Megéri új webáruházat indítani?

Dátum

Megosztás

Felvetődhet egy-egy vállalkozás indításánál, hogy érdemes-e elindítani, mivel már rengeteg hasonló lehet a piacon. Ezzel a témával már foglalkoztam ebben a cikkben: Már van ilyen vállalkozás, miért indítsak egy hasonlót?. Ebből kiindulva tehát első körben azt mondanám, hogy igen, megéri. Nézzük tovább.

Tudtad, hogy itthon is még mindig növekedés előtt áll az internetes vásárlás? Sőt az egész világon. Mondhatni még mindig gyerekcipőben jár. Sokan még mindig nem használják aktívan. A hazai kiskereskedelmi forgalom alig 3-4%-át teszi ki az online vásárlás (Ebból azt tudod levonni, hogy a növekedésből te is ki tudod venni a részed). Mondok még egy jobb érvet a webáruház üzemeltetése mellett. Míg egy fizikai boltban az átlag kosár méret 2500 Ft, addig online vásárlás esetén 8300 Ft, tehát ennyit költenek átlagban az emberek egy-egy vásárlás alkalmával. Nézd meg az alábbi infografikát, amin keresztül rálátásod lesz a hazai online kereskedelemre.

Érdemes ránézni a most növekvő termékkategóriákra is. Az infografika alatt folytatódik a cikk!

eker_IG_2015_web
Tévhit az, hogy az emberek csak ár-összehasonlító oldalakon keresztül választanak. A fenti ábrán is látszik, hogy a vásárlók 10%-a csak az akcióvadász. Ha, te csak árral tudsz versenyezni, akkor nem vagy jó boltos. Rengeteg webáruház tulajdonossal beszéltem, és nagyon sok hiányosságot vettem észre a marketingjükben, vállalkozásaik felépítésében, működésében.

Ez egy fiatal szektor még, több top cég is alig 5 éves még csak. Nézd meg a hazai webáruház piac legnagyobbjait, majd vágj bele az egyik vállalkozás ötletbe. A Minner.hu vállalkozás ötletei között több olyat is olvashatsz, amiben webáruház indításáról írok.
eLISTA-2015-4

Forrás: GKIDigital

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A kereskedelemben az tud csak érvényesülni, aki piactér szemléletet vált?! E-ker trendek

Hallottál már a D2C piacról? Vagyis amikor a gyártó közvetlenül a fogyasztónak ad el? És az online piacterekkel kapcsolatban mi a véleményed? Nos a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

„Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?

Egy ideje téma már a Minneren, hogy az export nem egy megugorhatatlan dolog egy kisebb cégnek sem. Nem akarunk köntörfalazni, az Everigo szponzori partner...

Brandépítés hozza el a céged következő szárnyalását! Márkaépítés lépései, folyamatai

Rengeteg előnye van a márkaépítésnek, de ami a legszembetűnőbb mind közül, hogy nagyobb reklámköltség nélkül is vevőket tudsz szerezni, továbbá sokkal kiszámíthatóbb bevételed lesz....

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...

Őrült black friday marketing ötletek azoknak a cégeknek is, akik ki akarnak ebből maradni.

A fogyasztók is várják ezt az időszakot, talán a kereskedők is, akik ilyenkor óriási is nyerhetnek, sőt akár piacot is szerezhetnek. Aztán ott vannak,...

Kombucha, Hard Seltzer, kraftsör trendek. Melyikbe éri meg belevágni?

2019 óta kisüzemi, kézműves sörfőzdék arzenálja robbant be a piacra. Több boltban külön szekciót kaptak azok a sörkülönlegességek, amelyek kinézetükkel, ízvilágukkal tűntek ki a...

Pofonegyszerű megoldás, az e-kereskedők többsége mégsem használja… Ne legyél a pénzed ellensége!

Te is tapasztaltad már, hogy a nagy e-kereskedő piaci szereplők szinte uralják a PPC piacot? Természetesen így is lehet forgalmat generálni Google vagy Facebook...

Fizess azért, hogy felmondjanak!

Még az évezred elején a Zappos nevű online ruha- és cipőkereskedő cég kitalálta, hogy egy bónuszt ajánl fel azoknak, akik felmondanak a betanítási időszak...