Folytatjuk a reklámtörténetek sorozatunkat, ami a mostani cikkben inkább reklámcsatákká változik. Az előző részekben láttuk, hogyan lehet turmixgépet eladni iPhone-ok szétzúzásával, hogyan dobol egy gorilla Phil Collins dalára, és hogyan lesz a csirke feje a Mercedes high-tech technológiájának élő metaforája.
Most egy másik irányba fordulunk: amikor a márkák nem csak a fogyasztókhoz beszélnek, hanem egymáshoz. Amikor a rivalizálás maga válik tartalommá. Mert a versenytársak közötti közvetlen párbeszéd mindig is vonzotta a közönséget, főleg ha ez valami humoros trollkodás, hecc, vagy párbaj.
Három ikonikus esetet vizsgálunk meg, amelyek bebizonyítják: egy jól irányzott provokáció többet érhet, mint egy millió dolláros médiaköltségvetés. Megnézzük, hogyan fordította a Coca-Cola a Pepsi halloweeni csínyét önmaga ellen, hogyan parodizálta ki a Burger King a McDonald’s-ot a saját éttermeik előtt, és felelevenítjük az Audi és a BMW legendás óriásplakát-párbaját is…
Hogyan tovább? Mi vár ebben a cikkben?
- Pepsi vs. Coca-Cola: jelmezbál a kólás polcon, avagy mi történik ha visszafelé sül el a riválisodnak szánt marketing üzeneted? Hogy lehet úgy elveszíteni egy kampányt, hogy hivatalos választ nem is küldtek rá? És mennyit számít a stabil narratíva? Halloween-i eset!
- Burger King gerillaakció: 1 centes Whooper? Mikor éri meg pénzt (burgert) kidobni az ablakon? Mitől lesz befektetés egy veszteséges marketing kampány? És hogy lehet közben stílusosan a riválisodnak is bemutatni? Így!
- Audi vs. BMW sakkjátszma: dübörgő autók, de nem eszetlenek. Így lehet globális hype-ot kelteni egy kis helyi kereskedés plakátjaival is. A központi kommunikációnak vannak hiányosságai, és ebben a példában látjuk, hogy miért jó attól eltérni.
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 7900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Olvass még a témában!
- Így agyalj a vevőszerzésen! 3 cégen keresztül mutatjuk be
- Reklámtörténetek #1 – Amikor a sztárok adják el a terméket
- Reklámtörténet #2 – ABSOLUTE marketing, deepfake média és Ed Sheeran Heinz tetoválása
- A cégek ide-oda pattognak a marketingesek között. Már 3 marketingest elfogyasztottál?
Fotó:
Minner, Canva

