Ha ugyanazokat a köröket futjuk a cégünk fejlesztésénél, akkor nagyjából körbe-körbe megyünk és nagy változást nehéz elérni. A dobozon kívül gondolkodás nem jön csak úgy. Hasznos lehet másokat is meghallgatni, de ha éppen nincs kéznél senki, akkor érdemes ahhoz nyúlni, amiről most fogok írni. A cikk segíteni fogja azt, hogy fejleszd üzleti gondolkodásodat, attitűdödet.
1. Vitamin vagy gyógyszer termék? NEM ORVOSI értelemben. Tudnak ma létezni a terméked / szolgáltatásod nélkül a vevőid?
A te céged létfontosságú az ügyfelek szemében? A gyógyszer vs vitamin tesztet érdemes elvégezni a cégünkön, piacunkon, mert rálelhetünk a Szent Grálra. De mi ez?
A pékségek például könnyű helyzetben vannak, mert a hazai piacon a kenyért is kenyérrel esszük, a reggelik, vacsorák kötelező kellékei a különböző pékárúk. Az a sürgető dolog, amit megold, az éhség, vagyis ez egy „gyógyszer termék”
Mi a gyógyszer és mi a vitamin kategória az üzleti életben?
Az üzleti környezetben szoktuk ezt használni a termékek, szolgáltatások kategórizálására. Minél inkább gyógyszer kategóriába esik egy termék, annál könnyebb eladni, annál könnyebb hosszú távú sikert elérni. A vitaminnal sincs gond, de fel kell készülni, hogy máshogy kell eladni.
- Gyógyszer termék, szolgáltatás: Egy erős problémát old meg, a vevő nem tudja nélkülözni a probléma megoldása során. Azonnali hatást fejt ki, rövid időn belül hat. Az ügyfelek hajlandóak többet is fizetni érte, természetesen a körülményeket figyelembe véve. pl. fodrász, pékség, duguláselhárító, ruhabolt, borotva
- Vitamin termék, szolgáltatás: Javítja az ügyfél életminőségét, hosszú távon van hatással a vevő adott igényére, kisebb problémájára, vagy akár megelőzést szolgálja. Mivel nem feltétlen szükséges, így nehezebb eladni, kevés pénzt tudunk érte adni. pl. wellnes program, marketing automatizáció szoftver, műszempilla (szolgáltatás),
Például a vízzel kapcsolatban:
- gyógyszer – csapvíz, üveges víz
- vitamin – vízszűrő berendezés (hiába olcsóbbra jön ki hosszú távon, nem kell cipekedni, a vevők mégis zsugor számra veszik a vizet)
Például a Minnernél a legtöbb tevékenységünk vitamin kategóriába tartozik.
Dobozon kívül gondolkodás, feladat: Írd fel a piacodon mi az a probléma, igény, amire akár valamilyen izgalmas gyógyszer terméket, szolgáltatást fejleszthetsz ki. Fontos, hogy az egész piacodat vizsgáld, azt a problémakört, területet, amit megoldasz.
#példa: Direkt extrém példát hoztam, hogy lásd mennyire messze mehetsz. Telefon, kamera tartozékokat értékesítesz. A Temu éppen a profitodat harapdálja, szóval éppen gondolkozol mit lehetne még eladni. Ügyfélköröd főleg fotósok, tartalomkészítők, videósok, hobbisták.
- Mi a legnagyobb problémájuk ma? Fájlok tárolása, küldözgetése. Lehet valamit ezzel kezdeni? Lehet először affiliate-ben árulni ilyet?…. Magunkhoz láncolnánk ezzel a felhasználót? Igen. Havidíjat szedni…? NAS-t (házi szerver, házi felhő) eladni? Ehhez szolgáltatás, vagy ikea szerű csináld magad ajánlat, de olcsóbb? Esetleg lízingbe adni, bérbe?
- Az objektívek drágák, és főleg kezdő-középhaladó szinten óriási beruházás. Eközben minőségben nagy ugrás a tartalomkészítőnek. Használt objektívek bérlésére lenne igény? (Itt jelentkezek is már nálad ügyfél oldalról!)
A 2-5. kérdést, feladatot, dobozon kívül gondolkodási ötletet részletesen kidolgozva a Minner Előny előfizetők olvashatják. Kerülj előnybe azzal, hogy Minner előfizetővé válsz!
Csatlakozz az előfizetőink közé és nem csak ezt a cikket olvashatod, hanem több letölthető üzleti útmutatót (pl. Minner-féle üzleti terv, Facebook hirdetési alapok útmutató…), továbbá üzleti esettanulmányokat, példákat, részletes cégfejlesztési leírásokat.
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Elmerülnél ebben még jobban?
- A Minner-félre üzleti terv sablonban további hasonló üzleti kérdésekre, szituációkra kell válaszolnod. Igen ez valóban az aktív tervezést segíti.
- Miért nem mernek a cégek kockáztatni? Pedig mindenki nagyot akar szakítani!