Felvetődhet egy-egy vállalkozás indításánál, hogy érdemes-e elindítani, mivel már rengeteg hasonló lehet a piacon. Ezzel a témával már foglalkoztam ebben a cikkben: Már van ilyen vállalkozás, miért indítsak egy hasonlót?. Ebből kiindulva tehát első körben azt mondanám, hogy igen, megéri. Nézzük tovább.
Tudtad, hogy itthon is még mindig növekedés előtt áll az internetes vásárlás? Sőt az egész világon. Mondhatni még mindig gyerekcipőben jár. Sokan még mindig nem használják aktívan. A hazai kiskereskedelmi forgalom alig 3-4%-át teszi ki az online vásárlás (Ebból azt tudod levonni, hogy a növekedésből te is ki tudod venni a részed). Mondok még egy jobb érvet a webáruház üzemeltetése mellett. Míg egy fizikai boltban az átlag kosár méret 2500 Ft, addig online vásárlás esetén 8300 Ft, tehát ennyit költenek átlagban az emberek egy-egy vásárlás alkalmával. Nézd meg az alábbi infografikát, amin keresztül rálátásod lesz a hazai online kereskedelemre.
Érdemes ránézni a most növekvő termékkategóriákra is. Az infografika alatt folytatódik a cikk!
Tévhit az, hogy az emberek csak ár-összehasonlító oldalakon keresztül választanak. A fenti ábrán is látszik, hogy a vásárlók 10%-a csak az akcióvadász. Ha, te csak árral tudsz versenyezni, akkor nem vagy jó boltos. Rengeteg webáruház tulajdonossal beszéltem, és nagyon sok hiányosságot vettem észre a marketingjükben, vállalkozásaik felépítésében, működésében.
Ez egy fiatal szektor még, több top cég is alig 5 éves még csak. Nézd meg a hazai webáruház piac legnagyobbjait, majd vágj bele az egyik vállalkozás ötletbe. A Minner.hu vállalkozás ötletei között több olyat is olvashatsz, amiben webáruház indításáról írok.
Forrás: GKIDigital