Remélem azt már leszűrted a Minner cikkeit olvasva, hogy értek és aktívan foglalkozom is az online marketinggel, kiemelten pedig a Facebook és a tartalommarketinggel. 2015 és 2017 között aktívan menedzseltem (értsd én posztoltam, készítettem a kreatívokat) több cég Facebook oldalát is, kisebb és nagyobb (multik) cégek oldalát is. De nem átlagos ajánlatokat és kampányokat terveztem a cégeknek. Ajánlat alatt azt értem, hogy mikor megkerestek, készítettem egy dokumentumot, amiben leírtam, mit is nyújtok, hoztam példa poszt- és kampányötletet, és természetesen, hogy mennyibe kerül a szolgáltatás. Nos, az is megér egy misét, hogy az árban miként tudtam egyedi lenni, és havi 127 000 forintot elkérni egy Facebook oldal kezeléséért – de valószínűleg téged a cikk borítóképe érdekel.
A Dan Bilzerianes ajánlat – sztori
2016-ban megkeresett a Lurdy Póker Center, hogy fel kellene pörgetni a Facebook marketingjüket. Pár nappal utána kerestek meg egyébként, hogy egy Kasza Tibor Facebook liveban láttam egy videót a pókerteremről. Egyeztettünk egy időpontot, és pár nap múlva már ott is voltam a pókerteremnél. Meg se lepődtem azon, hogy mikor odaértem, az egyik boxban (pókerterem melletti pub) Kasza Tibi ült, éppen beszélgetett nagyban valakikkel. Szóltam a pultnál, hogy kit keresek, és odamutatott a pultos a Kaszáék asztalához. Ott az egyikük intett és szólt, hogy 10 perc, addig kérjek egy italt magamnak. Megtörtént a csere, vagyis Kasza elment onnan, és jöttem én. Bemutatkoztam, de gondoltam megkérdezem, hogy Tibivel mit csinálnak, mit terveznek. Akkor mondják, hogy ajánlatot kértek tőle reklámra, mert gondolták megjelenhetne pár poszt Kasza FB oldalán. És ekkor miközben utánanéztem, ahogy éppen elhagyta az objektumot, mondtam, hogy
„Nála? dehát… főleg nők követik. Jó, mondjuk megértem, hogyha szeretnétek több hölgyet becsábítani, de gondolom első körben ti is inkább a célcsoportra lőnétek”.
Na, azzal az egy mondattal részben megpecsételtem az ő üzletét. Kiderült, valójában a Kaszát és még 2 marketingest versenyeztettek, és természetesen engem is. Az igazság az, hogy nagy összeget is mondott, azért is írtam, hogy részben. Felkészülten mentem egyébként is, és sok-sok kérdéssel. Az egyik tulajdonos mondta is, hogy ennyit még nem kérdeztek tőlük az eddigiek. Már éreztem, hogy befutó leszek, de rákészültem az ajánlatra. Készítettem 3 példa posztot és egy speciális ajánlatot. Mindent nem árulok el, de a hirdetések kezelésén kívül még beletartozott az ajánlatba Minner szponzoráció is (cikk…) és egyéb dolog. Tudtad, hogy a Minner pókerversenyeken nem én voltam a szponzor, hanem bizony az részben a Lurdy Póker Center reklámja volt? Járulékos haszon volt még nekem az is, hogy Minner rendezvényként tarthattam a pókerversenyeket. Na szóval az egyik példa poszt ez a Dan Bilzerianes kép volt, ami egyébként utána jól is futott. A célcsoportot elég jól megismertem, a reklámköltségeiket a harmadára csökkentettem úgy, hogy közben az eredményeik megnégyszereződtek, nem is beszélve a követők számáról. Bár utóbbit én soha nem erősítem, mert nem az a lényeg, mennyien követnek, hanem, hogy mennyi ember veszi a termékedet. Egyébként 10 évvel ezelőtt még főiskolásként szerveztem pókerversenyeket, így nem állt messze tőlem ez a terep. A Lurdy Póker Centertől közben elvették az engedélyüket (jogi problémák miatt), így az együttműködés megszűnt.
Közben a Minner üzleti modellje is átalakult, és nagyobb fókuszt kapott a hosszú távú szponzorokkal való együttműködés, így csak Facebook hirdetés optimalizálást vállaltam, és még időnként készítek Facebook marketingtervet (egy havi terv, csak szöveg és kampányterv). És tudod, a MinnerAkadémia videós oktató oldal is elég nagy fókuszt kapott. A Minner sztorijáról egyébként itt olvashatsz: Így lettem sikeres blogger, és építettem köré egy vállalkozást – A Minner-sztori – [Esettanulmány) – van benne néhány érdekes csavar.
Facebook oldal kezelés, hirdetések, online marketing
A cégek előszeretettel szervezik ki a közösségi oldalaik kezelését. Most már nem csak a Facebook, hanem az Instagram is népszerű. Két dolog miatt szervezik ki a cégek a marketingjüket:
- szakértőt akarnak megbízni, mert nem értenek hozzá – nincs kapacitásuk megcsinálni
- értenek hozzá valamennyire, de nem akarnak vele foglalkozni, és inkább kiszervezik.
Két vállalkozási ötletben részletesebben írok erről: