Rádióreklám ötlet, amivel fizetőképes réteghez tudsz eljutni

Dátum

Megosztás

A rádióreklám nemcsak a nagy márkák játszótere! Bár a kereskedelmi rádiózásnál az országos kampány igazán zsebbenyúlós. Mi lenne, ha leválasztanánk és nem mindenkihez szólnánk, hanem csak egy igazán magas fizetőképes réteg felé? És itt jön a lehetőség, reklámozzunk kondi- és fitnesstermekben a Fitrádión keresztül. 

Fitrádió – több mint 300 helyszínen 

Néhány hónappal ezelőtt került a látóterembe a Fitrádió, és azonnal láttam benne olyan lehetőséget, amit egy tudatos marketinget építő vállalkozás ki tud aknázni. 

Az alapítóval arról beszélgettünk, hogy az edzőterembe járók egyébként is magasabb vásárlóerő-státuszba tartoznak, és még ha mellé vesszük milyen magasak a mai konditerem árak… , akkor még inkább érezzük, hogy ez egy jó célcsoport. 

A Fitrádió egy háttérzene szolgáltató edzőtermekben, fitnessközpontokban. Nem beszélgetős műsorokat sugároznak, hanem zenét, amit az edzőterembe járók szívesen hallgatnának és természetesen nem a recepciós ízlése alapján van összeállítva a playlist. 

20 percenként egy-egy reklámblokk indul, ami a kutatások alapján nem zavarja a sportolókat, sőt ahogy látod majd visszaidézésük is magas. 

“Milán, de hát fejhallgató van rajtuk, hogy hallják a reklámom?” – mondanád nekem, mikor a témáról beszélgetnénk. 

Az alábbi kutatásukból láthatod, hogy az edzőteremben járók mindössze 20%-a hallgat saját zenét (fej- vagy fülhallgatóval), 80% a teremben szóló zenére figyel. Az ábra alatt folytatom. 

Fontos kiemelnem, hogy ezt a rádiót csak az edzőteremben hallgatják, nem otthon és ahogy feljebb már volt róla szó ez csak zene, nincs beszélgetés. A Scores Group piackutató cég felméréséből kiderült, hogy a Fitrádiós edzőtermekben a válaszadók közel 90 százaléka pozitívumként értékeli, hogy nem beszélnek a FitRádióban.

A marketing zaj is így kisebb egy Fitrádiós reklámszpot esetében, más hasonló megoldásokkal összehasonlítva. A fent említett kutatásból még egy hasznos adat, hogy a válaszadók több, mint 60%-a nem érzi zavarónak a FitRádión hallható reklámokat. Azok aránya, akiket egyértelműen zavarnak a reklámok, a 10%-ot sem érik el.

Kíváncsi voltam, hogy mennyire tudják visszaidézni a reklámokat. Először, hogy kontextusba tudjuk helyezni, idézd vissza az elmúlt 5-10 Facebook / TikTok hirdetést, amit láttál! Nem könnyű igaz? A Fitrádió esetében olyan piaci szereplő reklámját, mint egy számítógép szerviz 10% tudta visszaidézni, tápkiegészítő márkák reklámját 11-29%, kreatívabb reklámkampányt (edzőtermi etikett – LÁTLAK kampány) pedig 31%. Ezek magas számok! 

A kutatásban, amint egy kis rávezetés történt a hallható reklámra, már ezek a számok duplázódtak. Olyan erős hatása a hirdetésnek, hogy más marketing csatornával közösen használva még jobb eredményt érsz el. Kap egy újabb triggert a fogyasztó, akkor elő tudja szedni az emlékezetéből, ami mutatja bevésődést. 

Hogyan lesz Fitrádió-reklámom? 20-30 másodperces reklámspotom?

A Fitrádió együtt dolgozik egy szinkronhangstúdióval, akik megfelelő brief (cégbemutatás) után még kreatív koncepcióval is elő tudnak állni, és persze tökéletes reklámhangot is megtalálják a márkádhoz. 

Hol hirdethetek? Árak? Mi a következő lépés? 

Országszerte 400 helyszínen tudsz hirdetni, akár külön kiválasztva adott termeket, de van lehetőség csomagban vásárolni például Budapest és Pest megye csomag. 

Lehetőséged van 2 hetes vagy havi megjelenést is vásárolnod. 

Milyen cégeknek ajánlott a megjelenés? 

Első megközelítés mindenképpen legyen az, hogy a célcsoport magasabban képzett az átlagnál, tudatos, odafigyel az egészségére, sportol. Tehát, ha találkozik a te célcsoportoddal, akkor már nyert ügyünk van. Ahogy olvashattad feljebb még egy számítógépszerviz is megjelent reklámokkal, tehát kreatívan is meg lehet közelíteni kinek lehet jó a Fitrádió reklám. 

Ne várj tőle kiugró eredményeket, ha csak rádióreklámban gondolkodsz! Ezt el fogják mondani a Fitrádiósok is. Aki ilyen marketing kampányban gondolkodik, ott érdemes egyszerre több csatornát használni, ami egyébként növeli az eredményességet is, egymást erősíti a 2-3 marketingcsatorna. 

A marketingben a helye a márkaépítésben van és abban, hogy rá tud erősíteni másik kampányaidra, futó hirdetéseidre. 

Hallják meg a márkádat a vásárlóid! Vedd fel a kapcsolatot a Fitrádióval és érj el egy fizetőképes célcsoportot! Kattints ide! 

Erről bővebben még hallanál? Az alapítóval beszélgettem itt: Reklámozz egy olyan rádióban, ahol „erős” a célközönség – FitRádió – Rádió reklám

Fotó: Envato

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!