PinX e-mail marketing ügynökség

Dátum

Megosztás

Ügynökség neve: PinX Marketing
Weboldala: https://pinxmarketing.hu/
Főbb kategória, amiben tevékenykedtek: Email marketing webshopok számára (audit, tanácsadás, kivitelezés)

A Minneren itt a marketingügynökségek bemutatkozóját, pitchét látod. Mindenkitől ugyanazt kérdeztük meg, így össze tudod hasonlítani őket, meg tudod ismerni jobban az adott céget és kiválasztani álmaid marketingügynökségét.

1. Piaci radar

Mi az a jelenlegi trend vagy jelenség a marketingben, ami szerinted a következő fél évben leginkább meghatározza az eredményeket?

Ha nem is konkrétan a következő fél évre igaz, de az egyre jobban látszik, hogy a webshopok nyereségességét jelentősen befolyásolja, hogy mennyire tudják csökkenteni a fizetett hirdetésektől való függőségüket. A hirdetési költségek folyamatosan nőnek, közben a platformok egyre bizonytalanabbak — és ezt a webshopok érzik meg a legjobban. Emiatt egyre hangsúlyosabb, sőt lassan már létfontosságú, hogy ki mennyire tud saját csatornákra építeni, különösen emailre.

Ezzel párhuzamosan megjelenik egy másik fontos trend:
A vásárlók személyre szabott kommunikációra számítanak, nem pedig tömeges, mindenkire lőtt üzenetekre. Egyre több hírlevél szoftver alkalmas arra, hogy AI támogatással valóban szegmentáltan, személyre szabottan lehessen kommunikálni. 

Az email marketing épp emiatt kerül előtérbe:

  • stabil, saját tulajdonú csatorna,
  • megtartja a profitot akkor is, ha a hirdetések drágulnak,
  • és lehetővé teszi a valódi, automatizált személyre szabást.

Egy harmadik fontos trend, ami látszik a webshopoknál, hogy egyre többször a vevőszerzés és a profitszerzés különválik. Ezt úgy értem, hogy sok esetben, amikor egy webshop megszerez egy vevőt, akkor minimális vagy akár nulla profitot tud realizálni, ezért létfontosságú, hogy a vevőket vissza tudjuk hozni többször.

Azt látjuk a webshop ügyfeleinknél, hogy egy jól felépített email rendszer ma már nem “nice to have”, hanem a profit egyik legerősebb motorja. 

Még egy gondolat ehhez:
Az email automatizmusokat egyszer kell jól megcsinálni és utána azok dolgoznak és jó esetben csak időnként kell finomhangolni. Akár évekig eredményesen tudnak működni nagyobb belenyúlás nélkül.

2. Tipikus ügyfélprobléma fókuszban

Milyen helyzetben szoktak benneteket megkeresni az ügyfelek? Milyen konkrét problémára kérnek megoldást?

Az ügyfelek többnyire akkor keresnek meg minket, amikor már érzik, hogy a webshop növekedésének plafonja nem a termékben vagy a hirdetésben van, hanem abban, hogy nincs felépítve a háttérkommunikáció. Általában már régóta szeretnék  felépíteni az email marketing rendszerüket, de nem jut rá idő. Illetve a másik tipikus eset, amikor már van valami minimálisat összeállított, de az nem hoz eredményt és eljön hozzánk, hogy csináljuk meg profin. 

A leggyakoribb helyzetek:

1) Magas reklámköltség – alacsony megtérülés
Sokan úgy jönnek, hogy a Facebook/Google hirdetések egyre drágábbak, és szeretnék, ha a meglévő forgalomból több bevételt hozna a webshop anélkül, hogy többet költenének hirdetésekre.

2) Nincs email rendszerük, vagy nem működik jól
Akkor keresnek, amikor érzik, hogy a vásárlóik “eltűnnek”.
Nincs:

  • kosárelhagyó folyamat,
  • üdvözlő automatizmus,
  • utánkövetés,
  • újravásárlást ösztönző email.
  • Vagy van, de nem hoz bevételt, mert sablonos vagy rosszul felépített.

3) Van adatbázisuk, de nem tudják pénzzé tenni
Több ezer feliratkozó, régi vásárló van a listájukon, de ritkán küldenek hírlevelet, vagy csak akciós üzeneteket, és nincs rendszer benne. Ilyenkor azt mondják:
“Érezzük, hogy ebben több pénz van, csak nem tudjuk, hogy nyúljunk hozzá.”

4) Elindultak, növekednének – de nincs rendszerük
Skálázni szeretnének, és látják, hogy automatizáció nélkül a növekedés nehézkes, drága és kiszámíthatatlan.

5) A tulajdonos/marketinges túlterhelt, az email marketing pedig folyton lecsúszik a listáról
Tipikus mondat:
“Tudjuk, hogy kéne csinálni… csak nincs ki csinálja.”

6) És még van egy tipikus helyzet, amikor ki fog rajtuk a technikai

3. Kinek tudtok a leggyorsabban és leglátványosabban eredményt hozni?

Melyik vállalkozástípus vagy élethelyzet az, ahol a legnagyobb hatást éritek el rövid idő alatt?
Három szintre bontanám:

  • Éves 300MFt feletti árbevételű webshop, aki nem email marketingezik, vagy nem elégedett az eredménnyel. Nekik tudunk a leggyorsabban eredményt hozni. 
  • 100-300MFt közötti bevétel, szintén email marketing nélkül, vagy nem elégedettek az eredménnyel – kicsivel lassabb a megtérülés, itt már jobban meg kell nézni, hogy mennyi mindent fejlesszünk, de azért ők is néhány hónapon belül látják az eredményt. 
  • 100MFt alatt abban az esetben szoktuk elvállalni, ha látjuk, hogy amit eddig csináltak az stabli, jól működő. A piac már validálta az elképzelést, stablinan, profitosan tudnak hirdetni. Akkor érdemes vagy megcsináltatni vagy saját maguknak megcsinálni az email marketinget. 

4. Rövid bemutatkozás

Mutasd be a céget 4-5 mondatban úgy, hogy azzal a legfőbb erősségeteket emelitek ki!

Full-stack email marketing magyar webshopoknak, ami akár 12,8-szoros megtérülést hozhat 3 hónap alatt

A PinX Marketingnél webshopoknak építünk olyan email rendszereket, amelyek stabil bevételt hoznak hirdetésfüggőség nélkül. Minden folyamatunk célja egyszerű: pénzt termelni az ügyfeleinknek. Az automatizmusaink és hírleveleink rendszeresen 20–40%-kal növelik a webshopok visszatérő bevételeit, miközben csökkentik a hirdetésekre való támaszkodást. Olyan email rendszert építünk, ami tényleg látszik a havi zárásokon.

5. Egyetlen mondat, ami megkülönböztet

Az email marketingben élünk, így tudjuk, mi hoz pénzt egy webshopnak. Viszont nem vállalunk el akárkit — ha nem tudunk érdemben segíteni, szóban is kimondjuk, és ezt mindenki értékeli.

6. Tipikus piaci tévedés, amit nap mint nap láttok

Mi az a marketinges hiba, amit a legtöbb vállalkozás elkövet, pedig könnyen javítható lenne?

  1. Azt gondolják, hogy az email marketing halott – ennél nagyobbat nem is tévedhetnének. Egy jól felépített rendszer a webshop bevétel 10-40%-át is hozhatja. 
  2. Azt gondolják, hogy az email marketing annyi, hogy havonta küldenek egy levelet – az email automatizmusok sokkal jobb eredményt hoznak, mint a sima hírlevelek, ugyanis (1) egyszer kell jól megcsinálni, így sokkal jobb a ROI-ja, (2) az automatizmusok személyre szabottabbak, akkor és olyan témáról mennek a levelek, ami érdekli a feliratkozókat, így sokkal jobb eredményt is hoz. Tehát, ha valaki csak néha küld egy levelet, azzal körülbelül az email marketing 2%-át csinálta meg. 
  3. Nem küld levelet, mert kapni sem szeret – legszívesebben nem is beszélnék erről, mert ne így döntsön már egy vállalkozó. 🙂 Azt nézze, hogy pénzt hoz-e egy eszköz, vagy sem. A Facebook hirdetéseket sem szeretik, mégis használják a webshop tulajdonosok. 
  4. Kiválasztom a legnépszerűbb szoftvert, amit a csoportokban ajánlanak – ezzel az esetek nagy részében rossz szoftvert fog választani, amivel már a kezdésnél elkaszálta magát. Ha nem webshopokra szabott szoftvert választ és az nem passzol az ő technikai adottságaihoz, akkor csak óriási macera lesz belőle, nem eredmény. 

7. Esettanulmány röviden

Hozz egy példát, ahol mérhetően javítottatok valamit!

Példa 1: Olyan webshop, aki az év végi szezonban csinálja meg az éves árbevételének a 70-80%-át. Néhány éve azzal jött hozzánk, hogy szeretne listát építeni, hogy a szezonban nekik kampányolhasson és ne a hirdetéseknek legyen kitéve.
Mi kiépítettük neki az automatizmusokat 2021-ben, és az év végi kampányolást már magának csinálja.
2021 óta néhány apró finomhangolásra volt szükség, viszont mostanra olyan erős listát épített, hogy a szezonbeli árbevételének több mint 60%-a az e-mallekből jön. Egyébként az idei második félévének a várható árbevétele 180-200MFt között lesz.

Példa 2: Egy olyan ügyfél, akinek volt egy nagyobb, jó minőségű listája, csak nem kommunikált velük. Körülbelül 8,000 fős listával indult. Először felépítettük az automatizmusokat, majd elkezdtünk a listájával is levelezni.
Ma ott tartunk, hogy minden egyes hírlevele legalább 300,000 – 1,000,000Ft bevételt termel, miközben az automatizmusok is folyamatosan hozzák az eredményt. 

Példa 3:
Ez nem egy konkrét ügyfél, hanem egy tanulságos megközelítés.
Amikor valaki azzal jön, hogy nem küld hírlevelet, mert ő sem szeret kapni, akkor meg szoktam neki mutatni, hogy mekkora különbség van a jól időzített, személyre szabott levelek és az általános hírlevelek között.
Átnéztem néhány tucat ügyfél eredményeit és az jött ki, hogy
(1) Az automatizmusos levelek (jó időzítés, személyre szabott tartalom, stb) megnyitási aránya sokszor duplája a sima hírlevelekhez képest.
(2) Az átkattintási arány nem ritkán még nagyobb különbséget mutat és akár 3-4x is lehet.
(3) Az automatizmusokból történő vásárlás konverzió esetében pedig többször láttam akár 5-8x különbséget is. 

8. Miért most?

Mi az oka annak, hogy most érdemes veletek dolgozni?
Még mindig ott tartunk, hogy a magyar webshopok több mint 90%-a nem hírlevelezik (a havi egy levelet ne vegyük hírlevelezésnek), így még mindig piaci előnyhöz lehet jutni, ha valaki jól csinálja. 

És még mindig elég olcsón, könnyen lehet minőségi listát építeni. Ne várjuk meg, amíg ez nehezebb lesz! 

Az egyik legfontosabb fejlesztés lehet 2026-ban annak a webshopnak, aki most nem használja. 

9. Következő lépés. Hol keressen titeket, mi a következő lépés?

Ha most csak egy lépést tenne az olvasó, mit javasoltok neki?
Foglaljon időpont https://pinxmarketing.hu és beszéljük át, milyen potenciál van az ő esetében az email marketingben. 

Fotó: Canva

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!