Akcióhősök címmel egy websorozatot indított a Media Markt. A 15 részes sorozat szeptember 4-én indult. Ahogy ők hívják shopping comedy. Marketingesként igazi tartalommarketing csemege. A néhány perces részekbe ügyes termékelhelyezéseket tettek bele, sőt olyan videólejátszót használnak a weboldalon, ami lehetővé teszi, hogy rákattintva a forgó Media Markt logóra átnavigálja a néző a sorozathoz tartozó akciókra. Nem véletlen, hogy Akcióhősök a címe, ami egy MediaMarkt üzletben játszódik.
Ahogyan azt az alábbi képen is látod a sorozat videóiban beágyazott reklámok, felhívások vannak. Miután a forgó részre kattintottál ez jön be, majd a zöld gombra kattintás után új ablakban nyílnak meg az akciók. Milyen a sorozat? Működő ez a stratégia? Ki csinálta már előttük. Kiderül a kép alatt, mert ez a marketing stratégia már az 1920-as években feltűnt, sőt műfajt is neveztek el róla (szappanopera).
Milyen a sorozat?
A sorozattól persze ne várd azt, hogy pár percben olyan élményed lesz, mintha mondjuk az Agymenőket néznéd. El lehet benne kapni egy-két humort, és maga a történet összefüggő, gyors fogyasztású, van bent sztori is, ami lekötheti a nézőt. Nem TV csatornára készült, hanem webre és ez egy marketing kampány része. Zozóbá karakterét például nagyon megfogták, és látszik, hogy már a filmforgatás, kampány készítés alatt érezték, vele lehet majd igazán eladni.
Kommentek: A kommenteket elnézve a többségnek tetszik, sőt van aki leírta, hogy az elején még nem tetszett, de egyre jobban szórakoztatónak találja, ahogy követi az új részeket. Ugye a történet mesélés! Kíváncsi vagy mi fog történni, ezért nézed és közben jönnek jó kis viccek és megtetszik.
Már az 1920-as években volt ehhez hasonló – Szappanopera megvan?
Tudtad, hogy a szappanopera szó a Procter & Gamble miatt terjed el? A rádiókban délelőttönként különböző sorozatokat kezdtek el sugározni, amit az otthon lévő hölgyek hallgattak. Tudod akkor a hölgyek otthon voltak, délelőtt takarítottak, főztek…, közben hallgatták a rádiót és ezért a számukra, nekik készült műsorok szóltak. Természetesen a főszereplők Procteres termékeket használtak, például szappant. Ennek hatására, vagyis eredményeként alakult ki a szappanopera kifejezés és műfaj. A cégnek nagyon bejött ez a marketing stratégia, mert a hölgyek azonosulni tudtak a főszereplőkkel és közben nem is vették észre a reklámot, vagy nem is érdekelte őket, hogy az reklám.
A Media Markt most ehhez hasonlót fogott meg. A marketingjükbe is egy új színt visz, és a közösségi oldalaknak köszönhetően több emberhez elérnek és virálisan is tud terjedni. Főleg, ha lesz több évada is (remélem!), akkor a második és harmadik már még több embert bevonzhat és még hatékonyabb lehet.
Az Akcióhősök – kattints ide
Fotó: MedaMarkt/Facebook