800 000 magyar használja már a Linkedint. Üzletileg potenciális réteg

Mint alkalmazott is olvashatod ezt a cikket, de most főleg vállalkozóknak, cégvezetőknek írom ezt a tartalmat. Itt van nekünk a LinkedIn, de még nagyon nem tudtunk vele mit kezdeni. Gondolom te is úgy vagy vele, hogy néha megpiszkálod, de úgy nem koncentráltál rá igazán. Meg hozom a kedvedet, hogy legalább “kampányszerűen” használd ezt a közösségi oldalt. És itt jön az érdekesség! Mint magánszemély használod először, de ez a cégedet is megtolja. Nézzük a számokat!

A Linkedin a szakmai, üzleti közösségi oldal

Magyarországi Linkedin statisztikák

  • A 4,6 millió aktív munkavállalóból (beleértve a vállalkozókat is) 841 733 fő van fent ezen a közösségi oldalon. (van egy másik statisztika is, hogy 940 000-en, de az irreálisnak tartom a korábbi adatok alapján – a nagy szám a Hootsite-tól van, másik lent linkelve).
  • 9%-kal nőtt tavaly a felhasználók száma
  • A Linkedin adatai alapján átlagosan napi 36 munkahelyváltás történik (értsd megváltoztatják a hol dolgozom részt) Magyarországon
  • 2019 augusztusában a felhasználók alig 1,4%-a posztolt a közösségi oldalon. Amiből látszik, hogy kevesen használják aktívan posztolásra. Nehezebb is mit posztolni, mint a Facebookon Értelemszerűen nem osztod meg, hogy grilleztél a haverokkal. (én posztjaim – jelölj be, vagy kövess)
  • 14055 cég profil található, tehát céges oldal
  • 2017-es statisztikák Pécsi Ferenctől (Linkedin Expert), ami még érdekelhet minket, a pozíciók (azóta kb 15-20%-ot nőhettek ezek a számok):
    • Tulajdonosok száma (értsd cégtulaj): 20.784
    • CEO (CXO): 11.112
    • VP : 13.964
    • Igazgató: 20.136
    • Senior munkatárs: 110.616
  • Még további statisztikák szakterület szerint:
    • HR: 12.620
    • Marketing: 10.780
    • IT: 35.344
    • Pénzügy :18.384
    • Egészségügy: 11.804
    • Értékesítés: 32.048

Látszik tehát, hogy a salesek, értékesítők már megtalálták a Linkedin-t bár kérdés, hogy mennyire használják ki. Tartalmat nem igen gyártanak azt már látjuk. Cégvezetőkén, vagy vezető beosztásban a cél természetesen nem az, hogy a fejvadászok rád találjanak, hanem ismertség növelés, és főleg személyes márka növelése.

Cikk, segítség még ezzel kapcsolatban: Erre használd a Linkedint: Szakmázz!

A fenti adatokból láthatod, hogy úgymond az aktív “felsőbb” réteg is használja az oldalt. Vagy legalább már kipróbálta. Ők azok, akikre támaszkodhatunk kapcsolatépítésben is, és fontos üzleti potenciál van bennük, hogy még sikeresebbek legyünk mi magunk. Nem véletlen írom ezt a cikket én is, mert látom ki kell aknázni az oldalt, de ahhoz az kell, hogy használjuk. Jelölj be engem (Mándó Milán) vagy kövess és ráveszlek, hogy legalább kampányszerűen, időnként aktív legyél te is. Tudom mit érzel vele kapcsolatban, ezért a közeljövőben készítek olyan cikkeket, ami segít kihasználni a Linkedin-t, sőt úgy, hogy észre sem veszed, hogy használod. Ne legyen nyűg. Hajrá!

Cikk, segítség még ezzel kapcsolatban: Erre használd a Linkedint: Szakmázz!

Forrás – Statisztikák: nextbusinessacademy.nl
Pécsi Ferenc/Linkedin
Fotó: LinkedIn Sales NavigatorUnsplash

2020-as vállalkozási ötletek szeptember 30-tól a Minner hírlevélben!

Iratkozz fel most! A hétfőnként kiküldött Minner hírlevélben az üzleti hírszemle mellett a 2020-as üzleti ötleteket, trendeket is első kézből olvashatod! Feliratkozás