Nem jött el az Instagram bumm. Tévedtek a guruk?

Dátum

Megosztás

Az elmúlt 1 évben a közösségi média marketingben két szót harsogtak sokan: Instagram és influencer. Ami persze pont arra az időre esett, amikor egyre gyatrább elérései voltak a Facebooknak, tehát az emberek könnyebben mozdíthatóak voltak más platformok felé. „A Facebook már halott, gyere át Instagramra” – Hallhattuk, olvashattuk több Instagram gurutól is. A bumm azért marad el, mert ez egy nehéz platform, képekkel kell kommunikálni, amit bizony a mellékelt ábra alapján nehéz megugrani. De ez egyben jó is, mert bár a bumm elmaradt, a felhasználók száma nőtt, akik aktívak is, de kevés poszt versenyzik a figyelemért, szemben mondjuk a Facebookkal. Ami kinek jó? Nekünk cégeknek!

Természetesen a Facebook még mindig él és virul, és bár vannak elérésben csökkenések, még mindig a legnagyobb platform, a legtöbb embert ott lehet elérni, tehát leírni nem kell. Na, de lássuk az Instagramot! Mert itt is van több millió magyar, és aki Facebookon reklámoz, annak bizony az Instagramra is kell figyelnie (tudod a Facebook-é).

Instagram marketing 2019

Pontokba szedem a tapasztalataimat

  • 30%-os organikus poszt elérést bármilyen béna képpel el lehet érni, ha a kép jó, többet is mond, akkor ez felmegy 50-70%-ra is.
  • A megosztott sztorikat (stories) imádják az emberek, főleg azért is, mert nyomkodni sem kell, csak egymás után jönnek. Erről egy jó írás itt: Van, ami a Facebook hírfolyamot is kenterbe veri. Az Instagram történet
  • Miért maradt el a bumm? A bevezetőben már írtam róla, szóval bizony van egy szint, amit meg kell ugorni, méghozzá a képekkel való kommunikációt. Ami bizony nem könnyű. Tehát ha el is kezdték a cégek tömegével, hála az égnek a bumm elmaradt, mert hamar abbahagyták, vagy elhanyagolták, mert úgy érezték nem ér semmit.
  • Fontos! Ez is egy marketing platform, egy marketing csatorna.
  • Ahogy máshol is, fontos a következetesség, tehát posztolni kell folyamatosan, ám nem kell mindig 1000%-os aktivitással. Az utóbbi 1 évben a tapasztalatom az, hogy aki nem csak posztolt, hanem kampányokban gondolkodott, neki megtérült az Instagramos jelenlét. Bizony! Kell a stratégia, és egy ütős kampány pont ezért lesz eredményes, mert ki tudod használni az organikus elérést is.
  • Ami még érdekes, hogy az Instagram az a platform, ahol legkönnyebben tudunk márkát építeni, vagyis a márkaépítésünk online marketing részét itt a legjobb erősíteni. Át tudunk adni márkaérzést csak képekkel, amit eddig csak akkor tudtunk elérni, ha használják is a termékünket.
  • Lesz most egy Instagram rendezvény. Már jó ideje figyelem a szervezőjét, aki tényleg kreatív megoldásokkal, kampányokkal rukkol elő az Instagramon. Instagram fesztivál május 23-án. Több száz résztvevő lesz ott.
Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!