5 dolog, amit most tudnod kell a BMW -ről

Dátum

Megosztás

Összegyűjtöttem néhány érdekes és fontos dolgot, amit érdemes tudnod az egyik legnagyobb autómárkáról.

1.  A logó

Mindenki ismeri a bajorok kék-fehér logóját. Azt azonban kevesen tudják, miért is így néz ki. A GTC.news cikkéből kiderül, hogy a BMW repülőmotor-gyártással kezdte meg történetét. A négybe osztott logó a forgó légcsavart hivatott szimbolizálni. Érdekes ezt látni prémium autók orrán, nem igaz? Ám bizonyos források szerint ennek nincs semmi alapja, mindössze Bayern tartományi színeit hivatott visszaadni. De a repülős verzió jobb.

2.  A különválás, és egy új cég létrejötte

Miután Camillo Castiglioni, addigi főrészvényes, 1922-ben elhagyta az eredeti céget, magával vitte a BMW márkanevet is. De ami hátramaradt, azt sem kellett félteni. Ugyanis abból jött létre az a vállalat, ami ma Knorr-Bremseként működik és fékrendszereket gyárt, főleg haszongépjárműveknek. Külön pikáns részlet, hogy a cég hazai üzeme a kecskeméti Mercedes-Benz gyár tőszomszédságában áll.

3. Repülőből autó

Bár a BMW repülőgép-motorok gyártásával kezdte, átálltak a motorkerékpárok és autók gyártására. Miért? Azért, mert az I. világháborút lezáró békék megtiltották a németeknek a hadigépek gyártását. Így a vállalatnak át kellett állnia egy olyan szegmensre, amihez megvolt a szaktudás, de nem kellett miatta tartaniuk a nemzetközi haragtól.

4. Majdnem megvette a Mercedes

Volt olyan idő, amikor a BMW-t majdnem felvásárolta a Daimler-Benz konszern. 1959-ben a BMW részvénytőkéjének a fele a Deutsche Bank tulajdonában volt, a vállalat nem volt igazán sikeres, de a banki képviselők hasznot akartak hajtani. Ezért előadták, hogy adják el a márkát a stuttgartiaknak. Némi könyvelési csűrcsavar után azonban ez meghiúsult, ma pedig már egymás konkurenciái.

5. A tőzsdén forognak a részvényei, te is lehetsz BMW tulajdonos

Nem véletlenül írtam most a BMW-ről. Május 18-án 4 eurós osztalékot fizetnek minden részvényük után. Most még ki lehet ezt használni, de utána sem érdemes elengedni! Az elmúlt években ugyanis folyamatosan emelkedett az osztalék összege:

  • 2013-ban €2,5;
  • 2014-ben €2,6;
  • 2015-ben €2,9;
  • 2016-ban €3,2;
  • 2017-ben pedig €3,5 volt.

A vállalat felszálló ágban van. Az árfolyamát a Volkswagen dízelbotránya szintén berántotta, de jóval gyorsabban felállt, és emelkedő trendbe lépett, mint a VW. A növekvő osztalékfizetés jelzi a befektetőknek, hogy a cég várakozásai pozitívak, és a profitot eljuttatják a részvényeseknek.

További cikkeket olvasnál a BMW részvényéről, a közelgő osztalékáról? Nézz fel a GTC.news oldalra, ahol követni tudod az ezzel és más részvényekkel kapcsolatos fontosabb híreket.

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!