5 dolog, amit most tudnod kell a BMW -ről

Összegyűjtöttem néhány érdekes és fontos dolgot, amit érdemes tudnod az egyik legnagyobb autómárkáról.

1.  A logó

Mindenki ismeri a bajorok kék-fehér logóját. Azt azonban kevesen tudják, miért is így néz ki. A GTC.news cikkéből kiderül, hogy a BMW repülőmotor-gyártással kezdte meg történetét. A négybe osztott logó a forgó légcsavart hivatott szimbolizálni. Érdekes ezt látni prémium autók orrán, nem igaz? Ám bizonyos források szerint ennek nincs semmi alapja, mindössze Bayern tartományi színeit hivatott visszaadni. De a repülős verzió jobb.

2.  A különválás, és egy új cég létrejötte

Miután Camillo Castiglioni, addigi főrészvényes, 1922-ben elhagyta az eredeti céget, magával vitte a BMW márkanevet is. De ami hátramaradt, azt sem kellett félteni. Ugyanis abból jött létre az a vállalat, ami ma Knorr-Bremseként működik és fékrendszereket gyárt, főleg haszongépjárműveknek. Külön pikáns részlet, hogy a cég hazai üzeme a kecskeméti Mercedes-Benz gyár tőszomszédságában áll.

3. Repülőből autó

Bár a BMW repülőgép-motorok gyártásával kezdte, átálltak a motorkerékpárok és autók gyártására. Miért? Azért, mert az I. világháborút lezáró békék megtiltották a németeknek a hadigépek gyártását. Így a vállalatnak át kellett állnia egy olyan szegmensre, amihez megvolt a szaktudás, de nem kellett miatta tartaniuk a nemzetközi haragtól.

4. Majdnem megvette a Mercedes

Volt olyan idő, amikor a BMW-t majdnem felvásárolta a Daimler-Benz konszern. 1959-ben a BMW részvénytőkéjének a fele a Deutsche Bank tulajdonában volt, a vállalat nem volt igazán sikeres, de a banki képviselők hasznot akartak hajtani. Ezért előadták, hogy adják el a márkát a stuttgartiaknak. Némi könyvelési csűrcsavar után azonban ez meghiúsult, ma pedig már egymás konkurenciái.

5. A tőzsdén forognak a részvényei, te is lehetsz BMW tulajdonos

Nem véletlenül írtam most a BMW-ről. Május 18-án 4 eurós osztalékot fizetnek minden részvényük után. Most még ki lehet ezt használni, de utána sem érdemes elengedni! Az elmúlt években ugyanis folyamatosan emelkedett az osztalék összege:

  • 2013-ban €2,5;
  • 2014-ben €2,6;
  • 2015-ben €2,9;
  • 2016-ban €3,2;
  • 2017-ben pedig €3,5 volt.

A vállalat felszálló ágban van. Az árfolyamát a Volkswagen dízelbotránya szintén berántotta, de jóval gyorsabban felállt, és emelkedő trendbe lépett, mint a VW. A növekvő osztalékfizetés jelzi a befektetőknek, hogy a cég várakozásai pozitívak, és a profitot eljuttatják a részvényeseknek.

További cikkeket olvasnál a BMW részvényéről, a közelgő osztalékáról? Nézz fel a GTC.news oldalra, ahol követni tudod az ezzel és más részvényekkel kapcsolatos fontosabb híreket.

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!