Miért lettek rózsaszín autók a Forma1-es és DTM-es versenyautók között?

A Forma1 és a DTM versenyek, illetve az autósportok a férfias sportok közé tartoznak. Természetesen a szurkolók között hölgyek is vannak, de a versenyzők, a szerelők, csapattagok többsége férfi. Ezért is meglepő, hogy Európa piacvezető víztechnológiai vállalata a BWT (Best Water Technology) főszponzorként jelent meg több autósportban is. Miért érdekes? Mert a vízkezeléssel foglalkozó cég a rózsaszínt választotta a megjelenése fő színének, és ez a szín a támogatott autósport csapatoknál is megjelenik (lásd a kiemelt képen fent). Erről is olvashatsz a cikkben részletesebben, és arról is, hogy mit sikerült ezzel elérniük.

A rózsaszín, mint egyedi ismertetőjegy
A BWT szakított a hagyományosan a vízhez, vízkezeléshez kapcsolt kék-fehér színvilággal és a merész, feltűnő rózsaszínt választotta ismertetőjegyének. A nem mindennapi színválasztással a márka szeretné felhívni a figyelmet vizeink és környezetünk védelmére, valamint az egészséges, fenntartható, tudatos vízhasználatra. Ez a filozófia jelenik meg az autósportok immár hagyományos szponzorációja területén is – a BWT ugyanis az AMG Mercedes DTM csapata mellett más technikai autósportokat is támogat. A cég által szponzorált autók a DTM-ben 2015, a Formula 1-ben 2017 óta vannak jelen.
Természetesen a színválasztás hozzájárul ahhoz is, hogy a márkára nagyobb eséllyel figyelnek  fel a nézők, emlékezetesebb lesz a meglévő és leendő partnereik számára.

A BWT szerepe a technikai sportágakban
Az autósport anyagi támogatásán túl a csapat istállójában magnéziummal dúsított szűrt ivóvizet fogyaszthatnak a pilóták és a vendégek, emellett a kecskeméti MERCEDES, a győri AUDI, és a gödöllői SUZUKI gyárban is használják a vízkezelő cég technológiáját. A jövő közlekedéséhez pedig speciális üzemanyag cella membránokat fejleszt a vállalat, melyek az elektromos autók és a vízzel hajtott autók elengedhetetlen alkatrészei. Így a BWT fenntartható és megbízható partner a vízbiztonság, a higiénia és az egészség területén.

Milyen előnyei szármáznak a merész színválasztásból, az autósport szponzorációból a BWT -nek?

  • a rózsaszín miatt feltűnőek, figyelemfelkeltőek a cég promóció,
  • brandértéket is ad, mivel megkülönbözteti azonnal a versenytársaktól. A brandépítésben  ez az egyik legnehezebb, így ők ezt ezzel könnyen áthidalták,
  • a szponzoráció miatt könnyebben tudnak partnereket szerezni,
  • a beszélgetések, tárgyalások alkalmával nagyon jó témát ad a BWT -s autós szponzoráció, hogy jelen vannak a Forma1-ben, DTM-ben,
  • Magyarországon még kevésbé ismert a BWT márkanév, mint tőlünk nyugatra, ezért ezzel márkaismertséget is tudnak építeni,
  • A Force Indiaval kötött szponzori megállapodást követően a  feltűnő szín miatt hangsúlyosabb  PR megjelenéseket kapott a márka,

Mit tanulhatsz a BWT-től?

  • “Nem sablonokban gondolkozunk, új irányt mutatunk!” – Ez az egyik szlogenjük, amivel egyben fel is hívják a többi cég figyelmét, hogy érdemes a kreatívabb, nem szokványos marketinghez is nyúlni.
  • Nagy hangsúlyt fektetnek az offline marketingre is (szponzorációk, rendezvények).
  • Az offline megjelenéseikkel online is találkozhatsz. Például Facebook posztok a F1-es és DTM futamok alkalmával. Tehát a marketingcsatornáikat összekötik.
  • Merj különbözni! Nézd meg, mit csinálnak a versenytársaid, és Te csavarj rajta egyet (kék vs. rózsaszín).
  • Nagyon jól kihasználják a PR lehetőségeket, hiszen az autósport nagyon népszerű téma.

BWT Hungária és a 3millioforint.hu

Képernyőfelvétel (209)A fenti példák után nem meglepő, hogy azonnal megtetszett a cég hazai képviseletének a Minner.hu online gerillamarketing akciója. A projektben ők lettek a főszponzorok. A projekt célja az, hogy egy oldalon eladni 3 millió forintnyi reklámhelyet a milliondollarhomepage ötletet alapul véve. Továbbá minden cég kap egy-egy blogbejegyzést az oldalon, amiben megoszthatják tanácsaikat a látogatókkal, vállalkozókkal, fiatalokkal. A cég tanácsát itt olvashatod >>> 3 tanács Petro Gyulától a BWT ügyvezetőjétől fiatalkori önmagának

 

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!