15 dollárért vehetsz egy 200 dolláros levásárolható ajándék kártyát – Webáruház hibák

Alig egy hónapja itthon az IKEA-val esett meg az, hogy a kiküldött hírlevélben rosszul írták ki egy termékükre adott árengedményt, 95%-os árleszállítást írtak, holott ez csak egy hiba volt. Az áruházat persze másnap megrohamozták a szemfüles vásárlók és a 35 000 forintos széket 2000 forintért szerették volna elvinni. Persze nem kapták meg ennyiért. Most külföldön volt hasonló helyzet, a Best Buy webshopjában a 200 dolláros ajándék kártya 15 dollárért a tiéd lehetett.

Persze ez belefér ugyanígy az emberi hibába, így aki meg is próbálta megvásárolni a kártyát, valószínűleg nem kapta meg, és ha bankkártyával is fizetett a 15 dollárt visszaadják. Az is igaz, egy próbát megér a pénzt úgyis visszakapod.

Az előbb említett esetekre rengeteg példa van. Azt tudni kell, hogy a webáruház részéről is jogos az, hogy nem fogadja el a megrendelésed. Általában nagy elírásoknál figyelünk fel az ilyen lehetőségre, és olyankor valószínűleg a bíróság se fogja nekünk ítélni, ha perre mennék a hiba miatt.

A legjobb példa ilyen esetekre a homar.blog.hu -ra is felkerült Media Markt-os eset. A 300 000 Ft-os TV-t a Media Markt webáruházában 2 forintért meg lehetett venni. Egy vásárló élt is a lehetőséggel és azonnal egyszerre hármat akart venni. (Biztos még a konyhában is és a WC-n is TV-zni akart.) Miután a megrendelést végül visszautasította a webshop, így a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordult a vásárló (NFH). És itt jött a legfontosabb érv az NFH-tól, hogy a webáruház nem hibás, nem terheli felelősség, mivel tudatos vásárlóként tudhatta a vevő, hogy ez valami hiba lehet. A Fogyasztóvédelem teljes magyarázatát ide kattintva olvashatod.

Levonhatjuk tehát a következtetést, hogy amennyiben nagyobb árkülönbséget fedezünk fel, a termék valós piaci ára és a webáruháznál feltüntetett árnál, akkor a webáruház is elállhat a megrendeléstől.

Forrás: Reddit, Hir24, TékozlóHomar

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!