A Forma1 és a DTM versenyek, illetve az autósportok a férfias sportok közé tartoznak. Természetesen a szurkolók között hölgyek is vannak, de a versenyzők, a szerelők, csapattagok többsége férfi. Ezért is meglepő, hogy Európa piacvezető víztechnológiai vállalata a BWT (Best Water Technology) főszponzorként jelent meg több autósportban is. Miért érdekes? Mert a vízkezeléssel foglalkozó cég a rózsaszínt választotta a megjelenése fő színének, és ez a szín a támogatott autósport csapatoknál is megjelenik (lásd a kiemelt képen fent). Erről is olvashatsz a cikkben részletesebben, és arról is, hogy mit sikerült ezzel elérniük.
A rózsaszín, mint egyedi ismertetőjegy
A BWT szakított a hagyományosan a vízhez, vízkezeléshez kapcsolt kék-fehér színvilággal és a merész, feltűnő rózsaszínt választotta ismertetőjegyének. A nem mindennapi színválasztással a márka szeretné felhívni a figyelmet vizeink és környezetünk védelmére, valamint az egészséges, fenntartható, tudatos vízhasználatra. Ez a filozófia jelenik meg az autósportok immár hagyományos szponzorációja területén is – a BWT ugyanis az AMG Mercedes DTM csapata mellett más technikai autósportokat is támogat. A cég által szponzorált autók a DTM-ben 2015, a Formula 1-ben 2017 óta vannak jelen.
Természetesen a színválasztás hozzájárul ahhoz is, hogy a márkára nagyobb eséllyel figyelnek fel a nézők, emlékezetesebb lesz a meglévő és leendő partnereik számára.
A BWT szerepe a technikai sportágakban
Az autósport anyagi támogatásán túl a csapat istállójában magnéziummal dúsított szűrt ivóvizet fogyaszthatnak a pilóták és a vendégek, emellett a kecskeméti MERCEDES, a győri AUDI, és a gödöllői SUZUKI gyárban is használják a vízkezelő cég technológiáját. A jövő közlekedéséhez pedig speciális üzemanyag cella membránokat fejleszt a vállalat, melyek az elektromos autók és a vízzel hajtott autók elengedhetetlen alkatrészei. Így a BWT fenntartható és megbízható partner a vízbiztonság, a higiénia és az egészség területén.
Milyen előnyei szármáznak a merész színválasztásból, az autósport szponzorációból a BWT -nek?
- a rózsaszín miatt feltűnőek, figyelemfelkeltőek a cég promóció,
- brandértéket is ad, mivel megkülönbözteti azonnal a versenytársaktól. A brandépítésben ez az egyik legnehezebb, így ők ezt ezzel könnyen áthidalták,
- a szponzoráció miatt könnyebben tudnak partnereket szerezni,
- a beszélgetések, tárgyalások alkalmával nagyon jó témát ad a BWT -s autós szponzoráció, hogy jelen vannak a Forma1-ben, DTM-ben,
- Magyarországon még kevésbé ismert a BWT márkanév, mint tőlünk nyugatra, ezért ezzel márkaismertséget is tudnak építeni,
- A Force Indiaval kötött szponzori megállapodást követően a feltűnő szín miatt hangsúlyosabb PR megjelenéseket kapott a márka,
Mit tanulhatsz a BWT-től?
- „Nem sablonokban gondolkozunk, új irányt mutatunk!” – Ez az egyik szlogenjük, amivel egyben fel is hívják a többi cég figyelmét, hogy érdemes a kreatívabb, nem szokványos marketinghez is nyúlni.
- Nagy hangsúlyt fektetnek az offline marketingre is (szponzorációk, rendezvények).
- Az offline megjelenéseikkel online is találkozhatsz. Például Facebook posztok a F1-es és DTM futamok alkalmával. Tehát a marketingcsatornáikat összekötik.
- Merj különbözni! Nézd meg, mit csinálnak a versenytársaid, és Te csavarj rajta egyet (kék vs. rózsaszín).
- Nagyon jól kihasználják a PR lehetőségeket, hiszen az autósport nagyon népszerű téma.
BWT Hungária és a 3millioforint.hu
A fenti példák után nem meglepő, hogy azonnal megtetszett a cég hazai képviseletének a Minner.hu online gerillamarketing akciója. A projektben ők lettek a főszponzorok. A projekt célja az, hogy egy oldalon eladni 3 millió forintnyi reklámhelyet a milliondollarhomepage ötletet alapul véve. Továbbá minden cég kap egy-egy blogbejegyzést az oldalon, amiben megoszthatják tanácsaikat a látogatókkal, vállalkozókkal, fiatalokkal. A cég tanácsát itt olvashatod >>> 3 tanács Petro Gyulától a BWT ügyvezetőjétől fiatalkori önmagának