szombat, január 16, 2021

A Google elmondta: itt tudod megnézni, hogy a kereső szerint téged mi érdekel, milyen reklámokat fog eléd tenni

Múlt héten az MKT Külker meghívásából részt vettem egy kerekasztal-beszélgetésen a Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Karán. Az előadók között volt Sipos Zoltán a marketingszöveg.com -tól, Kovács Péter a Google piaci elemzője, és én, Mándó Milán a Minnertől. A téma az online marketing volt. Kovács Péter a Google-től olyan információt mondott, ami téged is érdekelhet. Meg tudod nézni, hogy mit tud rólad a Google, vagyis a tevékenységedről, sőt, még egy érdekes dolgot is elmondott.

kerekasztalkulker
Online marketing – az én történetem – MKT Külker – BGE Külkereskedelmi kar (az EUs- zászló mellett jobbra a Minner)

Érdemes nem törölni a sütiket

Pétertől megtudtuk, hogy bár tényleg rossz érzés lehet, hogy ezek a nagy IT cégek mindent tudnak rólunk, és figyelnek, mégis jó döntés lehet az, ha nem töröljük a sütiket a böngészőből. Azt mondta, az ilyen hirdetési robotok még jobban is szeretik a patyolat tiszta böngészőket, mert akkor elkezdhetik kitalálni, ki is vagy, és úgy jelenítenek meg hirdetéseket. És ilyenkor olyan hirdetés is elénk kerülhet, ami tényleg nagyon-nagyon messze áll tőlünk.

Ezt tudja rólad a Google

Kattints erre a linkre, és akkor látod, hogy a Google szerint téged mi érdekel. Rólam ezt tudja a keresőóriás (szöveg utáni kép). Nem lepődtem meg, sőt, érdekes, hogy rákerültek már friss érdeklődési körbe tartozó dolgok is. A belinkelt oldalon még azt is látod, hogy a Google mennyi évesnek lát, vagyis inkább milyen korcsoportba sorol. A Google hazai elemzője azt is elmondta, hogy ez nem mindig kell, hogy egyezzen a valós életkoroddal.

“Nem az a lényeg, hogy mennyi éves vagy, hanem az, hogy mennyinek mutatod magad az online térben.” (Kovács Péter – Google Magyarország)

Ha nem működik ez a link https://adssettings.google.com/authenticated, akkor írd be a keresőbe, hogy Ads Preferences Manager (Google bejelentkezés kell ahhoz, hogy lásd).

Képernyőfelvétel (564)

A kerekasztal-beszélgetésről írt beszámolót az MKT Külker oldalán olvashatod.

Az esemény után a Marketingszöveg.com-tól kaptam egy példányt az új szakkönyvükből. Érdemes belenézned az alábbi Facebook poszt szövegébe, mert van benne egy könyvfeldolgozási tipp.

Kiemelt kép:
Kristina Alexanderson/Flickr

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Január 15-én lesz 20 éve, hogy elindult az online enciklopédia. Már több mint 55 millió szócikk található rajta, havonta 22 milliárdos nézettséget tud felmutatni. A Wikipédia adományokból tartja fenn magát, nincsenek rajta reklámok, bár a márkák is jelen vannak rajta.

MinnerInstant

A napokban nagyon népszerű lett a 444.hu egyik tartalma, ami a kiégésről szó. Igazán átfogó anyag lett, csak ajánlani tudom:

Fiatal felnőttek, akiknél a kiégés az alapállapot – 444.hu

És itt vannak erről a Minner anyagai is:

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…

MinnerInstant

Alig 6 napja posztoltam arról, hogy Livermore egykori tanai szerint 30 000-ről 40 000-ig lazán el tud száguldani, mert lendületben van a bitcoin. És valóban. Érdemes elolvasni Jesse Livermore tanairól szóló könyvet, a címe: Egy spekuláns feljegyzései


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek