hétfő, január 18, 2021

15 dollárért vehetsz egy 200 dolláros levásárolható ajándék kártyát – Webáruház hibák

Alig egy hónapja itthon az IKEA-val esett meg az, hogy a kiküldött hírlevélben rosszul írták ki egy termékükre adott árengedményt, 95%-os árleszállítást írtak, holott ez csak egy hiba volt. Az áruházat persze másnap megrohamozták a szemfüles vásárlók és a 35 000 forintos széket 2000 forintért szerették volna elvinni. Persze nem kapták meg ennyiért. Most külföldön volt hasonló helyzet, a Best Buy webshopjában a 200 dolláros ajándék kártya 15 dollárért a tiéd lehetett.

Persze ez belefér ugyanígy az emberi hibába, így aki meg is próbálta megvásárolni a kártyát, valószínűleg nem kapta meg, és ha bankkártyával is fizetett a 15 dollárt visszaadják. Az is igaz, egy próbát megér a pénzt úgyis visszakapod.

Az előbb említett esetekre rengeteg példa van. Azt tudni kell, hogy a webáruház részéről is jogos az, hogy nem fogadja el a megrendelésed. Általában nagy elírásoknál figyelünk fel az ilyen lehetőségre, és olyankor valószínűleg a bíróság se fogja nekünk ítélni, ha perre mennék a hiba miatt.

A legjobb példa ilyen esetekre a homar.blog.hu -ra is felkerült Media Markt-os eset. A 300 000 Ft-os TV-t a Media Markt webáruházában 2 forintért meg lehetett venni. Egy vásárló élt is a lehetőséggel és azonnal egyszerre hármat akart venni. (Biztos még a konyhában is és a WC-n is TV-zni akart.) Miután a megrendelést végül visszautasította a webshop, így a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordult a vásárló (NFH). És itt jött a legfontosabb érv az NFH-tól, hogy a webáruház nem hibás, nem terheli felelősség, mivel tudatos vásárlóként tudhatta a vevő, hogy ez valami hiba lehet. A Fogyasztóvédelem teljes magyarázatát ide kattintva olvashatod.

Levonhatjuk tehát a következtetést, hogy amennyiben nagyobb árkülönbséget fedezünk fel, a termék valós piaci ára és a webáruháznál feltüntetett árnál, akkor a webáruház is elállhat a megrendeléstől.

Forrás: Reddit, Hir24, TékozlóHomar

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

A DPD után a DB Schenker is értesítette a partnereit, hogy nem szállít csomagot az Egyesült Királyságba, mert túl sok adminisztrációt von maga után. Ez baj! Főleg a kereskedelemben ez nemsokára jelentkezni fog problémaként. A BREXIT utáni vámeljárások, feladatok az UK-ban részletesen ebben a Minner cikkben.

A DB Schenker levele a partnereknek:

Tisztelt Ügyfelünk,

Kénytelenek vagyunk azonnali hatállyal ideiglenesen felfüggeszteni a kontinentális Európától az Egyesült Királyságba tartó nemzetközi szárazföldi szállítási szolgáltatásokat.

A Brexit-megállapodás alapján elfogadott megegyezések óriási bürokratikus szabályozásokat jelentettek, különösen az Egyesült Királyságban lévő címzettek számára, akike  jelenleg nem tudunk a törvénynek megfelelő módon kezelni. A legtöbb címzett (importőr vagy címzett/ “consignee”) az Egyesült Királyságban még soha nem foglalkozott vámeljárásokkal, és további útmutatásra van szükségük az új szabályozásokkal kapcsolatban (pl. A helyes tízjegyű árukód megerősítése, meghatalmazás készítése).

Ezért azt tanácsoljuk, hogy halassza el az összes szállítást további értesítésig. Továbbá kérjük,  győződjön meg arról is, hogy a vámkezeléshez szükséges összes papír, azaz az export- és behozatali dokumentáció, valamint az összes címzett, azaz minden közvetlen képviseleti levél és HMRC-információ rendelkezésre áll-e a zökkenőmentes vámkezelés érdekében.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy támogassuk ügyfeleinket mindkét oldalon  a küldő és a fogadó oldalán;; szállítmányozót és a címzetteket, hogy a lehető leghamarabb ismét igénybe tudják venni a  szolgáltatásainkat.

Ha kérdése van, forduljon a helyi DB Schenker csapathoz segítségért  és további információkért.

A DB Schenker csapata

Forrás: Trans.info

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek