A GKI Digitál a Bónusz Brigád közösen azt kutatták, hogy 2017-ben a magyarok milyen kikapcsolódási, szórakozási lehetőségeket preferálnak, mi az, amit meg tudnak engedni maguknak, és mi a legkedveltebb mind közül. A kutatás egyik fő eredménye a következő megállapítás: „A fiatalok sportolnak, az idősebbek utaznak és esznek, a nyugdíjasok pedig inkább művelődnek”
Érdemes átnézni az ábrát is, illetve néhány fontos információ még hozzájuk:
- A munkába állás és a családalapítás közeledtével a 25-40 év közöttiek minden más kikapcsolódási forma elé helyezik a külföldi utazást és gasztronómia iránti érdeklődést.
- A különböző kreatív, illetve önképzési lehetőséget adó kurzusok leginkább a fiatalok, valamint a nők számára jelentenek valós kikapcsolódási lehetőséget.
- A legkisebb népszerűsége pedig az extrém programoknak van, ezeket leginkább a 30 év alatti férfiak preferálják.
- Előkelőbb helyen szerepel viszont a sport a Z generáció számára, esetükben ugyanis a mozgás jelenti a legkedveltebb feltöltődési formát (2000 után születettek).
- Otthoni programokkal legnagyobb arányban a Z generáció fiataljai töltik a kikapcsolódásra szánt idejüket. Esetükben – a kitolódó tanulmányok, és az ezzel járó későbbi munkakezdés miatt – az anyagi korlátok is befolyásolják a pihenés mikéntjeit. Emellett ez a korosztály tud a leginkább elmerülni és feltöltődni az otthoni – jellemzően számítógéphez, média lejátszóhoz, okos eszközhöz, konzolhoz kötött – digitális világban.
Mire tudod ezeket az információkat használni?
- Ebből láthatod, hogy ebben a témában a célcsoportodat mi érdekli jobban. Így jobban tudsz kommunikálni feléjük, vagy arról beszélni, posztolni, reklámozni… Egy-egy programtippet ki tudsz írni a Facebook-ra, bármilyen terméket is árulj.
- Ha szabadidőhöz, kikapcsolódáshoz kapcsolódó vállalkozási ötleted van, akkor tudod, hogy hová kell helyezned a fókuszt.
Kapcsolódó ötletek a Minneren:
Olvasd el a többi információt a kutatással kapcsolatban a GKI Digital honlapján!