Te is gondolkodtál már azon, hogy biztosan létezik egy olyan hirdetés, amelyet elindítva az emberek azonnal vásárolnak? Vagy talán láttál is már olyat, amelyről úgy érezted, hogy ennek a cégnek ez biztosan nagyon sokat hoz a konyhára? Bizony, számos olyan kampányt láttunk már, amelyek 20-40-szeres megtérüléssel futottak. Mi is futtattunk már nem egy ilyen kampányt, és volt olyan, amit több éven át is sikeresen hozta a vásárlásokat. Csináld meg te is!
Ezt itt a Minner Cégfejlesztési cikksorozata! A sorozat célja, hogy kiválasszatok akár több cégfejlesztési ötletet, és minél előbb megvalósítsátok azokat a részletes útmutató alapján. Ez itt 100% gyakorlat! A Minner vállalkozásfejlesztési ötletei egy-egy fontos cégterületre összpontosítanak és kézzel fogható megoldásokat kínálnak. Nézz vissza gyakran, mert folyamatosan újabb és újabb ötletekkel (és megvalósítási lépésekkel) rukkolunk elő! Az ötletek külön kategóriát is kaptak a főmenüben.
13. Cégfejlesztési ötlet röviden: Eredményes Facebook hirdetés
A Facebook hirdetéseid elsődleges szövegében alig 2-3 mondat van? Ezen mindenképpen változtatni kell! Gondolkodjunk olyan keretrendszerben, amit újra és újra elővehetünk, ezzel gyorsítva a hirdetések készítését és természetesen eredményessé téve azokat. Ez azt eredményezi, hogy ezek a hirdetések akár 3-6 hónap múlva is eredményesek lesznek. Ehhez nemcsak a technikai tudást kell elsajátítani, hanem a megfelelő szemléletmódot is. A cikkben természetesen a pontos lépéseket és hirdetési mintákat is megkapod.
Kezdjük a szemléletmód váltással! Ahhoz, hogy a Facebook hirdetéseid pénznyomdává váljanak, szemléletmódváltásra is szükség van.
Vége a 2 hétig futó hirdetéseknek!
Vajon, ha egy cég több mint egy éve futtat egy hirdetést, akkor csupán elfelejtette?
A Facebook hirdetéstárból kifotóztam néhány nagyobb, marketing terén aktív magyar márka legrégebben futó hirdetéseit. Mindegyik több mint 100 aktív hirdetést futtat, és ahogy látod, vannak több mint egyéves hirdetéseik is. Sőt, van olyan márka, amely 2022 szeptembere óta futtat egy hirdetést!
De vajon miért? Kérdezheted. Nos, természetesen, ha nem hozná a vásárlókat (mérik, elemzik), akkor biztosan nem futtatnák tovább.
#kutatás: Kiemelnék egy korábbi cikkemből három statisztikát:
- A 60 napnál hosszabb időtartamú kampányok esetében átlagosan 20-30%-kal jobb konverziós arányt érhetünk el a rövidebb futású hirdetésekkel összehasonlítva (AdEspresso, 2021).
- A 90 napnál hosszabb ideig futó hirdetések átlagosan 50-70%-kal magasabb ROI-t eredményeznek a rövidebb hirdetéseknél (WordStream, 2020).
- A Facebook, GfK és a Nielsen közös kutatásának 2022-es eredményei azt mutatták, hogy a teljes megtérülésünk 60%-át a hosszabb távú marketingkampányok és a marketinghatás hozta (Európai adatok). Ezek az adatok jól mutatják a kampánymarketing erősségét, hiszen főként ezeket a hirdetéseket futtatjuk hosszabb ideig.
- Olvasd el ezt ebben a témában: Kampánymarketing, a marketing stratégiád szintlépése a nagyok ligájába [kutatás]
Mit gondolnak erről a vállalkozók? Nemrég megkérdeztük őket: futhat-e egy kampány 60 napnál hosszabb ideig? Igen vagy nem? Egyszerű kérdést tettünk fel a Minner olvasóknak, vállalkozóknak.
Vegyes eredmények születtek, ami számodra azért lehet pozitív, mert a válaszadók közel fele rosszul ítélte meg, mit kellene tenni ebben a helyzetben. Ez előnyt jelenthet neked!
Van még egy fontos szemléletmód, amit el kell sajátítanod. Ha jelenleg csa k 5-6 futó hirdetésed van a Facebookon, akkor ezt jelentősen növelned kell.
#kutatás: Az Adroll (hirdetési platform) 2017-es tanulmánya alapján a sikeres kereskedők 70%-a több mint 10 hirdetést futtat egyszerre, amivel magasabb konverziót érnek el.
A hirdetési sablont és segédletet Előfizetőink, a Minner Előny tagok olvashatják csak. Tudod, ha mindenki tud róla, akkor hol az előny?! Pont így adjuk, és azért van még vele munka. De még mennyi mindent kapsz előfizetőként!
- További cégfejlesztési ötletek megvalósítással, mint a
- Letölthető útmutatókkal, ebookokkal:
- És még sok-sok hasznos tartalommal, workshoppal a Minner Előny-ön belül! Például ez: Nem akarok szerepelni a marketing videóban. Hogy csináljam? Videó hirdetés arc nélkül
Vágjunk bele! A folytatást, a hirdetések felépítését, mintákat az előfizetőink olvashatják.
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)