Miért lettek rózsaszín autók a Forma1-es és DTM-es versenyautók között?

A Forma1 és a DTM versenyek, illetve az autósportok a férfias sportok közé tartoznak. Természetesen a szurkolók között hölgyek is vannak, de a versenyzők, a szerelők, csapattagok többsége férfi. Ezért is meglepő, hogy Európa piacvezető víztechnológiai vállalata a BWT (Best Water Technology) főszponzorként jelent meg több autósportban is. Miért érdekes? Mert a vízkezeléssel foglalkozó cég a rózsaszínt választotta a megjelenése fő színének, és ez a szín a támogatott autósport csapatoknál is megjelenik (lásd a kiemelt képen fent). Erről is olvashatsz a cikkben részletesebben, és arról is, hogy mit sikerült ezzel elérniük.

A rózsaszín, mint egyedi ismertetőjegy
A BWT szakított a hagyományosan a vízhez, vízkezeléshez kapcsolt kék-fehér színvilággal és a merész, feltűnő rózsaszínt választotta ismertetőjegyének. A nem mindennapi színválasztással a márka szeretné felhívni a figyelmet vizeink és környezetünk védelmére, valamint az egészséges, fenntartható, tudatos vízhasználatra. Ez a filozófia jelenik meg az autósportok immár hagyományos szponzorációja területén is – a BWT ugyanis az AMG Mercedes DTM csapata mellett más technikai autósportokat is támogat. A cég által szponzorált autók a DTM-ben 2015, a Formula 1-ben 2017 óta vannak jelen.
Természetesen a színválasztás hozzájárul ahhoz is, hogy a márkára nagyobb eséllyel figyelnek  fel a nézők, emlékezetesebb lesz a meglévő és leendő partnereik számára.

A BWT szerepe a technikai sportágakban
Az autósport anyagi támogatásán túl a csapat istállójában magnéziummal dúsított szűrt ivóvizet fogyaszthatnak a pilóták és a vendégek, emellett a kecskeméti MERCEDES, a győri AUDI, és a gödöllői SUZUKI gyárban is használják a vízkezelő cég technológiáját. A jövő közlekedéséhez pedig speciális üzemanyag cella membránokat fejleszt a vállalat, melyek az elektromos autók és a vízzel hajtott autók elengedhetetlen alkatrészei. Így a BWT fenntartható és megbízható partner a vízbiztonság, a higiénia és az egészség területén.

Milyen előnyei szármáznak a merész színválasztásból, az autósport szponzorációból a BWT -nek?

  • a rózsaszín miatt feltűnőek, figyelemfelkeltőek a cég promóció,
  • brandértéket is ad, mivel megkülönbözteti azonnal a versenytársaktól. A brandépítésben  ez az egyik legnehezebb, így ők ezt ezzel könnyen áthidalták,
  • a szponzoráció miatt könnyebben tudnak partnereket szerezni,
  • a beszélgetések, tárgyalások alkalmával nagyon jó témát ad a BWT -s autós szponzoráció, hogy jelen vannak a Forma1-ben, DTM-ben,
  • Magyarországon még kevésbé ismert a BWT márkanév, mint tőlünk nyugatra, ezért ezzel márkaismertséget is tudnak építeni,
  • A Force Indiaval kötött szponzori megállapodást követően a  feltűnő szín miatt hangsúlyosabb  PR megjelenéseket kapott a márka,

Mit tanulhatsz a BWT-től?

  • “Nem sablonokban gondolkozunk, új irányt mutatunk!” – Ez az egyik szlogenjük, amivel egyben fel is hívják a többi cég figyelmét, hogy érdemes a kreatívabb, nem szokványos marketinghez is nyúlni.
  • Nagy hangsúlyt fektetnek az offline marketingre is (szponzorációk, rendezvények).
  • Az offline megjelenéseikkel online is találkozhatsz. Például Facebook posztok a F1-es és DTM futamok alkalmával. Tehát a marketingcsatornáikat összekötik.
  • Merj különbözni! Nézd meg, mit csinálnak a versenytársaid, és Te csavarj rajta egyet (kék vs. rózsaszín).
  • Nagyon jól kihasználják a PR lehetőségeket, hiszen az autósport nagyon népszerű téma.

BWT Hungária és a 3millioforint.hu

Képernyőfelvétel (209)A fenti példák után nem meglepő, hogy azonnal megtetszett a cég hazai képviseletének a Minner.hu online gerillamarketing akciója. A projektben ők lettek a főszponzorok. A projekt célja az, hogy egy oldalon eladni 3 millió forintnyi reklámhelyet a milliondollarhomepage ötletet alapul véve. Továbbá minden cég kap egy-egy blogbejegyzést az oldalon, amiben megoszthatják tanácsaikat a látogatókkal, vállalkozókkal, fiatalokkal. A cég tanácsát itt olvashatod >>> 3 tanács Petro Gyulától a BWT ügyvezetőjétől fiatalkori önmagának

 

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később