A közösségi média segítségével keresünk állást

A közösségi média egyre nagyobb szerepet játszik az álláskeresésben, miközben a munkaerő-toborzók még nem elég aktívak ezen a területen. A munkakeresők egyre gyakrabban használnak mobil eszközöket az álláskeresés során és előnyben részesítik a rugalmas munkavégzési formákat. Többek között ezek derülnek ki az Adecco 2015-ös munkaerőpiaci trendeket vizsgáló nemzetközi kutatásából. 

A technológiai változások hatással vannak álláskeresés és a munkavégzés módjára is. Ezeket az új trendeket igyekezett feltérképezni az Adecco Csoport, a világ vezető HR szolgáltatója. Az Adecco Work Trends Study kutatásában 26 ország több mint 4 100 munkáltatója és 31 000 álláskeresőjeköztük 259 magyar munkavállaló – vett részt.

A tanulmány rávilágít, hogy az álláskeresések tekintetében erőteljesen nő a közösségi média szerepe. A közösségi hálózatok között a LinkedIn a legnépszerűbb, miközben a Facebook inkább az egyéb szociális aktivitások tere, ahol azt ellenőrzik le, mit írnak egy adott cégről. A munkaadók harmada kérdez rá a felvételi beszélgetés során a leendő munkavállaló közösségi médiabeli jelenlétére, és közel ugyanennyien utasítottak már el jelentkezőt a közösségi profilján szereplő tartalom miatt.

Közép-Európában a munkakeresők 44%-a, Kelet-Európában pedig 23% használja aktívan a közösségi médiát álláskeresésre. A munkaerő-toborzók ugyanakkor kevésbé aktívak a közösségi hálózatokon, Amerikában és Kelet-Európában is csak 9-10%-uk használja rendszeresen ezt a csatornát új munkatárs keresésénél.

A tanulmány szerint a munkavállaló esélye a munkaadóval történő kapcsolatfelvételre egyenes arányban nő az általa használt közösségi médiumok számával: ha egy hálózaton van jelen aktívan, 16% esélye van arra, hogy egy álláslehetőség megtalálja, ez a szám azonban akár 46%-ra is nőhet, ha mind az öt jelentős nemzetközi hálózatot használja (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube).

A tanulmány megállapítja, hogy álláskeresők sokkal inkább „mobilak”, mint a toborzók; míg az álláskeresők 65% használ mobil eszközöket az álláskereséshez, addig a munkaadók mindössze 41%-a alkalmazza ezeket az eszközöket, amikor az esélyes jelölteket keresik.

A munkavégzés helye szempontjából a közeljövőben a rugalmasság lesz a kulcsfontosságú tényező. Az álláskeresők több mint fele szívesen dolgozna otthonról, hasonló számban vannak, akik előnyben részesítenének egy otthonukhoz közeli irodát, harmaduk választana közösségi irodát, és szintén egyharmaduk akár útközben is dolgozna. Miközben a munkakeresők nyitottak az ilyen ún. smartworking megoldások iránt, addig a munkahelyek jóval óvatosabbak ezekkel szemben, hiszen egy részük teljesen új megvilágításba helyezi a munkáltató és a munkavállaló viszonyát.

Az Adecco Work Trends Study-t az Adecco a Milánói Katolikus Egyetemmel együttműködésben készítette el. A teljes tanulmány a következő linkről tölthető le: http://adec.co/wtshu

Adecco_WTS_2 Adecco_WTS_3

Kipróbált módszereket mutatunk be videókon keresztül. Ha ennyi mindent kapsz ingyen a Minneren, képzeld milyen izgalmas anyagok vannak a fizetős képzésekben! Nézd meg legújabb anyagainkat a MinnerAkadémián! Kattints ide!
Avatar
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ezen nagyot mosolyogtam, tényleg zseniális húzás! 1 eurót fektettek cégekbe egészen alacsony részesedésért cserébe, 500 startupba fektetett így be a Unicor VC kockázati tőke társaság. Viszont ezzel elérte, hogy többször is egy lapon említsék őket nagyobb tőketársaságokkal, mert ezek a média egyébként is szeret írni, főleg ha unikornisok (gigantikus startup) lettek adott cégekből. És felsorolják kik is nyertek az üzleten.

A Unicor VC-től nem lehet azt a tényt elvenni, hogy olyan vállalatokba fektet, amelyek rövid időn belül 1 milliárd euróst értékelést érnek el. A Top kockázati tőkebefektetők között említik a céget mindig. Ez megnyitotta a kaput nekik már több helyen is.

Imádom az ilyet! És most ez többszörös hatású volt, mert márkaépítést is sikerült elérniük, nem csak figyelmet kapniuk.

Gerillamarketingről itt olvashatsz, sőt podcast is egyben: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: Haszon

MinnerInstant

Ahogy már tavaly felreppent a hír, a cég megváltoztatja a nevét. Főleg a politikai korrektség miatt. Ezt írják oldalukon:

Meghallgattunk. És tanultunk. Bár ez soha nem állt szándékunkban, megértjük, hogy a csomagoláson szereplő ember képe szolgasághoz kapcsolódó képeket idéz, és azt is, hogy az Egyesült Államokban az “Uncle” szó bizonyos időkben fekete emberekre utaló pejoratív kifejezésként élt. A nevünket Ben’s OriginalTM -ra cseréljük, és többé nem szerepeltetjük a képet a csomagolásunkon, hogy még befogadóbbá tegyük a márkánk arculatát.

Továbbiak erről a témáról A politikai korrektség akkor is érték, ha beleszól a vállalkozásunk életébe?

MinnerInstant

Most a pandémia alatt sokan csinálják, pedig nem szabályos, és nem felel meg az írásbeliség szabályának az e-mailben elküldött, majd aláírt és bescannelt szerződés. Persze keveset találkozunk ilyen bírósági üggyel, vagy nem érint minket, kisebb KKV-kat.

Megoldás lehet, ha áttérsz online, e-szerződésre, e-aláírásra. Körbejártuk és bemutattuk a témát: Így működik az online szerződés, aláírás. E-szerződéskötés útmutató

MinnerInstant

Nem rendelnék a nyár környékén! Július 1-től már vámoltatni kell a 22 euró alatti rendeléseket is. Kb. 40 millió csomag érkezik így harmadik országból melyek 3/4-e 22 euró alatti csomag. Persze pont azért is hozták be a szabályt, mert lehetséges nem is annyi a csomag értéke, mint amennyi rá van írva. Nos nincs még álláshirdetési dömping a postánál vámügyintézésre, vagy logisztikai munkásra. Pedig ennyi csomagot végigvinni, nem lesz egyszerű, főleg a vevőnek is be kell kapcsolódnia a vámeljárásba, ahogy azt nagyobb értékű rendeléseknél megszoktuk.

Erről cikk: 2021-től vége a 22 euró alatti áfamentességnek. Például a kínai rendeléseknél és még vámkezelés…

Forrás: MTI


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek