy Tamás zsűritagunk kiemelte, hogy túlzó és veszélyes azt álltani, hogy működik. Nos igen, érdekes a szabályozás, védik a fogyasztót, eközben a fogyasztó pont az keresi, ami működik. Igazi róka fogta csuka, csuka fogta róka történet.
15 éve foglalkozik már ezzel Dávid. Ami nehéz, hogy sok nagy piaci szereplő van ezen a területen és, ha ki is talál valami jót, a zaj nagy a piacon.
A disztribúcióval nem vagyok kibékülve, vagyis csak a webshopjukban érhető el a termék. Ilyen piacon érdemes nyitni például más fodrászatok felé, akiken keresztül még elérhetőbbé tesszük a terméket. A fodrászok találkoznak az ügyfelekkel, látják a problémát, nagyobb mennyiségben tudnánk eladni. Sőt, ha már kozmetikai termék, akkor lehet kozmetikusokon keresztül is beindítani ezt.
Dávidban értékelem azt, hogy több mint évtizede kutatja ezt a témát. Most át kell váltania szakemberből vállalkozóvá, üzleti gondolkodóvá ahhoz, hogy sikert érjen el.
Egy biztos! Piaca van! Disztribúcióra kell fókuszálnia és arra, hogy ne legyen támadható és közben a fogyasztó is érezze, ez neki megoldás.
Itt tudsz szavazni erre a projektre, vállalkozásra: https://start.brancskozosseg.hu/szavazz
Bill Gates is eldobná az Excelt ezért az ötletért? – MacroTable – Krausz Róbert
A bemutatkozó videó + a szakmai zsűri kérdései, reakciói
Az ötlet, vállalkozása röviden: Akik kinőtték az excelt és dinamikus táblázatokra, adatbázisra épülő digitális megoldást keresnek, számukra készített egy digitális eszközt. Az Airtable-höz hasonló megoldást fejlesztett, de a rendszere megbirkózik nagyobb adatmennyiséggel is.
Weboldal: https://macrotable.com/
Minner véleményezés:
Róbert jó helyen kapizsgál, mert a vállalkozások digitalizációja még mindig nincs jól kiaknázva. A legnagyobb probléma lehet, hogy nem biztos, hogy a cégek rendelkeznek elég ismerettel ahhoz, hogy felépítsenek egy saját rendszert az ő felhőalapú szoftvere alapján. Mert bár no-code, vagyis nem igényel programozói tudást, viszont üzleti, digitális logikát igen, és kellő tapasztalat is kell hozzá (főleg folyamatépítésre).
Milyen érdekese! Túl sok mindenre lehet használni, ezért nehéz eladni! Lehet vele CRM rendszert, árukészlet kezelő, foglalási rendszert, űrlapokat… Tamás zsűritagunk beszélt róla, hogy sok-sok use case-t, vagyis felhasználási példákat, használati eseteket, példákat készítsenek (modulokat).
Talán a név is azért lett ez, mert az Excel makrókra hajaz?
Még most keresi a legjobb értékesítési módot, stratégiát. A videóban az én ötletem az volt, hogy inkább neveljen ki olyan szakértőket, akik erre építenek üzletet és a magyar cégeknek hoznak létre digitális megoldásokat, vagyis cégre szabott megoldásokat a MacroTable rendszerén. Ez azért is jó, mert a digitális szakemberek felé kell kommunikálni, supportot adni. Közben a leendő partnerek, alvállalkozók egy erős háttérrendszer kapnak és épül az előfizetők száma is rajtuk keresztül.
Mindenre jó és pont ez a nehézsége? Ez nagyon érdekes!
Itt tudsz szavazni erre a projektre, vállalkozásra: https://start.brancskozosseg.hu/szavazz
Merre tovább?
Megnéznéd az összes videót (folyamatosan frissül).
- Itt a Vállalkozók Versenye lejátszási lista (korábbi évad is) a Minner Youtube csatornáján: https://www.youtube.com/playlist?list=PLfVlfFrJlfWedT8LQi-0N5yQ0zm3qEXZJ
- Vagy irány hasonló formában a Vállalkozási ötletek rovatba