15 dollárért vehetsz egy 200 dolláros levásárolható ajándék kártyát – Webáruház hibák

Alig egy hónapja itthon az IKEA-val esett meg az, hogy a kiküldött hírlevélben rosszul írták ki egy termékükre adott árengedményt, 95%-os árleszállítást írtak, holott ez csak egy hiba volt. Az áruházat persze másnap megrohamozták a szemfüles vásárlók és a 35 000 forintos széket 2000 forintért szerették volna elvinni. Persze nem kapták meg ennyiért. Most külföldön volt hasonló helyzet, a Best Buy webshopjában a 200 dolláros ajándék kártya 15 dollárért a tiéd lehetett.

Persze ez belefér ugyanígy az emberi hibába, így aki meg is próbálta megvásárolni a kártyát, valószínűleg nem kapta meg, és ha bankkártyával is fizetett a 15 dollárt visszaadják. Az is igaz, egy próbát megér a pénzt úgyis visszakapod.

Az előbb említett esetekre rengeteg példa van. Azt tudni kell, hogy a webáruház részéről is jogos az, hogy nem fogadja el a megrendelésed. Általában nagy elírásoknál figyelünk fel az ilyen lehetőségre, és olyankor valószínűleg a bíróság se fogja nekünk ítélni, ha perre mennék a hiba miatt.

A legjobb példa ilyen esetekre a homar.blog.hu -ra is felkerült Media Markt-os eset. A 300 000 Ft-os TV-t a Media Markt webáruházában 2 forintért meg lehetett venni. Egy vásárló élt is a lehetőséggel és azonnal egyszerre hármat akart venni. (Biztos még a konyhában is és a WC-n is TV-zni akart.) Miután a megrendelést végül visszautasította a webshop, így a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordult a vásárló (NFH). És itt jött a legfontosabb érv az NFH-tól, hogy a webáruház nem hibás, nem terheli felelősség, mivel tudatos vásárlóként tudhatta a vevő, hogy ez valami hiba lehet. A Fogyasztóvédelem teljes magyarázatát ide kattintva olvashatod.

Levonhatjuk tehát a következtetést, hogy amennyiben nagyobb árkülönbséget fedezünk fel, a termék valós piaci ára és a webáruháznál feltüntetett árnál, akkor a webáruház is elállhat a megrendeléstől.

Forrás: Reddit, Hir24, TékozlóHomar

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozok azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!