A mostani üzleti szituáció, keddi stratégiai fejtágító a Minneren a hirdetési költségekkel kapcsolatos. Jó is lenne, ha csak annyit írnék, hogy költs amennyit csak bírsz, sőt még annál is többet. Vége is lehetne a cikknek. De nem olyan egyszerű ez! Itt egy cég, aki 110 hirdetést futtat most Facebookon. Megéri neki? „Dehát zavarja az embereket?!” – mondhatod magadban. Soha nem magunkból indulunk ki, vagy képzeld el, hogy egy téves gondolatra építed az üzleted? Gondolatébresztő is lesz ez számodra!
A TE kedded története most kezdődik el. Legyen cégfejlesztési napod! Ez lesz a Minner Kedd
A sikeres cégvezetők a munkaidejük 32%-ában cégstratégiával, cégfejlesztéssel foglalkoznak. Neked is kell a hetedben egy nap, vagy legalább 4 óra, amikor nem a napi teendők viszik el fókuszodat, hanem a cégfejlesztésre koncentrálsz. Válaszd a KEDD-et! Olvasd a Minnert, a keddenként megjelenő cikkeket és persze minden más tartalmat is. Mellette foglalkozz a cégstratégiával, elemzéssel, tervezéssel! Ha kedd, akkor Minner!
Tapasztalat, ha a hét második felébe teszed a cégfejlesztést, akkor valahogy a tűzoltás feladatok mindig felülírják majd… Legyen a KEDD! A Minner KEDD célja, hogy olyan üzleti anyagokat hozzunk, ami átviszi a fókuszt a napi kihívásokról a cégstratégiára, cégvezetői döntésekre, tervezésre.
110 futó hirdetés – 124 000 Ft/nap hirdetés? 30 millió forint évente?
„Mit tudnak, amit én nem?! Vagy mit vesznek figyelembe, amit én nem?” – ezek a gondolatok egy növekedésben gondolkodó vállalkozónak a morfondírozásának kell lennie.
- A cég: Food Revolution – https://foodrevo.hu/
- Ezzel foglalkozik: Prémium, egészséges, ellenőrzött alapanyagokból készített kiszállításos ételfutár. Elit séfekkel készített ételek. Egy főétel 5-7 000 forint között mozog.
- Éves árbevétel: 600 millió forint
- Adózott eredmény: 90 millió forint
Az alábbi ábrán azt látod, hogy éppen 110 futó hirdetésük van (Facebook hirdetéstár). Ha a minimum hirdetési büdzsével számolunk, akkor 44 000 Ft-ot költenek el naponta (minimum 400 Ft/hirdetés – ennyi a limit a FB-nál), ha optimális hirdetési összeget nézzük akkor minden hirdetésre számolhatunk 1000-1200 Ft-ot, tehát az napi 110 000 – 120 000 Ft. A hirdetési keret mindössze a forgalmuk 7,1%-a.

A cég alig néhány éves, a Cápák közöttben is szerepeltek. Akkor a Cápák 200 millió forintos ajánlatát is visszautasították.
Prémium termékük van, ahogy feljebb olvastad a főétel 5-7 000 Ft között mozog. Ami drága, azt így első gondolatra nehezebben lehet eladni a közösségi médiában. De hiába öntöd az emberekre a hirdetést attól az még drága lesz. Akkor mégis mi az a logika, információ amit nem veszel észre?
Az alapító 1,5 évvel ezelőtt volt nálunk podcast interjún, és már akkor több tucat hirdetéssel működtek egyidőben.
Vajon futtatna ennyi hirdetést, ha nem térülne meg?
Miért futtat 110 hirdetést egy cég?
Egy korábbi piackutatásunk alapján sokan már 4 futó hirdetésnél úgy érzik, hogy zavarják az embereket a hirdetéseik. Holott elvész a temérdek tartalom között és a Facebook algoritmus is be van állítva úgy, hogy ne jelenjen meg adott hirdetés annyiszor az ember előtt.
Teszt: Idézd vissza az elmúlt 20 hirdetést, amit láttál valamelyik közösségi média platformon! Mennyit tudtál vissza mondani? Érted mire akarok utalni?
A miértre a válasz, gondolatébresztő:
- Egy fajta nézőpont, szöveg egy fajta / problémával / igénnyel rendelkező embereket szólít meg.
- Más szöveg más érzelmi pontont szólítja meg a fogyasztót, más érvekkel. Nem tudszt mindenkit egy üzenettel megszólítani!
- Egy idő után a hirdetések kiégnek, ha sokszor látjuk őket a banner-vakság felütheti a fejét. Így kell más hirdetés is, amire újra rákapcsolódhat az ember.
Napi 150 000 forinttal uralni tudod a piacod?
Közel 1000 vállalkozó volt már nálunk személyesen is üzleti tanácsadáson. Sok mindenről szoktuk kérdezgetni az ügyfeleket és egy fontos benchmark lehet az, hogy napi 40 – 60 000 forintig szépen nő a hirdetési kerettel egyetemben a forgalom is. Majd valamiért 60-90 000 forint között a FB nem igen tud mit kezdeni a többlet költséggel. És a tapasztalat, hogy bármilyen piacot is nézünk itthon napi 150-250 000 forint hirdetési kerettel nagyjából „uralni lehet a piacot”. Tehát ennyinél a piacodat nagyrészt eléred, piacszerzésed napról-napra egyre jobb.
A gyorsan növekvő cégek cikksorozatunkban a marketingszemlélet részénél kifejtettük a piacszerzéshez kapcsolódó marketing sajátosságokat.
Ami meglepetés lehet számodra, ha hirtelen sokat költesz!
Fontos megjegyeznem, hogy azonnal nem csapódik le a hirdetési költségnövekedés a forgalomban. Sok esetben 3-8 hét, amikor látod a növekményt. Ennek oka a sales ciklus hossza onnantól, hogy találkozott a fogyasztó az első hirdetéseddel és utána az az időtáv, amikor vevőt, ügyfeled lett. Ez az említett 3-8 hét egy átlagos magyar vállalkozást nézve.
Befektetés vagy költség
Vajon te hogyan tekintesz a marketing kiadásokra, hirdetési keretre? Az egy költség, vagy. befektetés. Most nem a számviteli elszámolását nézd. Amikor a fenti szöveget olvasod és átfut rajtad a hidegrázás, hogy elkölts havonta 2-3 millió forintot hirdetésre, akkor te költségként tekintesz. A szemléletmódváltásod esetén befektetésként tekintve teljesen más attitűddel foglalkoznál a marketinggel is, hiszen tudod egy befektetést ápolni kell, egyengetni és nem fejfájásként felfogni ahogy a költség esetén tesszük.
Folytasd a KEDD-ed, ebbe az irányba:
- Lejjebb görgetve Minne Előny tagként hozzáférsz a cikk folytatásához:
- Mit hirdetnek és hogyan? Miért teszik azt, amit tesznek? Elemeztük a hirdetéseiket – képekkel illusztrálva a példákat.
- Hirdetési keret növelés úgy, hogy nem kapsz szívrohamot.
- Csak ez, tudjuk így kevés az időd, megnézed, használod, fejlődsz!
- Példák, egy könnyed tartalomban: Egy jó döntés milliárdokat hozhat? 9 cég példája alapján: IGEN
- 5 kérdés, ami segít dobozon kívül gondolkodni cégvezetőként
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Ha kedd, akkor Minner! Ha Minner, akkor kedd!
3 millió forint fejlesztés vs egy ember bére. Minner KEDD
Fotó: Canva