Miért tudnak az álbrókerek, csalók egymaguk több milliárd forintnyi ügyfélállományt összehozni (kicsalni)?

Dátum

Megosztás

Sales és brókeri körökben mindig meglepődnek, amikor kiderül, hogy Marcsikák és hasonló „névtelen” álbrókerek rövid idő alatt (1-2 év) akár több milliárdos ügyfélvagyont is fel tudnak hajtani. Ez azért érdekes, mert egy egyszerű salesnek havi új 50-200 milliónyi ügyfélállományt is nehéz bevinnie ahhoz a céghez, ahol ő dolgozik. Erre mindig fel-fel bukkannak a Marcsikához (Kun-Mediátor) hasonló csalók, akik tényleg bámulatos összegeket tudtak úgy kicsalni emberekből, hogy sokszor csak fecnikre írták fel a pénz átadást (wow, ott aztán felépített bizalom lehetett, vagy inkább mohóság?). Ezzel szemben a komoly, hivatalosan működő cégeknél….

…. hosszabb az átfutási idő egy-egy új ügyfél beérkezésénél, sőt nem is tudnak ilyen gyorsan felhajtani ilyen nagy ügyfélállományt. Természetesen a csalók kihasználják például az emberek mohóságát. Olyan hozamokat mutogatnak (illetve fizetnek ki az új belépők pénzéből), amire könnyedén befizet bárki. A nagyobb, hivatalosan működő cégek ezzel ellentétben alig beszélhetnek hozamokról, meg van kötve a kezük, így természetesen nehezebb a dolguk.

Azt ugye ne felejtsük el, hogy általában az ilyen csalások valahol bedőlnek, mert nem jön elég pénz… ilyenkor jönnek az újságokban, online portálokon a szalagcímek. K. Ferenc 3 milliárd forintot csalt ki álbrókerként…

Na de várjunk csak! 
Sokszor látjuk, hogy egyedül, vagy maximum 2-3 társsal együtt viszik véghez a pénzgyűjtést.
Most vonatkoztassunk el attól, hogy csalnak. Szóval egyedül dolgoznak, feltehetően csak szóbeszédre alapozva, ajánlás útján szerzik az ügyfeleket.

Ha így működik, akkor szerinted, ha egyedül belevágnál, és úgy lennél közvetítő, hogy ügyfeleket viszel egy brókercégnek (természetesen normális keretek között, és jól felépítve), akkor működhet? Tudnod kell, hogy itthon az online tőzsdei értékesítés is még gyerekcipőben jár, ritkán hajtanak fel úgy ügyfelet, még érdeklődők szerzésére is alig használják. Azt hitted, hogy a bróker botrányok után nincs már piaca a brókerkedésnek? Tévedsz! A befektetési kedv nem csökkent, sőt nőtt. És a nagyok kiestek (Buda-Cash, Quaestor).

Figyelem!!! Erről szól a 137. ötlet! Hogyan építs fel egyedül egy saját bróker közvetítő céget a nulláról, és hogyan növekedj!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!