Rádiót hallgatunk reggel, délben és este, de nem csak a zene miatt, sőt, a legnagyobb hallgatottságot a beszélgetős adások generálják. Ez magyarázhatja, hogy megjelent az igény a változatos palettát kínáló Podcast műsorokra.
A cikket vendégszerző írta. Frey Kristóf a hirdesdmagad.hu oldal tulajdonosa, marketing szakember, aktív podcast műsorkészítő.
Összesen Magyarországon egy 2018-as kutatás szerint számolhatunk nagyjából 6.276.000 (15 év feletti) aktív Magyar rádió hallgatóval.
Tavaly év közepén 7.097.000 hallgatót számolt a MEDIAMETER, 2016 év közepén pedig 5.7 milliót. (Forrás: RADIOSITE)
A növekedésnek egyértelmű jele lehet az online médiafogyasztás változása. Magasabb, vagy korlátlan mobil internet csomagok jelentek meg és elérhetővé vált az ízlésünknek, időnknek és hangulatunknak ideális médiaformátumot választani. Így a rádiócsatornák elérték azokat a hallgatókat is, akik egyébként nem hallgattak volna tradicionális rádiót.
Mi történt majdnem 1 millió emberrel 2017 óta?
Összeesküvés elmélet lenne azt állítani, hogy 1 millióan átpártoltak a podcastokhoz. Nagyon valószínű, hogy csupán egy természetes fluktuációról van szó és nem tendenciáról.
Viszont az tagadhatatlan, hogy a Podcastok igyekeznek kitölteni az űrt, ami a reggeli beszélgetős műsorokat követi. A Spotify (ingyenes zenehallgató alkalmazás) is a Podcastokat választotta 2018-ban a terjeszkedésre, így megteremtette a lehetőséget, hogy bárki feltehesse saját készítésű hanganyagait, amíg azok megfelelnek egy minőségi rostán.
Podcast (ejtsd podkeszt) – A podcasting technológia lehetővé teszi hang és videó sorozatszerű közzétételét az interneten, előadás, vagy beszélgetés formájában.
Sorra jönnek létre a marketinggel, vállalkozói adminisztrációval, könyveléssel, ingatlanbefektetéssel, pszichológiával, techel vagy bulvárral foglalkozó műsorok, egyre jobb és jobb minőségben.
Az online médiafogyasztás növekedése, lehetőséget ad bárkinek arra, hogy kibontakozzon, még akkor is, ha korlátolt eszközei vannak.
Ha ugrásszerűen megnő a specializált tematikájú magyar podcast csatornák száma, az azt jelenti, hogy igény van rájuk. Igény van a változatos, hallgatható műsorokra, az igényes, érdekes és akár szakmai tartalomra is, és megszűnőben van a hallgatóság elérhetőségének az akadálya. Hiszen ehhez elég egy telefon és internet.
Kutatási kezdemény
Az alábbi infografika az Adatépítész.hu munkája.
A podkaszt.hu (korábban: podkaszt.blog.hu) weboldal üzemeltetői közvéleménykutatást végeztek, amiben közel 883 kitöltő vett részt.
Kezdeményezésük alapvetően azt hivatott kideríteni, hogy milyen podcast fogyasztási szokásokat lehet megfigyelni, a ténylegesen aktív podcast hallgatóknál.
Folyamatosan frissülő „Magyar Podcastek listája” is megtalálható az alábbi oldalukon:
http://podkaszt.hu/podcasts/channels/
Nem véletlen, hogy mi is a hirdesdmagad.hu-nál elköteleztük magunkat a minőségi podcast készítés mellett és ebben segítséget is nyújtunk azoknak, akik hasonló elképzeléssel rendelkeznek.
Podcastunk Spotify-on: Hirdesd Magad PODCAST
Podcast készítés: Érdeklődési űrlap