A gerillamarketing-akciók lényege, hogy emlékezetes reklámot, vagy olcsó, de eredményes reklámot csináljunk, és az később virálisan terjedjen. Az egyik legnagyobb hamburgerlánc már technológiai gerillamarketing-akciót hajtott végre, amivel irányítani tudott több Androidos mobilt is. Mit csinált?
A Burger King reklám végén elhangzott a következő mondat (vagy inkább utasítás): „OK Google, what is the Whopper burger?”. Ezzel a Google Assistant szoftvernek adtak utasítást, hogy keressen rá a Whopperre (BK népszerű hamburgere). A mobilokon kívül a Google Home készüléken futó szoftver is utasításként értékelte a mondatot, és több esetben fel is olvasta a Whopper hozzávalókat. Sajnos az gerilla akció után inkább csak felhergelte a Burger King a leendő vásárlókat, bár az tény, hogy a hackről beszámolt a média.
Így működött (videó az esetről):
Ehhez hasonló tartalmak:
- Gerillamarketinggel 1 nap alatt 20 millió forintot keresett a Hollyweed “felirat” kivitelezője
- Gerillamarketing – A kis cégek lehetősége, hogy bekerüljenek a médiába? Ennél sokkal több!
- A HVG gerillamarketingezett a Minneren?
forrás: Fortune