A fitness iparág az elmúlt évtizedekben hatalmas átalakuláson ment keresztül, és ezzel párhuzamosan az otthoni edzőgépek piaca is virágzik. A Gorilla Sport, amely már 25 éve van jelen ezen a területen, egy lenyűgöző történettel, stabil piaci pozícióval és most egy különleges lehetőséggel áll előttünk. Egyed Gábor, a cégvezető, betekintést engedett vállalkozásuk működésébe és jövőjébe.
Te átvennéd a céget? Gondolkozol a cégátvételen? Van egy extra ajánlatunk, ha Minneresként veszed meg, akkor kapsz egy extra konzultációs lehetőséget és 6 hónap Minner Előny előfizetést, Minner supporotot.
Itt tudsz a cégnél jelentkezni: gorillasport@gmail.com
Weboldal: https://gorillasport.hu
A beszélgetés: Youtube, Spotify, Apple Podcast
- (0:00) Ezzel foglalkozik a cég
- (1:28) Több mint 20 éve
- (2:47) Mire van kereslet most?
- (3:14) Online is el lehet adni nagy kondigképeket
- (4:02) Covid forgalom boom
- (5:27) Mennyit költenek?
- (6:35) Cégátvételi lehetőség
- (8:01) Sok érdeklődő is bejön hozzájuk
Két és fél évtizednyi szakértelem a fitness piacon
A Gorilla Sport nem csupán egy kereskedés; ők a német Hammersport cég kizárólagos magyarországi képviselői. Ez a 125 éves német vállalat eredetileg síléceket és szánkókat gyártott, majd 1982-től kezdett szobakerékpárokat is készíteni. A Gorilla Sport fő profilja az otthoni fitness és kondigépek kis- és nagykereskedelme, beleértve az elliptikus sífutógépeket, szobakerékpárokat és multifunkciós kondigépeket.
A cég indulása egy véletlennek köszönhető, még 2000 környékén. Gábor édesapja egy futópadhoz keresett komputert, és a Hammersportnál talált kedvező ajánlatot. Ez a találkozás vezetett odáig, hogy lehetőséget kaptak gépek vásárlására, majd két évre rá megkapták a kizárólagos forgalmazási jogot Magyarországra.
Piac és trendek: A Covid lökete és a háború árnyéka
Bár húsz évvel ezelőtt is keresték az emberek az otthoni kondigépeket, a fitness életmód nem volt még annyira tudatos, mint napjainkban. Az utóbbi 10-12 év hozott fordulatot, és a Covid-járvány robbanásszerűen megdobta a keresletet. Gábor szerint a háború kitörése után azonban érezhetően visszaesett a vásárlókedv, és a piac már nem tért vissza a Covid előtti szintre sem.
Ami a termékeket illeti, a szobakerékpárok iránti érdeklődés meglepő módon nőtt, miután korábban az orvosok nem igazán ajánlották őket. Ma már a futópadok és a multifunkciós kondigépek mellett ezek is nagyon keresettek.
Az infláció természetesen a kondigépek árait is érintette: egy korábban népszerű, 400-500 ezer forintos gép ára 700-800 ezer forintra emelkedett, ami a szállítási és beszerzési költségek drasztikus növekedésének tudható be. Ez a trend az összes versenytársat is érinti. A vásárlók többsége általában egy-egy gépet vásárol.
A vásárlói élmény: Online és offline egyensúly
A Gorilla Sportnál a vásárlások megoszlása körülbelül 50-50 százalék online és személyes vásárlás között. Sokan, főleg a távolabb élők, online rendelnek, de nagyon sokan vannak, akik fizikailag is meg akarják fogni, kipróbálni a gépet, mielőtt egy 250 ezer és 2 millió forint közötti értékű termékbe fektetnek. A 400 négyzetméteres bemutatóterem kulcsfontosságú ebben a modellben, hiszen a bejövő érdeklődők 90 százaléka vásárlással távozik. Ezért hiszik, hogy a bemutatóterem megléte hatalmas előny, bár léteznek kizárólag online működő piaci szereplők is.
Az otthoni edzőgépeknek számos előnye van: nem kell elmenni az edzőterembe, elkerülhetjük a tömeget vagy a kutyákat futás közben. Ráadásul egy minőségi futópad ára akár egy év alatt megtérülhet, ha összehasonlítjuk egy havi 25-30 ezer forintos kondibérlettel.
Egy működő vállalkozás keresi új tulajdonosát
A beszélgetés végén Gábor elárulta, hogy eladósorba került a Gorilla Sport. Az eladó vállalkozás a következőket foglalja magában:
• Egy újonnan elkészült, újragondolt webáruház.
• A 400 négyzetméteres bemutatóterem bérleti joga.
• Saját, 6-8 személyautó befogadására alkalmas parkoló, valamint kamionbeállási lehetőség.
• És ami talán a legfontosabb: a Hammer és Finnlo gépek kizárólagos magyarországi forgalmazási joga. Ezt az előnyt támasztja alá az is, hogy a német partner ma is hozzájuk irányítja a magyarországi érdeklődőket.
Ez egy ritka alkalom arra, hogy valaki egy bejáratott, stabil partneri kapcsolatokkal rendelkező és folyamatosan fejlődő vállalkozást vegyen át a fitness piacon.