hétfő, január 18, 2021

Mikor lesznek önvezető autók? Érdemes várni? Mikor cseréljem le a mostani autómat még egy hagyományosra?

Bár a technológia eddig is támogatta az autóipar fejlődését, de most az önvezető autók ezt az iparágat is felrázzák. A nagy autógyártók már mind-mind bejelentették, hogy elkezdték a kutatásokat, fejlesztéseket, de megfigyelhető, hogy a technológiai cégek is nyitottak ebbe az irányba. Már most megjelentek az önvezető autók demói az újabb autókban, több új autóban is vannak olyan funkciók, amiknek köszönhetően autópályán szinte robotpilóta üzemmódban haladhatunk, vagy éppen figyelmeztet egy-egy távoli akadályra. Mégis mikor fog ez népszerű lenni, mikor lesz elterjedt? Milyen új problémákat vetnek fel az önvezető autók? Lecseréljem a kocsimat még egy hagyományosra?

Mikor lesznek önvezető autók?

Érdemes szurkolni, hogy minél előbb beérjen ez a technológia, mert csökkentheti a dugók számát, sokkal jobban irányítható, vagyis kiszámítható lesz a forgalom, illetve a balesetek száma is csökkenni fog. A Kaliforniai Egyetem robotikai intézetének vezetője, Henrik Christensen szerint 10-15 év múlva lesz annyira kiforrott a technológia, hogy a fogyasztók is nagy számban vásároljanak és használjanak önvezető autót. Az autógyártók természetesen már közelebbi jóslatokkal állnak elő, vagyis annak bejelentésében, hogy az első kész önvezető autót mikor dobják piacra. Néhány autógyártó várakozása:

  • Mark Fields a Ford vezérizgatója 2021-re ígéri, hogy már önvezető autókkal lépnek a piacra – Forrás: Reuters , 2016. 08.16.
  • Scott Keogh az Audi Amarica vezére 2020-ra tervezi az első ilyen autókat – Forrás: IEEE Spectrum, 2017.01.05
  • Dan Ammann  a GM elnöke 2019 -re tervezi a pedál és kormány nélküli önvezető autók tömeggyártását. – Forrás: TheVerge 2018. 01. 12.

Tehát várni kell még, hogy elterjedjenek. Egy valami viszont biztos, hogy már a technológia részben megtalálható az új autókban. A cikk megjelenését támogató Bankkalkulator.hu oldalon érdemes átnézni milyen hitelkonstrukciókat ajánlanak a bankok autó vásárlása esetén. Nézzük is tovább, milyen pozitív dolgok, vagy éppen problémák kerülnek elő az önvezető autók megjelenésével!

Balesetek – Kit ment meg az önvezető autó? > Jogi problémák

Az Egészségügyi Világszervezet 2013-as mérése szerint évente 1,25 millió autóbaleset történik évente. Az önvezető autók megjelenésével az emberi tényező miatti balesetek száma csökkenhet. Sőt, már a tesztek alapján kijelenthető, hogy tényleg óriási csökkenés várható az előbb említett adatban. Több érdekes probléma is előkerült az önvezető autók megjelenésével.

  • Kit ment meg az önvezető autó olyan szituációkban, amikor is olyan esettel áll szemben, hogy egyik vagy másik irányba “elrántva a kormányt” kit mentesenek meg. Például adott egy szituáció, a zebrához érve már nem tud megállni az autó, akkor kit ment meg (vagy üt el) az autó, az idős urat, a gyerekeket, vagy egy fiatal párt. Vagy éppen az utasa helyett a gyalogost menti meg? Természetesen már az is pozitívum, hogy a balesetek csökkennek, valószínűleg erre nemsokára megoldást találnak a cégek. Több szakértő (pl. NVIDIA chipgyártó elnöke) is azt mondta, ez a kérdés nemsokára megoldódni látszik.
  • További kérdés, hogy az adott önvezető autóval okozott kár kinek a felelőssége lesz?
  • Adatkezelési kérdés – Az autó szintén gyűjti majd az utasairól az adatokat, merre, mikor, hogyan utaztak, kérdés, hogy ezt ki és hogyan fogja kezelni.

Összefoglalva

Az autóiparon, egészségügyön át a tech szektort is felrázza az önvezető autópiac. Kell még bő 10 év, míg általános lesz az ilyen autók használata. A jogi problémák, kérdések pedig az elkövetkező 1-3 évben megoldódhatnak, vagyis a cégek megtalálják a problémákra/kérdésekre a megoldást. Ez azt is jelenti, hogy bizony még bátran lecserélheted a mostani autódat, sőt már akár olyat is vehetsz, amiben részben benne van ez a technológia. A cikk megjelenését támogató Bankkalkulator.hu oldalon érdemes átnézni milyen hitelkonstrukciókat ajánlanak a bankok autó vásárlása esetén.

Forrás: Fortune

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

A DPD után a DB Schenker is értesítette a partnereit, hogy nem szállít csomagot az Egyesült Királyságba, mert túl sok adminisztrációt von maga után. Ez baj! Főleg a kereskedelemben ez nemsokára jelentkezni fog problémaként. A BREXIT utáni vámeljárások, feladatok az UK-ban részletesen ebben a Minner cikkben.

A DB Schenker levele a partnereknek:

Tisztelt Ügyfelünk,

Kénytelenek vagyunk azonnali hatállyal ideiglenesen felfüggeszteni a kontinentális Európától az Egyesült Királyságba tartó nemzetközi szárazföldi szállítási szolgáltatásokat.

A Brexit-megállapodás alapján elfogadott megegyezések óriási bürokratikus szabályozásokat jelentettek, különösen az Egyesült Királyságban lévő címzettek számára, akike  jelenleg nem tudunk a törvénynek megfelelő módon kezelni. A legtöbb címzett (importőr vagy címzett/ “consignee”) az Egyesült Királyságban még soha nem foglalkozott vámeljárásokkal, és további útmutatásra van szükségük az új szabályozásokkal kapcsolatban (pl. A helyes tízjegyű árukód megerősítése, meghatalmazás készítése).

Ezért azt tanácsoljuk, hogy halassza el az összes szállítást további értesítésig. Továbbá kérjük,  győződjön meg arról is, hogy a vámkezeléshez szükséges összes papír, azaz az export- és behozatali dokumentáció, valamint az összes címzett, azaz minden közvetlen képviseleti levél és HMRC-információ rendelkezésre áll-e a zökkenőmentes vámkezelés érdekében.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy támogassuk ügyfeleinket mindkét oldalon  a küldő és a fogadó oldalán;; szállítmányozót és a címzetteket, hogy a lehető leghamarabb ismét igénybe tudják venni a  szolgáltatásainkat.

Ha kérdése van, forduljon a helyi DB Schenker csapathoz segítségért  és további információkért.

A DB Schenker csapata

Forrás: Trans.info

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek