A filmekben ezzel keresik a legtöbb pénzt

Most nem a klasszikus bankrablásos filmekre gondolok, hanem az olyanra, ami mögött egy kicsit nagyobb spekuláció, nagyobb tervezés áll. Legyen az akár egy emberrablás, vagy valami terrorcselekmény, jó pár példát látunk a filmekben, hogy a legtöbb pénzt a tőzsde befolyásolásával lehet keresni. Nézzünk is rá egy példát.

Láttad már a Hajsza a föld alatt c. filmet? Ebben a főszereplő látszólag azért ejti túszul a metró utasait, hogy váltságdíjat kapjon értük. A filmben kiderül, hogy igazából az arany árfolyamának emelkedésére, és a tőzsde zuhanására spekuláltak az elkövetők. 1:14:30 és 1:15:30 között beszélnek a filmben a spekulációról. 2 millió dollárból így tudtak volna több száz millió dollárt csinálni néhány óra alatt. Ehhez tudod mi kellett? A válasz? Opciós kereskedést kellett használniuk. Itt a jelenet kivágva:

Természetesen azért is tudták ezt megjátszani, mert ők ismerték az esemény bekövetkezésének napját. És a kockázatuk csak a 2 millió dollár volt. Természetesen mivel lenyomozható volt, hogy kik voltak a bűnözők, így nem kapták volna meg a pénzt akkor sem, ha a végén nem fogják el őket, mivel közben rájöttek a turpisságra a hatóságok. De most a mi szempontunkból nem is ez a lényeg, hanem az, hogy nem véletlen, hogy a legtöbb filmben az azonnali részvényvásárlás helyett (hagyományos kereskedés), a spekulánsok  az opciót preferálják. Mert ezzel lehet a legrövidebb idő alatt, jó kockázatkezelés mellett a legtöbb pénzt keresni. Miért?

Az árfolyamok csak 6-10%-ot mozogtak,

  1. esetben hagyományos prompt alapon spekuláltak volna a tőzsde indexek esésére, vagy az arany emelkedésére, akkor nagy kockázat mellett is csak néhány százalék hozamot érhettek volna el. De ez eszméletlen nagy kockázat, sőt a lebukás is nagyobb lett volna.
  2. esetben opciós piacon Put és Call opciót vettek (erről részletesen itt olvashatsz). Azért is választották ezt, mert ők maximum arra a napra spekuláltak. Az opciók gyorsabb felértékelődése miatt pedig az alaptőke többszörösének megfelelő hozamra tudnak szert tenni, előre meghatározott kockázat mellett (a filmben ez 2 millió dollár). Ezért sem érdekelte őket a 10 milliós váltságdíj.

Mit láthatsz ebből?

  • A legrövidebb idő alatt a legtöbb pénzt az opciós kereskedéssel érheted el úgy, hogy közben a kockázatodat is sokkal jobban be tudod határolni.
  • Bár elsőre bonyolultnak tűnhet az opciózás, hamar ráérzel. Gondolj csak bele, a forgatókönyvíróknak is azonnal ez jut eszébe.

Ez után a kis bevezető után máris kedvet kaptál, hogy megismerkedj azzal, amit a profi nagybefektetők is használnak, az opciós kereskedéssel?

Szeretnél többet tudni az opciókról? Csatlakozz egy ingyenes képzéshez!

Fotó: Hajsza a föld alatt c. film

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek