Nagy márkák kollabjai: Wolt X Media Markt, Facebook X Jófogás

Dátum

Megosztás

Felhívás: 4 millió forint értékű marketing-kommunikációs támogatást nyerhetsz a KOLLAB pályázaton. Részletek ide kattintva! (Tipp: Töltsd le a kollab kézikönyvet)

A kollaborációs marketing tavaly berúgta az ajtót, és erre a Minner X K&H kollab tartalmak is rátettek egy lapáttal. Idén is folytatjuk és természetesen a pályázaton kívül hasznos cikkekkel segítjük, ösztönözzük, hogy a cégek összefogjanak. Két nagy márkának a kollaborációja az, ami most felkeltette a figyelmemet, sőt az egyiknek én biztos aktív vásárlója is leszek (Woltos). A Jófogás és a Facebook kollaborációja előtt pedig ledöbbenve álltam. Ők nem konkurensek? Valamilyen módon igen, és mégis kollaborálnak?

Wolt X Media Markt kollab

A budapesti, két hónapos pilot sikere után országosra bővül a Wolt és a MediaMarkt
együttműködése. Mostantól 40 üzlet kínálatából lehet kényelmesen, akár 35 percen belüli
kézbesítéssel elektronikai termékeket rendelni – a szokásos Wolt-minőségben.

Az emberek láthatóan jól fogadták az új lehetőséget a Wolt weboldalán és alkalmazásában: a platformon keresztül érkezett legelső MediaMarkt rendelés egy Xiaomi vezeték nélküli fülhallgató volt, az eddigi legdrágább pedig egy Sony fejhallgató közel 90 ezer forintért. Volt olyan vásárló, aki június elejéig négyszer is rendelt, összesen közel 370 ezer forint értékben.

A legkelendőbb termékek toplistájának élén az eddigi tapasztalatok alapján az utángyártott (Lightning) iPhone töltőkábel, egy “utazásbiztos” pendrive és egy ultrakönnyű, vezeték nélküli, ledes egér áll. A legnépszerűbb kategóriák az akkumulátor/elem, a bluetoot hangszóró és a fejhallgató, fülhallgató. Ezekből is látszik, hogy a vásárlók gyakran last minute helyzetekre keresnek gyors megoldást, amikor lemerült valami a munkahelyen, vagy épp elfelejtettek a kertipartiba hangszórót vinni – de volt, aki oszlopventilátort, gaming kontrollert vagy éppen Pokémon harci pörgettyűt rendelt.

A legnépszerűbb időszakok a rendelésekre:
● csütörtök dél körül és délután
● szombat és vasárnap délután

Vagyis a rendelések túlnyomó többsége pont akkor történik, amikor az ember vagy még dolgozik, vagy már elindult valahova, és gyorsan kéne egy töltő vagy kábel, de nem akar (vagy nem tud) azzal időt tölteni, hogy saját maga menjen el érte. Jelenleg közel 4000 MediaMarkt által forgalmazott termék érhető el az alkalmazásban, és a lista folyamatosan bővül – az apró kiegészítőktől a komolyabb eszközökig.

„A MediaMarkttal közösen indított pilot időszak kiemelkedően sikeres volt és a vásárlói
visszajelzések egyértelműen megmutatták, hogy valós igény van az elektronikai termékek
gyors és kényelmes házhozszállítására. Büszkék vagyunk arra, hogy ilyen meghatározó
partnerrel dolgozhatunk együtt, és izgatottan várjuk az országos bővülés fogadtatását,
valamint a további közös sikereket” – mondta Hartyányi Orsolya, a Wolt Magyarország
ügyvezetője.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy egy ilyen népszerű és innovatív partnerrel, mint a Wolt
tudunk együttműködést építeni, ahol a közös nevező a vásárlói élmény és ebben
kölcsönösen tudjuk egymást erősíteni. A Wolt küldetése, hogy jobbá tegye a városok
élhetőségét azzal, hogy közösségeket épít és a rohanó világba kényelmet hoz. A mi
küldetésünk, hogy technológiai élményt nyújtsunk egy teljesebb élethez. Jól látszik ez a két
küldetés milyen jól egymásra épül és segíti egymást. Emiatt is vált népszerűvé a lehetőség,
aminek nagyon örülünk és ezen felbuzdulva mind a 40 áruházunkat be tudjuk kapcsolni és
országosan tudjuk a vásárlóink kényelmét szolgálni” – tette hozzá Szilágyi Gábor, a
MediaMarkt Magyarország ügyvezető igazgatója.

A sikeresen zárult pilotprogramot követően tehát júniustól a MediaMarkt kiválasztott
termékei elérhetőek a Wolton keresztül többek között Debrecenben, Miskolcon, Szegeden,
Pécsett, Szombathelyen, Győrben, Nyíregyházán, Kecskeméten, Tatabányán, és még
számos más városban is – a teljes lista megtalálható a Wolt alkalmazásban.

Facebook X Jófogás kollab

Erre a kollaborációra biztosan nem számítottál. Elvileg két konkurens piaci szereplő, de mégis összefogtak?

A Jófogás hirdetői mostantól pár kattintással megjeleníthetik eladó tárgyaikat a Facebook Marketplace-en is. Az új, díjmentesen elérhető funkcióval a hirdetők tovább növelhetik termékeik elérését, időt és energiát spórolva. A megoldás egyszerű, felhasználóbarát, és utólag is aktiválható, így a már aktív hirdetésekre is alkalmazható.A Jófogás hirdetői mostantól pár kattintással megjeleníthetik eladó tárgyaikat a Facebook Marketplace-en is. Az új, díjmentesen elérhető funkcióval a hirdetők tovább növelhetik termékeik elérését, időt és energiát spórolva. A megoldás egyszerű, felhasználóbarát, és utólag is aktiválható, így a már aktív hirdetésekre is alkalmazható.

Az integráció célja, hogy a hirdetők egyszerűen, időt és energiát spórolva fokozhassák eladásra kínált dolgaik láthatóságát a két platform párhuzamos használatával. A lehetőség minden olyan aktív privát hirdető (magánszemély) számára elérhető, aki olyan kategóriában adott fel, vagy fog feladni hirdetést, amely megfelel a Meta hirdetési irányelveinek. A Facebook Marketplace-en való megjelenés feltétele például, hogy a Jófogásra feltöltött hirdetés tartalmazzon árat, fotót és részletes leírást is. A funkció nemcsak az új, hanem a már korábban feltöltött hirdetéseknél is aktiválható utólag.

A megoldás teljesen felhasználóbarát: a Facebook Marketplace-en való megjelenés nem igényli a Facebook-fiók és a Jófogás-fiók összekapcsolását, ugyanis a Marketplace-en is aktivált hirdetések mellett a Jófogáson regisztrált felhasználónév jelenik meg.

A funkció a Jófogás web és mobilweb felületén érhető el és a felhasználófiókon belül egy egyszerű jelölőnégyzet bepipálásával aktiválható, és kizárólag azok a hirdetések jelennek meg a Marketplace felületén, amelyeknél ezt a hirdető külön engedélyezi. A vásárlás és az üzenetváltás ezeknél az ajánlatoknál továbbra is a Jófogás rendszerén keresztül történik, amelyhez Jófogás-fiókra van szükség. Ugyanakkor ennek létrehozása akár egy Facebook-fiókkal is gyorsan és egyszerűen megoldható, így a két platform közötti átjárás zökkenőmentes.

Bizonyos hirdetési kategóriák – például autó-, ingatlan- és álláshirdetések, szolgáltatások, élő állatokkal kapcsolatos ajánlatok, valamint egyes szépségápolási és egészségügyi termékek – nem jeleníthetők meg a Facebook Marketplace-en. Emellett kizártak az ár nélkül, illetve „ingyen elvihető” megjelöléssel feltöltött hirdetések is.

Büszkék vagyunk arra, hogy a Jófogás Magyarországon elsőként valósítja meg ezt az integrációt a Metával együttműködésben. Az új funkció bevezetése jól tükrözi elkötelezettségünket az innováció iránt, nyitottságunkat az újdonságokra. A Jófogás nemcsak reagál a piac változásaira, hanem aktívan formálja is a hazai online kereskedelmi platformok jövőjét. Azzal, hogy zökkenőmentes átjárást biztosítunk a Jófogás és a Facebook Marketplace között, tovább egyszerűsítjük a magánszemélyek közötti adás-vételt, és magasabb szintre emeljük a hirdetési élményt felhasználóink számára” – értékelte az együttműködést Várkonyi Balázs, a Jófogás ügyvezető igazgatója.

Ilyen nagy márkák, sőt már-már konkurenciák összefogtak, akkor előtted is ott a lehetőség, hogy kiaknázd a kollaborációs marketinget! Ajánlom ezeket a cikkeket!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!