Újdonság a kiskereskedők digitalizációjában. Nőj fel a nagyokhoz Linkio integrációval.

Dátum

Megosztás

Kereskedő vállalkozásként tervezitek fejleszteni a digitalizációtokat, például a beszerzést automatizálni, vagy éppen az árazás automatizálásában gondolkodtok. Arra gondoltam, hogy az egyik új digitális megoldást úgy mutatom be neked, hogy azt akár a következő megbeszéléseteken tudod használni, segítheti a döntést, gyorsíthatja egy ilyen rendszer bevezetését. A kiskereskedők digitalizációján a Linkioval kezdett el együtt dolgozni Minner. Ezt mutatjuk most be nektek.

Technology first – Csak így tudod felvenni most a versenyt

A hazai e-kereskedelemnek óriási kitettsége van a külföldi multikkal szemben.

Egy átlagos 5 milliárd forint alatti forgalommal rendelkezdő kiskereskedő olyan kihívásokkal szembesül most a piacon, hogy:

  • A forgalom 42%-a a top 15 webáruháznál csapódik le.
  • És ezen belül is 3,6 -szor több a forgalma a nemzetközi piaci szereplőknek. Nem, neked nem a szegedi kis webshop a konkurenciád, hanem a nagy piaci szereplők.

A fenti ábrán azt is látod, hogy vannak olyan magyar gyökerű piaci szereplők, akik fel tudják venni a versenyt. Hogyan? A technology first szemlélet alapján fejlesztenek ezek a cégek. Ez azt jelenti, hogy amit lehet automatizálni, azt automatizálni kell. Ennek hozadéka, hogy működési költséget csökkent, sőt árrést növel, ami egyébként igazán olló hatást eredményez az árrésedben is (jó felé nyílik az olló).

Példa: Excel dzsungel helyett a termékfeltöltést automatizálod a Linkio integrációval. A beszerzést nem e-mailben, telefonon, vagy a kereskedő webfelületén teszed meg, hanem a saját rendszeredben automatizálod, vagy egy kattintással beszerzed.

Megoldás: Kereskedelmi folyamatok digitalizációja

Ha technológia, akkor fejlesztő kérdés

Bármilyen digitális rendszert implementálni a cégbe nehéz, az nagy kihívás. Igen, ez egy belépési küszöb, ami egy céget inkább motiválnia kellene. Miért? Ha ezt megugorja, akkor ki tud emelkedni a többi versenytárs közül. Tapasztalatom alapján a vállalkozások nem kutatják fel minden lehetséges digitális opciót, megoldást, szoftvert Micsoda irónia az, hogy: A legtöbb e-kereskedőnek nincs digitális munkatársa, aki a fejlesztésekért, automatizációért felelős személy lenne, miközben egy online üzletről beszélünk.

A legfrissebb Digiméter kutatás alapján a hazai vállalkozók a digitalizációban egy ún. killer appot keresnek. A Linkio ilyen lehet egy e-kereskedő cégnek. Az tehát biztos, hogy kell megoldást találni, és a jó stratégia lehet erre külsős szoftvert találni, felhős szolgáltatást.

A külső fejlesztő sok esetben túl lassú, és drága, a belsősről nem is beszélve. Nos a piac ezt az akadályt elhárította, ezért is jönnek létre az olyan szoftverek, mint a Linkio.

Megoldás: Killer app keresése, digitális megoldások széles skálájának felkutatása. pl. Linkio

Beszerzés digitalizáció példa: Linkio

A Linkio megoldotta az egyik legnagyobb kihívást a piacon. Ha saját magad szeretnéd integtrálni a nagykereskedőd termékeit a webáruházadba, ERP rendszeredhez, akkor külön-külön kellene ez megtenned minden nagykernél. Átad a nagykereskedő egy 40 oldalas dokumentációt, csak vakargatjuk a fejünket. Fejlesztőt kell hívni, több százezer forintnál járunk már és az előforduló hibákról nem is beszéltünk, ami mindenkinek kellemetlen. A vevőnek, mert nem lát friss készletet, neked, mert a digitális törekvésed ezen úszott el.

Megoldás: Linkio az összekötő kapocs a nagykereskedő és a kiskereskedő között. A nagykereskedőknek elég egy platformra megcsinálni az integrációt, a Linkiora. A kiskereskedőnek is elég egy oldalra rákapcsolódnia, szintén a Linkiora.

Digitalizált nagykereskedők – ők maradnak versenyben?

A digitalizáció azért fontos a nagykereskedő oldaláról is, mert a kereskedők csak egy nagykereskedőre ritkán tudnak / akarnak támaszkodni. Itt most a több száz millió forint feletti forgalmú webshopokra gondolunk, akik mélyebb termékstratégiával rendelkeznek. Ezzel a nagykereskedő növelni tudja partnerei számát, a kiskereskedő pedig versenyképesebb termékkínálattal, ajánlattal tud a piacra menni.

Ahhoz, hogy ne legyenek termékütközések, vagy a kategória megfeleltetés jó legyen, az árazásban a kiskereskedő partner versenyképes legyen, elengedhetetlen a digitalizáció. A kiskereskedők, akik a forgalom nagy részét képesek lekötni roham tempóban nyúlnak a digitális megoldásokhoz. Nem véletlen tartasz ennél a résznél.

Kik a Linkio-sok? Bizalmi faktor

Amikor én is nagyobb IT rendszert választottam a videós oktató platformomnak, akkor egyik nagy kockázatát a kiválasztott magyar szolgáltatónál abban láttam, hogy egyedül csinálja csak a bizniszt. Mi lesz, ha vele történik valami… Bár jogos felvetés volt, de alig havi 10 ezeret fizettem az első időszakban (nem is értem miért volt ez akkora probléma – talán az időráfordítás), és eléggé egóból azt hittem, egyből kiugranak az eladások. Na, most a te esetedben a felvetés jogos, hiszen olyan helyre akarod helyezni az erőforrásaidat, ahol hosszú távon is számíthatsz supportra.

A Linkio esetében már a felívelő szakaszban kapcsolódsz be, amikor is komplett csapat látja el a szolgáltatásnyújtást. Ami számomra bizalomerősítő volt, hogy nem IT -sok, akik kitaláltak egy izgalmas dolgot, hanem olyan IT-sok, akiknek van e-kereskedelmi tapasztalatuk és látják azokat a kihívásokat, amelyekkel te is nap mint nap találkozol.

Hol helyezkedik el a Linkio a piacon?

Mi az, ami eszedbe juthatott, amikor látod a fenti ábrát, vagy gondolkozol ilyen integrációs-rendszerrel való összebútorozásban? Mennyire tud személyre szabott lenni, amikor egy felhős megoldásról beszélünk? A bevezetés során a Linkiotól kap az e-kereskedő egy szakértőt, aki végigviszi az integrációs folyamaton és platform felkészült a személyre szabott megoldásokra is.

Milyen funkciókra lesz, lehet szükséged?

Az alábbi ábrák és prezentáció részletek segíthetnek neked abban, hogy felmérd milyen funkciókra lehet neked még szükséged.

Merre tovább? Árak, kapcsolatfelvétel

  • A Linkio weboldala: linkio.hu
  • Mutasd be a első körben a lehetőséget az ilyen ügyekben döntéshozó szmélynek a cégednél.
  • A Linkió kapcsoltfelvétel után szervezzétek meg az első meetinget a Linkioval.
  • Készítsetek közösen tervet az implementáció lépéseiről.
  • Irány a projekt megvalósítás! Bevezetés!

Fotó: Canva License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!