20%-ot esett a Facebook részvény egy nap alatt. Tényleg buktak 120 milliárd dollárt?

120 milliárd dollárral csökkent a Facebook piaci kapitalizációja, miután 20%-ot esett egy napon belül a részvény árfolyama. Támadják is rendesen a Facebookot, sokan már-már hanyatlásról beszélnek. Végül is csak az internetezők 57%-a használja. Visszatérve a Facebookra és a részvényére. Miért esett a részvény, holott növekedett a bevétel, a nyereség, sőt még a felhasználók száma is? És tényleg bukott 120 milliárd dollárt a Facebook?

Aktív felhasználók száma – Európa <3 GDPR

A Facebookot 2 milliárd 234 millió felhasználó használja havi szinten. Egy térségben csökkent az aktív felhasználók száma, ez pedig Európa. Az alábbi ábrán látod, hogy 377 millió felhasználóról 376 millióra csökkent (utolsó két oszlop). Az elemzők szerint ez még csökkenhet. Szinte mindenki egybehangzó véleménye alapján a GDPR miatt van, vagyis az EU-s adatvédelmi rendelet május 25-i alkalmazását követően csappant meg a felhasználók száma. A zuhanás ezért is volt olyan nagy, mert még várható további csökkenés. Érdemes figyelni az USA piacát is, ott megállt a növekedés.

Facebook aktív felhasználók száma – Forrás: FB

Lassul a Facebook – közel a maximum

Nem nehéz kitalálni, hogy egyszer eléri a növekedése határát a közösségi oldal. Most a Föld internetezőinek 57%-a használja a Facebookot. Zuckerbergék lassuló bevétel- (!!!) és felhasználói szám növekedésre számítanak a közeljövőben. Ez az információ nem tetszett az embereknek, befektetőknek és visszaküldték a részvényt arra a szintre, ahol az adatvédelmi botrányok idején volt.

Vagyis azt jelenti, hogy senki nem akart vásárolni a részvényből, és ez árfolyam addig az árig csökkent, amikor már végre valaki vásárolt, mert eladók voltak már feljebb lévő szinteken is. Ez a 176 dollár volt, itt találkoztak először az eladók és a vevők. 

Egyébként egy érdekes információ, a cég profit marginja 39-45% között mozog, ami nem rossz. Igaz? Minden 1 dollár bevételből 0,39 dollár profit.

Facebook bevételei negyedévente

Semmi gond a a január-márciusi adattal, hiszen szezonálisan mindig visszaesik, mert a karácsony ideje alatt többet költenek a cégek reklámra, ezért azt az első negyedévben visszafogják!

Mi ez a 120 milliárd dollár értékvesztés, amitől harsog a média?

Egy cég piaci kapitalizációját úgy számolják ki, hogy az aktuális részvény árát megszorozzák az összes részvény darabszámával. Így kijön a piaci kapitalizáció. Ami most 503 milliárd dollár a Facebook esetében, az az előtte való nap 623 milliárd dollár volt? Ennyit veszített tényleg? Nem! Amilyen áron kereskedés történik a tőzsdén a részvénnyel, az az ár határozza meg aktuálisan az árfolyamot. Az aktuális ár csak azt érinti, aki éppen elad vagy vásárol abban a pillanatban. Ha minden részvényes eladta volna a részvényét 218 dollárért a FB-nak még előtte való nap, na akkor bukott volna a cég ekkora összeget.
Akkor ki bukott? A válasz egyszerű: aki 177 dollár és 218 dollár között vásárolt FB részvényt és (!) eladta azt 176 dollárnál.

Így néz ki most az árfolyam

Lehet, hogy furcsán hangzik, de ez egy egészséges korrekció volt. Ezt az is bizonyítja, hogy az árfolyam a nyitás után már nem zuhant tovább. A Facebooknak jobban rá kell koncentrálnia az európai piacra, de még pánikolni nem kell. Elég sok új területen mozgolódik a FB (például virtuális és kiterjesztett valóság, hardver piac). Bár minden cég ilyen jól prosperálna, mint a FB.  Én részvényesként nem érzem úgy, hogy el kellene adnom a részvényeimet, sőt ez számomra egy jó vételi lehetőség. 210 dolláron nem vásároltam volna, viszont most 176 dollárnál egy jó vétel.

Hogyan döntsd el, hogy mikor szállj be egy-egy részvénybe?

Egyrészt ebben segít az adott brókercégnél a kapcsolattartód, a brókered. Lehet tőle kérdezni, megvitatni a részvényeket. Segíteni fog benne. Továbbá a brókercégek folyamatosan adnak ki elemzéseket, hogy mibe érdemes éppen fektetni. Másik megoldás, hogy a segítség mellé saját magad is kutatómunkát végzel, és így könnyebben meg is érted, hogy a bróker miről beszél. Ebben segít a MinnerAkadémia videós tőzsde oktatása. Videókon keresztül megtanítalak a tőzsde, a részvénykereskedelem és a devizakereskedelem mikéntjére. Vagyis az oktatás után tudni fogod, hogy: mikor, miért és mibe fektess. Kattints ide, és kerülj te is a tanítványok közé!

Ki írta ezeket a tippeket? Mándó Milán vagyok. Több mint 10 éve foglalkozom tőzsdével, részvénykereskedelemmel. A Minner tőzsde rovatában már 4 éve olvashatod az elemzéseimet, melyekkel évről-évre kétszámjegyű hozamot érhettél el. Legutóbb pedig azért figyeltek fel rám a hazai befektetők, mert a tőzsde oktatásomban szereplő devizastratégiát alkalmazva 5 hónap alatt megnégyszereztem a betett tőkét.

Forrás: Facebook/Investor,
KözösségiKalandozások

 

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később