hétfő, január 18, 2021

Megéri új webáruházat indítani?

Felvetődhet egy-egy vállalkozás indításánál, hogy érdemes e elindítani, mivel már rengeteg hasonló lehet a piacon. Ezzel a témával már foglalkoztam ebben a cikkben: Már van ilyen vállalkozás, miért indítsak egy hasonlót?. Ebből kiindúlva tehát első körben azt mondanám, hogy igen megéri. Nézzük tovább.

Tudtad, hogy itthon is még mindig növekedés előtt áll az internetes vásárlás? Sőt az egész világon. Mondhatni még mindig gyerekcipőben jár. Sokan még mindig nem használják aktívan. A hazai kiskereskedelmi forgalom alig 3-4%-át teszi ki az online vásárlás (Ebból azt tudod levonni, hogy a növekedésből te is ki tudod venni a részed). Mondok még egy jobb érvet a webáruház üzemeltetése mellett. Míg egy fizikai boltban az átlag kosár méret 2500 Ft, addig online vásárlás esetén 8300 Ft, tehát ennyit költenek átlagban az emberek egy-egy vásárlás alkalmával. Nézd meg az alábbi infografikát, amin keresztül rálátásod lesz a hazai online kereskedelemre.

Érdemes ránézni a most növekvő termékkategóriákra is. Az infografika alatt folytatódik a cikk!

eker_IG_2015_web
Tévhit az, hogy az emberek csak ár-összehasonlító oldalakon keresztül választanak. A fenti ábrán is látszik, hogy a vásárlók 10%-a csak az akcióvadász. Ha, te csak árral tudsz versenyezni, akkor nem vagy jó boltos. Rengeteg webáruház tulajdonossal beszéltem, és nagyon sok hiányosságot vettem észre a marketingjükben, vállalkozásaik felépítésében, működésében.

Ez egy fiatal szektor még, több top cég is alig 5 éves még csak. Nézd meg a hazai webáruház piac legnagyobbjait, majd vágj bele az egyik vállalkozás ötletbe. A Minner.hu vállalkozás ötletei között több olyat is olvashatsz, amiben webáruház indításáról írok.
eLISTA-2015-4

Forrás: GKIDigital

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek