A Központi Statisztikai hivatal budapesti bevásárlóközpontokra fókuszáló kiadványában megjelent elemzés szerint egyelőre éppen a jövőben fontos korosztályok képviselőinek többsége hiányzik a plázákból. A bevásárlóközpontok csak a fiatal generációra összpontosítanak mind termékkínálatban, mind marketingben, pedig az idősebb korosztály már most fellendíthetné a plázákat, pár év múlva pedig már hiányozni is fog a bevétel, amivel komoly hátrányba kerülhetnek. Mit is jelent ez számunkra és miért fontos?
Először is azért fontos, mert alátámasztja a Minner 2018-as üzleti trendjei között leírt idősekre specializálódott vállalkozások trendjét és így több vállalkozás ötletet is, amit az oldalon találsz. Na de először jöjjön a lényeg, aztán az ötletek!
Idősmarketing – ideje ráfokuszálni
A KSH szerint a plázák nagy vesztesei lesznek az elkövetkező éveknek, ha nem foglalkoznak az 55 feletti korcsoporttal. Ők adják a magyarországi háztartások 31%-át és az egy főre jutó személyes célú kiadásaik pedig már rég meghaladták az országos átlagot. A fogyasztási szerkezetük pedig markánsan eltért az országos átlagtól. Az elkövetkező években tovább nő az 55 év felettiek aránya a lakosságon belül, sőt exponenciálisan nő. Tehát aki most lép előnyt szerezhet. Nemcsak a plázákban, hanem akár online vagy más platformokon.
A KSH alátámasztja a Minner üzleti trendjét és vállalkozás ötleteit
A 2018-as összeállításban a 8 üzlet trend között az egyik az idősekre fókuszáló volt. Ide bemásolom azt a részt (a többi trendet, üzleti ötletet is olvasd el!):
Részlet a 2018-as üzleti trendekből – Idősek:
Tudtad, hogy 2050-re nyolcszor több 100 éves lesz mint most? A cégek többsége nem szeret foglalkozni az időseknek szóló termékekkel, szolgáltatásokkal, mert nem elég trendi. Pedig az 50 feletti lakosságnál van a hazai vagyon nagy része. Az index.hu-n olvashattál már róla, hogy a hazai 50 év felettiek nagyobb arányban használják az internetet, mint a környező, sőt, a nyugati országokban élők. Már most tehát érdemes olyan vállalkozásban is gondolkodni.
Néhány példa/ötlet ehhez a trendhez:
- webshop idősekre szabva
- havi díjas webshop (ugyanazokat a termékeket megkapja házhoz)
- valamilyen szórakozási, kikapcsolódási program, azok szervezése
- nyugdíjas szövetkezetek – egyre több ilyen alakul az iskolaszövetkezetekhez hasonlóan. A nyugdíjasokat kiközvetítik cégekhez.
Az alábbi ábrán azt látod, hogy milyen mértékben nő a 100 éves korúak száma 2050-re.

Ehhez kapcsolódó Minner ötlet:
- Indíts vállalkozást: 149.vállalkozás ötlet – időseknek, nyugdíjasoknak szóló webshop
- “Havidíjas” webshop / vállalkozás ötletek. Azonnali törzsvásárlóid lesznek!!! Inspirálódj belőlük! – ide belevhetjük az időseket is, azokra specializált előfizetéses webshop
Forrás: VG.hu/KSH
Fotó: StockSnap / pixabay









