Cégfejlesztési ötletek 23.: Marketing ökölszabályok

Hirdess így, legyen TikTok-od, szerepeljen a marketingedben az, hogy … És még sorolhatnám a megannyi tanácsot, amit az ember innen-onnan magára szed, kap az évek során. Aztán ott állsz egy nap, akarsz valami nagyot gurítani, eldöntöd tudatosan csinálod a marketinget, és megtorpansz. De miből mennyit, hogyan? Kellene valami kézzel fogható adat, szám, ökölszabály, amit követhetnél. Persze kiindulhatsz abból, ahogy eddig csináltad, de mi lenne, ha egyből úgy gondolkodnál, ahogy azt a sikeres cégek teszik?

Nem, nem kell milliós költségekbe verned magad. Ha régóta követed a Minnert, akkor tudhatod, hogy mi sok céggel dolgozunk együtt és reálisan látjuk meddig tudtok nyújtózkodni. Nem beszélve arról, hogy itt nem tehetjük meg, hogy lózungokat írunk, levegőben beszélünk, a Minner már 11 éves, és még szeretnénk sokszor ennyit. Vágjunk is bele!

Hol is vagy most? Ez a Minner Cégfejlesztési cikksorozata! Külön kategóriát is kapott az ötleteken belül a főmenüben is! A cél, hogy rábökj több cégfejlesztési ötletre is, és minél előbb megcsináljátok a megvalósítási útmutató alapján. Ez itt 100% gyakorlat! Nézz vissza többször, mert újabb és újabb ötletekkel rukkolunk elő!

22. Cégfejlesztési ötlet: Marketing ökölszabályok

A cél az, hogy a következő marketing kampányod, tevékenységed, vagy állandó marketinged során tudd azt, hogy

  • Mennyi hirdetésed fusson egyszerre, mire figyelj azon belül a kommunikációs arányoknál?
  • Ha organikus, azaz hírfolyam posztjaid vannak (Facebook, Tiktok), akkor ma mik az ökölszabályok.
  • Mennyi hírlevél kiküldése az, ami még ideális, és milyen számokat kell látnod a hírlevél megnyitásnál, kattintásnál.
  • Milyen kulcselemek vannak, amelyek hiánya okozza az esetleges vevők elmaradását.
  • Mennyi közösségi média platformon legyél aktív? Kell a Facebook, Instagram, Tiktok egyszerre?
  • Mennyi teszt hirdetést futtass?

Attitűdváltás – kommunikáció volumen nélkül nincs siker

Ha most meg vagy elégedve a marketingeddel, akkor „nyertes csapaton” ne változtass. Ha viszont nem jönnek a számok, vagy sokszorosát akarod elérni, akkor egészen biztosan változtatnod kell.

Kérdés: Ma hallott 1000 ember a cégedről?

Ez még csak egy laza ökölszabály, amolyan ellenőrzőkérdés, amivel rá szeretnék világítani valamire. Számold össze! Szóval 1000 ember hallott-e róla?

Nézzük csak 1000 ember esetében mi játszódik le a piacon

  • Ebből (ha csak nem tűpontos a célzásod) 500-nak nincs szüksége most a termékedre, lehet nem is érdekli, mélyebben.
  • 100 még csak vizsgálja mivel is foglalkozol, de már lapoz is tovább, majd ha újra elé kerülsz talán lesz esélyed elkapni a figyelmét.
  • 100 már ismer, látta már reklámod, posztod…, de most nem alkalmas (nincs pénze rá, másra költ, nem ér rá…)
  • 70 nagyon tudatos és elkezdett rákeresni más márkákra is, éppen összehasonlít téged mással, értékeléseket is… Igen csinálják, én is, te is, és a vevők könyörtelenek. Vajon egy vevő mit lát, ha kívülről néz téged? Ez a téma külön cikket érdemelne.
  • 80 érdeklődő lementette későbbre, vagy elküldte magának e-mailben, felírta valahová ahogy hasonló esetben megszokta.
  • A mai 1000 emberből 50 fő már túl van több korábbi „érintésen” is, látta a weboldalad, vagy találkozott veled személyesen, hírlevélben és most érdeklődően kattint, kutat ahogy találkozott ismét a marketing anyagoddal. Lehet ők halogatni is fognak, de nagy eséllyel vásárlóid lesznek 2-8 héten belül.
  • 10 embernek éppen ajánlottak, 3 meg is nézett, felírta…, másik 7 talán vissza tudja majd idézni, de mélyen nem érintette őket.
  • 50 korábbi vásárlód, érdeklődőd önként újra rákeveredett a marketing anyagodra, hírleveledre, weboldaladra, Facebook oldaladra.
  • 1-20 azt se tudja hol van arccal előre, vagy éppen zombi üzemmódban látta a marketing anyagod.
  • 10-20 erős érdeklődő, ajánlatot kér, sőt akár vásárol is.

Nehéz dolgunk van igaz? Olvasgasd majd csak többször is, mert ezek alapján átfuthat az agyadon több minden olyan szituáció, amikor is nem a legjobb lapjaidat teríted az érdeklődők elé.

Kezd valami körvonalazódni?

#kutatás:
Mennyiszer kell találkozni, érintkeznie mélyen a marketing anyaggal az érdeklődőnek, hogy igent mondjon, vagy közelebb kerüljön hozzá?
Ne legyünk naivak! Nem egyszer, nem kettőször. Már itt érezhetd, hogy zavar lehet a marketingedben, ha ezt nem tudod megadni neki. A legfrissebb ezzel kapcsolatos kutatás szerint 10-szer kell kapcsolatba kerülnie a hirdetéseddel, reklámoddal az érdeklődőnek, hogy hatással legyen rá, emlékezzen a termékedre, márkádra, vagy arra, hogy mit is hirdettél neki. Fontos, hogy ez emelkedik folyamatosan, ahogy egyre nagyobb a reklámzaj. 

Addig, amíg az információ el is jut a felhasználóhoz lehet, hogy 100-300-szor is találkozott a hirdetéseiddel (valamilyen formában). Ebből vajon mennyi lehet az, amikor ő tudatosan értelmezte, olvasta, foglalkozott a hirdetésünkkel? Na az számít információ átadásnak! Ez mondjuk a 100-300-as példából kiindulva 5-10 eset. Na így már máris más! Igaz?

Fordítsuk ezt lesz – 10 mély érintés így írható le: Lehet, hogy látta több tucatszor a hirdetéseid, elé kerültél a közösségi médiában akár 30-50-szer is és akkor ezekből lett időnként mély érintés. Például: 3-szor volt a weboldalon, 2 emailedet olvasta, egy beszélgetésben szó volt rólad (ez felér 2-vel), videóidból többet megnézett (1 érintés legyen a példában), megnézte a véleményeket, 2 érintésnek legalább megfelel. Peresze most nagyjából súlyoztam, és ez csak egy fiktív példa, de jól szemlélteti azt, hogy neked érintési útvonalakat kell tervezned!

Miről lesz szó még a cikkben?

  • Meddig fussanak a hirdetéseid
  • Mennyi hirdetés az ideális
  • Hírfolyam posztoknál MOST mi a jó arány, heti, havi, éves…
  • Kulcselemek a marketingben, ami nem hiányozhat és azok súlya.
  • Melyik közösségi médián legyél aktív, és mennyire?
  • Egy tipp, ami egy ponton folyamatosan új vásárlót fog hozni!
  • Mennyi teszt hirdetést futtass?

A feladat a következő: A cikk további részét jegyzeteld ki magadnak ilyen emlékeztetőként (te írd le, így megmarad). Amikor legközelebb marketinget terveztek, vagy kampányt indítotok, ezt nézzétek át és máris tudjátok milyen számokkal dolgozhattok, hol milyen mennyiség kell.

Oldd fel a Minner Előny tartalmait, csatlakozz tagként!

Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáféréssel a Cégfejlesztési ötletekhez, letölthető útmutatókhoz és további szakmai anyagokhoz.
A tagság díja: 6900 Ft/hó

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz!
(Itt a FB, Google login is)

Cégfejlesztési ötletek, amelyeket érdemes ehhez kapcsolnod

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!

Kapcsolódó cikkek