Miért lettek rózsaszín autók a Forma1-es és DTM-es versenyautók között?

A Forma1 és a DTM versenyek, illetve az autósportok a férfias sportok közé tartoznak. Természetesen a szurkolók között hölgyek is vannak, de a versenyzők, a szerelők, csapattagok többsége férfi. Ezért is meglepő, hogy Európa piacvezető víztechnológiai vállalata a BWT (Best Water Technology) főszponzorként jelent meg több autósportban is. Miért érdekes? Mert a vízkezeléssel foglalkozó cég a rózsaszínt választotta a megjelenése fő színének, és ez a szín a támogatott autósport csapatoknál is megjelenik (lásd a kiemelt képen fent). Erről is olvashatsz a cikkben részletesebben, és arról is, hogy mit sikerült ezzel elérniük.

A rózsaszín, mint egyedi ismertetőjegy
A BWT szakított a hagyományosan a vízhez, vízkezeléshez kapcsolt kék-fehér színvilággal és a merész, feltűnő rózsaszínt választotta ismertetőjegyének. A nem mindennapi színválasztással a márka szeretné felhívni a figyelmet vizeink és környezetünk védelmére, valamint az egészséges, fenntartható, tudatos vízhasználatra. Ez a filozófia jelenik meg az autósportok immár hagyományos szponzorációja területén is – a BWT ugyanis az AMG Mercedes DTM csapata mellett más technikai autósportokat is támogat. A cég által szponzorált autók a DTM-ben 2015, a Formula 1-ben 2017 óta vannak jelen.
Természetesen a színválasztás hozzájárul ahhoz is, hogy a márkára nagyobb eséllyel figyelnek  fel a nézők, emlékezetesebb lesz a meglévő és leendő partnereik számára.

A BWT szerepe a technikai sportágakban
Az autósport anyagi támogatásán túl a csapat istállójában magnéziummal dúsított szűrt ivóvizet fogyaszthatnak a pilóták és a vendégek, emellett a kecskeméti MERCEDES, a győri AUDI, és a gödöllői SUZUKI gyárban is használják a vízkezelő cég technológiáját. A jövő közlekedéséhez pedig speciális üzemanyag cella membránokat fejleszt a vállalat, melyek az elektromos autók és a vízzel hajtott autók elengedhetetlen alkatrészei. Így a BWT fenntartható és megbízható partner a vízbiztonság, a higiénia és az egészség területén.

Milyen előnyei szármáznak a merész színválasztásból, az autósport szponzorációból a BWT -nek?

  • a rózsaszín miatt feltűnőek, figyelemfelkeltőek a cég promóció,
  • brandértéket is ad, mivel megkülönbözteti azonnal a versenytársaktól. A brandépítésben  ez az egyik legnehezebb, így ők ezt ezzel könnyen áthidalták,
  • a szponzoráció miatt könnyebben tudnak partnereket szerezni,
  • a beszélgetések, tárgyalások alkalmával nagyon jó témát ad a BWT -s autós szponzoráció, hogy jelen vannak a Forma1-ben, DTM-ben,
  • Magyarországon még kevésbé ismert a BWT márkanév, mint tőlünk nyugatra, ezért ezzel márkaismertséget is tudnak építeni,
  • A Force Indiaval kötött szponzori megállapodást követően a  feltűnő szín miatt hangsúlyosabb  PR megjelenéseket kapott a márka,

Mit tanulhatsz a BWT-től?

  • “Nem sablonokban gondolkozunk, új irányt mutatunk!” – Ez az egyik szlogenjük, amivel egyben fel is hívják a többi cég figyelmét, hogy érdemes a kreatívabb, nem szokványos marketinghez is nyúlni.
  • Nagy hangsúlyt fektetnek az offline marketingre is (szponzorációk, rendezvények).
  • Az offline megjelenéseikkel online is találkozhatsz. Például Facebook posztok a F1-es és DTM futamok alkalmával. Tehát a marketingcsatornáikat összekötik.
  • Merj különbözni! Nézd meg, mit csinálnak a versenytársaid, és Te csavarj rajta egyet (kék vs. rózsaszín).
  • Nagyon jól kihasználják a PR lehetőségeket, hiszen az autósport nagyon népszerű téma.

BWT Hungária és a 3millioforint.hu

Képernyőfelvétel (209)A fenti példák után nem meglepő, hogy azonnal megtetszett a cég hazai képviseletének a Minner.hu online gerillamarketing akciója. A projektben ők lettek a főszponzorok. A projekt célja az, hogy egy oldalon eladni 3 millió forintnyi reklámhelyet a milliondollarhomepage ötletet alapul véve. Továbbá minden cég kap egy-egy blogbejegyzést az oldalon, amiben megoszthatják tanácsaikat a látogatókkal, vállalkozókkal, fiatalokkal. A cég tanácsát itt olvashatod >>> 3 tanács Petro Gyulától a BWT ügyvezetőjétől fiatalkori önmagának

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek