vasárnap, január 17, 2021

NFC névjegykártya – Jobb és hatásosabb, mint a QR kód. Megéri NFC névjegykártyát csináltatni? Mit tud? Miért jó? Mennyibe kerül?

Sokan azt gondolták, hogy a QR kód majd egy kicsi felrázza a névjegykártyák életét. Aztán kiderült, kicsit körülményes is használni, nem mindenki akarja letölteni a QR kód olvasó appot… A QR kód névjegykártyán való használatáról így megoszlanak a vélemények, a Névjegykirály erről szóló blogbejegyzésében többet is olvashatsz. (kattints ide!) Most viszont térjünk rá az NFC technológiára.

NFC chip - fotó: Wikipédia
NFC chip – fotó: Wikipédia

Már minden újabb okostelefonban ott van az NFC technológia (a te mobilodba is valószínűleg, be van építve). Mivel hozzátartozik a készülékhez, így nem kell letölteni applikációt, hogy ki tudjuk használni az “új” technológiát. A mobiltelefonod így le tudja olvasni az adatokat olyan tárgyakról (plakát, könyv, névjegy, tábla…), amik NFC chipet használnak. Az NFC adatküldést, adatcserét tesz lehetővé, amennyiben nagyon közel (néhány centi, adott esetben fél centiméter távolságba) kerül az adott eszköz és az NFC chippel ellátott tárgy. Így jött képbe a névjegykártya. Mivel ezt a chipet egy vékony lapkának is tekinthetjük, könnyen “belepréselhető” két papír közé. Így bár vastagabb lesz a névjegy, de annál többet tud.

Az NFC technológia segítségével a névjegyünket csak egy mobil közelébe kell tenni (alá, fölé) és azonnal olyan adatokat tudunk elküldeni, mint:
– telefonkönyv adataink, név, telefonszám, emailcím és azonnal menteni is tudják a mobiljuk névjegyzékébe
– weboldal linkjét
– kép linkjét, kupon linkjét (mivel egy ilyen chip kevés adatot tud tárolni, illetve költséghatékonyság miatt sem érdemes képet egy az egyben átküldeni vele, mivel rossz minőségben történne az átvitel).
Az alábbi videó jól szemlélteti, mire is lehet használni. Alatta pedig kiderül, miért érdemes NFC névjegyet használni, és én miért rendeltem ilyen névjegykártyákat. És természetesen az sem utolsó szempont, hogy mennyibe kerül.

Miért használj NFC -s névjegykártyát? Mennyibe kerül?

Mikor először hallottam, hogy van ez a technológia, azonnal arra gondoltam, vajon mire lehet használni, megéri-e, kell-e ez nekem. A Névjegykirály.hu adott egy minta NFC-s névjegyet, hogy lássam, hogyan működik. Abban az időszakban többször mentem tárgyalni, és a névjegytartómban ott volt. Miközben tárgyaltam, a beszélgetés elején átadtam a saját névjegyem, és többször megmutattam, hogy mit tudna egy NFC-s névjegy. Ez annyira szemléletes volt, hogy a találkozókon utána máris könnyű volt a kommunikáció, máris volt más téma is az adott üzleten kívül.

A felvezető után jöjjenek a tippek, miért is érdemes használni, és hogyan:

  1. Tehát első tippem az, hogy érdekessége miatt már mély benyomást tudsz kelteni a tárgyalópartneredben. És a fenti sztoriban mégcsak nem is a saját NFC névjegyemet használtam, mert az még nem készült el, hanem a Névjegykirály.hu bemutató darabját.
  2. Kiemelt partnereknek csak: Mivel nem olcsó egy darab ilyen névjegy (500-800 Ft / darab), így fel kell készülni arra, hogy nem mindenkinek adsz ilyet. Például konferenciákon nem ilyet osztogatok majd. Csakis olyan találkozókon, tárgyalásokon fogom átadni, ahol már komoly ügylet előtt állunk.
  3. NFC névjegy helyett / Weboldal promó kártya: Azt is kitaláltam, hogy csináltatok olyan NFC névjegyeket, amik valójában nem tartalmazzák majd az adataimat, csak egy Minner logót, piros színű lesz az egész, és ezenkívül az oldalhoz tartozó főbb kulcszavakat teszem rá hashtaggelve. #vállalkozás #marketing #üzlet #startup #vállalkozás_ötletek #motiváció
    Így találkozókon nem adom át ezt a kártyát, csak a mobiljához érintem az ügyfélnek, hogy azonnal betöltődik a böngészőjében a weboldal, a www.minner.hu. Csak egy eszköz lesz tehát.

Mennyibe kerül az NFC névjegykártya?

Mivel maga a chip pár száz (90-250 FT) forintba kerül, és azt még programozni is kell, továbbá megfelelő technológiával névjegykártyába tenni, így egy-egy darab 1700 forint lesz a végén.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

A cikk megjelenését a Névjegykirály.hu támogatja. Készíttesd el náluk legújabb névjegykártyádat! Sőt, náluk NFC-s névjegykártya készítésére is lehetőséged lesz! Kattints ide!

nevjegykiraly_promo_02

 

Fotó: Vimeo

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Sokakkal megesik. Pedig lehetne ez másképpen is! A Minner legújabb cikkében olyan piacra lépési stratégiát is bemutat, ami neked is megmozgatja a fantáziádat. De ha nem is kattintasz tovább vigyél el információt. Szóval több Minner vállalkozó is indult már úgy el, hogy beharangozó kampányt, sőt eseményt csinált az indulásból, ők nem élték át a fenti képen szemléltetett ürességet! Ma is működik még a vállalkozásuk! Itt a cikk: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek